[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Felgi - uszkodzenia i problemy.
jaca71 - 27-10-2009, 15:20
piomic napisał/a: | jaca71 napisał/a: | Przewodnictwo cieplne lepsze mają oczywiście felgi aluminiowe... | ...i dlatego są chłodniejsze – bo szybciej to ciepło oddają. |
Dokładnie tak jest.
Teraz doczytałem że oryginalnie był na 18' - przecież taka wieloramienna fela kręcąca się jak szalona to idealny radiator - musi być chłodniejsza niż kawałek blachy tylko lekko nawiercony.
Karwoś - 27-10-2009, 16:22
Prosta sprawa - na prostej dordze na trasie jechać sobie spokojnie 20km i zacząć wyhamowywać silnikiem do zera - na koniec ręczym aż do zatrzymania - jak przód będzie gorący to na bank coś jest nie tak - bo od zamych oporów toczenia felgi się nie grzeją 0 szczególnie o tej porze roku.
Anonymous - 27-10-2009, 19:30
Slowik, może ktoś kto sprzedał Ci taki dziwny rozmiar opon do lancera slowik napisał/a: | 195/50 r16 | sknocił również coś z felgami. A może zawsze jak sprawdzasz ciepłotę felgi przykładasz rękę akurat w okolicy zacisku hamulcowego i z tąd ten gorąc?
Anonymous - 27-10-2009, 19:56
Panowie! ten temat dosłownie "powalił mnie na kolana"
na dodatek twierdzenia: "stalowa ma większą przewodność cieplną" - powinno być pojemność cieplną...
Podejrzewam, że niedługo pojawi się temat dlaczego przednie felgi bardziej się brudzą niż tylne.....
aaaa... jeszcze jedno - ostatnio mam mało czasu na forum, a o tym temacie dowiedziałem się nie ze świata wirtualnego i aż z ciekawości chciałem go przeczytać
Pozdrawiam ziomali
jaca71 - 28-10-2009, 11:50
jaceksu25 napisał/a: | na dodatek twierdzenia: "stalowa ma większą przewodność cieplną" - powinno być pojemność cieplną... |
Bardzo odważne stwierdzenie Ciekawe czym poparte? Bo przeczy temu na co uskarża się użytkownik.
mazin - 16-01-2010, 19:35
Stalowe felgi mają wyższe niż aluminiowe przewodnictwo cieplne? To aluminiowy widelec nagrzewa się wolniej jak stalowy? Nie wiem z czego dokładnie składają się stopy wykorzystywane przy produkcji felg, ale jeśli nawet tylko 30% stanowi aluminium albo magnez, to przewodzą one ciepło znacznie SZYBCIEJ jak stalówki. Co oznacza, że znacznie szybciej ostygną po zatrzymaniu, ale też o wiele szybciej osiągną wyższą temperaturę. Wyższe współczynniki przewodności cieplnej mają srebro czy choćby miedź: Współczynnik λ dla miedzi wynosi 370 W/(mK), magnezu 160, aluminium 200 W/(mK), srebro 420 a stal tylko 58 W/(mK) - (ponieważ zależy on od temperatury, to wartości te zmieniają się w pewnym zakresie).
ohayo - 13-07-2010, 06:54 Temat postu: Gorące felgi Witam, zaniepokoiły mnie gorące felgi. Przednich nie można dotknąć po jeździe w mieście, z tylnymi troszkę lepiej. Sprawdzałem, czy hamulce nie blokują i stwierdziłem, że raczej nie. Samochód nie zatrzymuje się na luzie po powolnym toczeniu, ani nie słychać tarcia. No i ten nieszczęsny czarny nagar na felgach.... Czy to normalne czy też powinienem pojechać do serwisu?
plecho1 - 13-07-2010, 07:09
To jednak hamulce tylko nie w takim stopniu byś to odczół przy takiej masie jak ma samochód. Podnieś auto podnośnikiem i pokręć koło ręką a napewno wyczujesz delikatny opór. Mogą się blokować prowadnice zacisku lub sam tłoczek. Trzeba rozebrać zaciski, wyczyścić i wymeenić zużyte, skorodowane elementy jak i komplet uszczelek.
Hubeeert - 13-07-2010, 07:42
ohayo napisał/a: | Witam, zaniepokoiły mnie gorące felgi. Przednich nie można dotknąć po jeździe w mieście, z tylnymi troszkę lepiej. | To zależy od stylu jazdy - Twój jest dynamiczny jak sądzę więc przy obecnych temperaturach wszystko jest OK
jaca71 - 13-07-2010, 08:50
ohayo, Jak już zostało napisane - hamujesz to tarcze i felgi gorące być muszą. Tym bardziej gorące czym dynamiczniejszy styl jazdy preferujesz. A pylenie? bierze się z pierwszego hamujesz to pył być musi bo fabrycznie dali miękkie klocki.
U mnie pod blokiem stoi SB i on ma wiecznie przypylone przednie felgi widocznie tak lubi
ohayo - 15-07-2010, 22:59
Hubeeert napisał/a: | Twój jest dynamiczny jak sądzę więc przy obecnych temperaturach wszystko jest OK |
Potwierdziła się Twoja sugestia. jaca71, Ty również miałeś rację. Gorąco, dużo jazdy w mieście, częste hamowanie - to była przyczyna grzania się felg. Pozdrawiam
krzychu - 15-07-2010, 23:05
Ostatnio jakaś wilgotność jest chyba bardzo wysoka bo jak jest sucho to ten pył nie osiada na felgach...
Temat już był wałkowany gdzieś.
Lobuz33 - 09-01-2012, 08:33 Temat postu: Alufelgi, bąble i łuszczenie Jak w temacie, felgi dostałem w pakiecie zima, to jest ich drugi sezon, ostatnio jak je myłem zobaczyłem że na każdej z nich porobiły się takie miejsca gdzie jest pełno drobnych bąbelków, nie da się tego łatwo zdrapać, (jakby się łuszczyło) natomiast z tyłu jednej z felg odszedł duży kawałek farby.
Moje pytanie to czy reklamował ktoś z was felgi i jak do tego podeszło Mitsubishi. Dodatkowo chciałem zapytać czy felgi mają też 3 lata gwarancji czy to już indywidualnie od serwisu? Nadmieniam że dostałem je razem z autem.
Pozdrawiam
gzesiolek - 09-01-2012, 09:25
Lobuz33, stawiam, ze pakiet zima to cale kola (alusy plus opony zimowe) ktore dostales od dealera jako bonus przy zakupie?
Jesli tak, to na 90% nie sa to felgi ori Mitsu, ale tak czy siak powinny miec jakas gwarancje producenta, jak sa w miare dobrej firmy to moga byc robione w Polsce...
Ja bym podjechal do dealera i dowiedzial sie gdzie i w jaki sposob mozesz zlozyc reklamacje... i przygotuj sie na ciezka walke bo w miare pewne jest zganianie na sol i uszkodzenia mechaniczne...
Lobuz33 - 09-01-2012, 10:11
felgi dostałem w pakiecie zima. Z tego co wiem są to felgi mitsubishi. Poniżej zamieszczam link do felgi.
http://img856.imageshack..../mz556485ex.jpg
No właśnie zastanawiam się czy ktoś z forumowiczów wygrał już walkę o felgi, czy gra warta świeczki?
Pozdr
|
|
|