To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Silnik traci temperature na trasie. Problem ?

prosto - 27-01-2014, 10:43

kerad napisał/a:
temperatura była różna (oczywiście w odczuciu podczas dotyku) na odcinku mniej więcej co 10-15 cm, tzn. co kawałek miały inną stopień ciepłości


u mamy w oplu byly takie same objawy okazalo sie ze przewody z termostatu są pozatykane i raz byl przeplyw raz nie , do tego zawieszał sie termostat :p

marcowoj - 27-01-2014, 11:44

RalfPi napisał/a:
U mnie też nie osiąga połowy teraz (brakuje mu jednej "kreski")

Mam tak samo po 17 km, od wyjazdu z zimnego garażu, sprawdzone dzisiaj.

kerad - 27-01-2014, 20:21

Dzisiaj na spokojnie w garażu sprawdziłem działanie termostatu. Do momentu jego otwarcia dolny przewód cały czas zimny. Po otwarciu wskaźnik cały czas na swoim miejscu - czyli utrzymywał temperaturę - nawet po kilkukrotnym włączeniu się i wyłączeniu wentylatora. Znaczy się - "sory - taki mamy klimat" :D
Lucas123w - 27-01-2014, 22:29

Jest zima temperatury sporo ponizej zera, to sie nie dziwcie ze silnik traci temp. w miescie na niskich obrotach. Za mocno sie przejmujecie takimi pirdolami.
Robert_N - 28-01-2014, 08:54

Dzisiaj sprawdziłem u siebie. Rano temperatura -8 odpalam i 2 minuty odśnieżam i odjazd. Po 6 km dogrzany i temperatura nie spada nawet przy postoju na światłach. Znaczy się - "sory - taki mam diamencik" :D
wiewioor - 28-01-2014, 09:25

Lucas123w napisał/a:
Jest zima temperatury sporo ponizej zera, to sie nie dziwcie ze silnik traci temp. w miescie na niskich obrotach. Za mocno sie przejmujecie takimi pirdolami.


A nie powienien. Więc nie dziwie się że koledzy się przejmują.

Janek_W - 28-01-2014, 10:12

Robert_N napisał/a:
Rano temperatura -8

Jak tak cieplutko, to nic dziwnego, że dobrze trzyma temperaturę :P U mnie temperatura cieczy spada o jedna kreskę, kiedy na zewnątrz jest w okolicach -20 stopni i dmuchawa nagrzewania ustawiona jest na mocne dmuchanie :wink:

artisan - 28-01-2014, 12:42

A ja mam głupie pytanie. Jak sprawdzić temperaturę silnika ? grzebać w opcjach ? bo co dla mnie dziwne, nie ma przecież wskaźnika jak w każdym innym samochodzie który miałem.
mjsystem - 28-01-2014, 13:52

artisan napisał/a:
A ja mam głupie pytanie. Jak sprawdzić temperaturę silnika ? grzebać w opcjach ? bo co dla mnie dziwne, nie ma przecież wskaźnika jak w każdym innym samochodzie który miałem.

Przecież masz przycisk przewijający (INFO) wszystkie potrzebne parametry, w tym temperaturę? :shock:

artisan - 28-01-2014, 21:47

Po tym gdy napisałem tego jakże inteligentnego posta wsiadłem do auta i zrobiłem tak jak to opisałeś wyżej :oops:

teraz przeczytałem twego posta, cóż lekka kompromitacja... to fakt :)

Podtrzymuję jednak opinię że dziwne jest dla mnie to że nie widać temperatury silnika wraz z innymi wskazaniami tylko trzeba "przewijać". Przeszkadza mi to trochę bo generalnie z auta jestem b. zadowolony.

Uwex - 29-01-2014, 08:57

artisan napisał/a:
dziwne jest dla mnie to że nie widać temperatury silnika wraz z innymi wskazaniami


ja jeżdżę stale z "wyciągniętą" temperaturą na wyświetlaczu- reszta wskazań w czasie jazdy nie jest mi potrzebna.

lurek - 29-01-2014, 09:01

Zgadza się z tym licznikiem i temperaturą, nie pomyśleli. Ponoć można wymienić licznik na nowszy, kolorowy i w tedy jest ciągle widoczny.

Z drugiej strony jak włączysz temperaturę to nie pokazuje średniego spalania i może lepiej ;)

Na na swoim krótkim dystansie do pracy, załapuję się na 1-2 kreski (dystans ok 5-7km), parkuję pod chmurką. Dziś przy -7 aku trochę zaprotestował i odpalił za drugim razem :( musi dożyć do soboty, wtedy jadę w trasę i trochę go doładuje

krzychu - 29-01-2014, 11:12

Różnice w utrzymaniu temperatury mogą wynikać z:
- nastawów temperatury i nadmuchu (jak ktoś mocno grzeje i ręcznie przestawia na większe obroty dmuchawy to może wychłodzić silnik)
- stylu jazdy (jednostajny na niskich obrotach będzie mniej wydzielał ciepła niż agresywny/dynamiczny ogólnie czym mniej silnik spali tym mniej ciepła wydzieli).

U mnie przy temperaturach około -10 stopni po odśnieżeniu na zapalonym i przejechaniu max 3km mam już prawię temperaturę roboczą, a zawsze min 1/4 wskaźnika (wiem bo mam 2 miejsca w odległości 2,5-3km gdzie mogę już depnąć i zawsze przed patrzę na wskaźnik czy depnąć do końca czy tylko 3/4). To, że silnik mniej pali widać nie zawsze jest dobre :P

Janek_W - 30-01-2014, 23:42

krzychu, a ja mam wrażenie, że te silniki w nowszych Mitsubishi (z aluminiowym blokiem), nagrzewają się odczuwalnie szybciej niż te konstrukcje z żeliwnymi blokami. Wychładzają się też wyraźnie szybciej :roll:
plecho1 - 31-01-2014, 06:20

Starsze konstrukcje chyba szybciej się nagrzewały, u mnie po przejechaniu około 1 km z nawiewem na drugim biegu wskaźnik temperatury pokazuję połowę skali czyli temperaturę roboczą.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group