Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
26-10-2009, 09:46
Felgi - uszkodzenia i problemy.
Autor Wiadomość
slowik 
Nowy Forumowicz

Auto: mitshubishi lancer2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 25-10-2009, 21:05   Felgi - uszkodzenia i problemy.

Witam jestem ty nowy i prosze o poimoc mam problem z moim Lancerem z usa z 2008r mialem go na alumach 18 i zmienilem teraz na zime na felgi stalowe 195/50 r16 i i strasznie po przejechaniu nawet 20km gzeja mi sie felgi jak je dotkne sa gorace czy to normalne czy cos nie tak????Prosze o odpowiedz jestem przerazony co jest grAne
Ostatnio zmieniony przez tyku 15-10-2015, 14:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 25-10-2009, 21:07   

teoretycznie skoro grzeja Ci sie felgi to jest odpowiedzialne za to cos mechanicznego.
czyli zapiekly Ci sie klocki hamulcowe (trzymaja np) lub lozysko pada...
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
slowik 
Nowy Forumowicz

Auto: mitshubishi lancer2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 25-10-2009, 21:17   

Poqwiem jeszcze ze oby 2 felgi z przodu sa tak samo nagrzane a t tylu bardziej mniej
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-10-2009, 09:58   

Felgi z przodu zawsze grzeją się mocniej od tych tylnych, jest to normalne zjawisko.
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 26-10-2009, 10:55   

Dużo zalezy tez od ilosci i siły hamowań na danym odcinku. Nawet jeśli nic sie nie zapiekło i łozysko jest dobre, to tez mają prawo sie nagrzać. Niemasz przecież izolatora pomiędzy felgą a pistą koła, o ile dobrze to nazwałem, a ciepełko z tarcia trzeba gdzieś oddać nie tylko w powietrze.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-10-2009, 11:00   

slowik - stalówki mniej wentylują tarcze szczególnie jak są sporo mniejsze od Alusów. Do tego lepiej przewodzą ciepło więc łatwiej przejmują energię cieplną od tarcz.
 
 
Tenzo 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-10-2009, 11:22   

A tak z ciekawości jak na to zwróciłeś uwagę?
W sumie to nie powinno być problemu - Lancer wychodzi też i na 16" więc konstrukcyjnych przeciwwskazań nie powinno być.
_________________
Pozdrawiam
Jarek
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 26-10-2009, 12:13   

slowik napisał/a:
strasznie po przejechaniu nawet 20km gzeja mi sie felgi

ok ale z drugiej strony mam na codzien doczynienia z drugim samochodem na stalowkach i nigdy nie zauwazylem zeby felga byla goraca albo chciaz wiecej niz delikatnie ciepla. Jasne duzo zalezy od stylu jazdy, ale przyjmujac styl jazdy jako normalny (nie wolny ale i nie za szybki) to felgi co najwyzej powinny byc letnie ale na pewno nie "strasznie nagrzane" ...to tak logicznie myslac :)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-10-2009, 12:26   

Robson86, ja czasem tak jeżdzę Galantem że nie można dotknąć do felgi przy samej oponie. Normą jest że felgi są ciepłe lub bardzo ciepłe.
_________________

 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 26-10-2009, 12:34   

tomekrvf napisał/a:
Normą jest że felgi są ciepłe lub bardzo ciepłe.

jasne, pewnie, ale w takim razie jak wyczuc granice pomiedzy normalnie rozgrzewajaca sie felga podczas jady a przykladowo pomalu rozlatujaca sie piasta czu delikatnie zapieczonym hamulcem :?: Nie mozna bagatelizowac takich objawow. Felga nie powinna byc goraca. Ja przynajmniej sie z tym nie spotkalem... Ciepla owszem szczegolnie podczas dynamicznej jazdy ale nie goraca.
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Lestat 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 DID '10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 579
Skąd: Katowice
Wysłany: 26-10-2009, 12:52   

Nienormalnie nagrzane to takie ze trzymanie reki na nich przez dluzszy okres czasu grozi poparzeniem, jezeli da sie w miare trzymac dluzej to jest Ok. Pisales ze chodzi o przednie kola i ze rzecz sie stala przy wymianie alu na stal? Nie bawiles sie zaciskami??
_________________
Nie wiem co napisać więc nie napiszę nic...
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-10-2009, 13:36   

Robson86 napisał/a:
jasne, pewnie, ale w takim razie jak wyczuc granice pomiedzy normalnie rozgrzewajaca sie felga podczas jady a przykladowo pomalu rozlatujaca sie piasta czu delikatnie zapieczonym hamulcem

Trzeba podnieść koła i sprawdzić.
_________________

 
 
Lestat 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 DID '10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 579
Skąd: Katowice
Wysłany: 26-10-2009, 13:37   

tomekrvf napisał/a:
Trzeba podnieść koła i sprawdzić.


Dokładnie tak - nie ma innej rady...
_________________
Nie wiem co napisać więc nie napiszę nic...
 
 
slowik 
Nowy Forumowicz

Auto: mitshubishi lancer2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 26-10-2009, 14:42   

odpowiedz dla Tenzo poprostu zmienilem z alusow na felgi 16 na zime i tak poprostu dotknolem tej felgi a ona goraca.

[ Dodano: 26-10-2009, 14:48 ]
zmienialem kola u wulkanizatora i nic sie nie bawilem.moze felgi zalozym mi nie od lancera?niewiem.dzis moj szwagier sprawdzal zaciski i powiedzial ze tloczki chodza w miare ok.a klocki jego zdaniem nie tra o tarcz.a czy to mozliwe ze piasta pada auto ma przchane 25tys kilometrow.nic nie chuczy ani nie chalasuje.i dziwne jest to ze oby 2 kola nagrzewaja sie tak samo

[ Dodano: 26-10-2009, 20:06 ]
sprawdzalem dzis tloczki reka sie cofaja.Zrobilem dzis test przejechalem ok20 km na staluwkach bez chamowania i byly zimne w powrotna strone czesciej chamowalem i byly bardzo gorace?potem zalozylem alumy przejechalem ok7km i alumy byly zimne zaczelem czesciej chamowac i staly sie bardziej gorace potem znow jechalem bez chamowania i byly tylko cieple co wy na to???????
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 26-10-2009, 22:13   

Jestem upierdliwy, ale huczy, hałasuje i hamuje ;-)
Moim zdaniem, jeśli nic nie jest zapieczone, to ciepło pochodziło z hamowania. Możesz sprawdzić piasty, ale gdyby było tak, że wydzielają zauważalne ilości ciepła, to raczej oznaczałoby łożyska do wymiany. A to z kolei słyszałbyś przy normalnej jeździe - a zwłąszca po podniesieniu koła i obracaniu ręką, będzi ewyraźny opór i chrobotanie. No i raczej ciężko uwierzyć, że posypały się oba w tym samym czasie. Podjedź do ASO, albo do zaprzyjaźnionego mechaniora niech obejrzy, może tylko wymagają smarowania i jeszcze sie nie zatarły czy "posypały" - tylko to raczej źle świadczyłoby o mitsu. Wiem, ze to może dla kogoś to już nudne, ale w corolli łożyska wytrzymały bez problemów 145 tys.
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.