To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Kilka pytań technicznych o Eclipse

wuerce - 17-11-2010, 10:45

Adaho_krak napisał/a:
wuerce napisał/a:
Moim zdaniem nie ma czegoś takiego jak Mitsubishi Diamond.

Moje zdanie na ten temat jest takie:
Diamond to nazwa handlowa Eclipse w Niemczech.
W niemieckim breff widnieje nazwa modelu Diamond więc tak musiał zostać zarejestrowany w Polsce.
Nie wiem jak wyglądał proces sprzedaży Ecli w niemczech, ale z salonu wychodziły auta nowe w wersji Targa. Tylko w wersji EURO występowały dokładki zderzaka tylnego.
Możliwe że w związku z taką ingerencją w model była dyspozycja odgórna aby sprzedawać wersję euro pod nazwą Diamond.


Gdyby tak bylo to gdzies w jakims katalogu np. Z czesciami wystepowalby taki model Mitsu a tak nie jest. Mam tez ori prospekty z Niemiec I tam tez jest Eclipse. Jak dla mnie Diamond to plotka.

zenek_bb - 17-11-2010, 12:27

ArekSzn napisał/a:
...co trzeba rozręcić żeby zdjąć całą część środkową w której są pokrętła od ogrzewania? Wykręciłem już wszystkie śruby pod podłużnymi prążkowanymi zaślepkami, ale nadal jakby coś trzymało pod górnym prawym rogiem tej konsoli. Trzeba mocno szarpnąć żeby jakieś kanały od nawiewów odczepiły się od kratek?


to jest ciekawa sprawa :) pierw demontujesz wszystkie pokrętła po prostu ciągnąc za nie, potem bierzesz 2 płaskie szerokie śrubokręty, popatrz latarką do środka kratek, zobaczysz metalowe zatrzaski po lewej i po prawej wewnątrz nawiewu za kratkami, wsadzasz śrubokręt żeby to podważyć a drugim śrubokrętem podważasz nawiew od zewnątrz po tej stronie, potem drugą stronę tak odblokowujesz i wyciągasz nawiew, i jest odblokowane, tylko jeszcze jest taki myk że konsolka dookoła tablicy liczników "nachodzi" w miejscu pod tą pionową "prążkowaną" zaślepką, i albo pokombinujesz albo odkręcasz najpierw tą obudowę a potem środkową konsolkę :)

ArekSzn - 17-11-2010, 22:06

Dzięki wielkie, dzis zajalem sie fotelem pasazera. Kilka godzin i wszystko rozlozone, wsadzona mata grzewcza, i zlozone z powrotem. Zdjęcie tapicerki z fotela nie jest trudne, po zdjęciu kółeczek z drutów z tylnej dolnej krawędzi oparcia można materiał na oparciu podciągnąć do góry. Jest on jeszcze mocowany do gąbki na przedniej płaszczyźnie w dwóch miejscach, też na druty i kółka. Z siedziskiem jest więcej roboty, trzeba oddzielić je od oparcia, odkręcić szyny i zapięcie pasa bezpieczeństwa. Materiał trzyma się dookoła u dołu siedziska na gumowej listewce, która nachodzi na blachę spodniej części siedziska. Dodatkowo na przedniej krawędzi ta listewka jest chyba do blachy przyklejona. I podobnie jak w oparciu, materiał siedziska jest połączony z gąbką prętami i kółkami, wzdłuż wewnętrznych krawędzi gąbek bocznych, i w poprzek siedziska, pod dwoma szwami materiału. Po wszystkim spiałem w dwóch miejscach druty używając tyrtytek zamiast kółeczek, a reszta niestety kolidowała z matą, więc jest lekko luźna.
lombard - 18-11-2010, 00:56

wuerce napisał/a:
Adaho_krak napisał/a:

Dodam jeszcze, że lusterka podgrzewane były w wersji po faceliftingu czyli 1994 rok

Lift był na koniec 92!!!
Tapicery z siedzeń nie da się zdjąć.


A jednak się da się ściągnąć :) J/W

A nie mówiłem :P ...

wuerce - 18-11-2010, 07:23

Człowiek uczy się całe życie. :wink:
ArekSzn - 18-11-2010, 20:30

Dziś udało mi się otworzyć lusterka - banalna sprawa, choc te akurat podobno nie są oryginalne od tego auta. Wystarczyło odkręcić śrubkę od dołu obudowy, i cały mechanizm wraz z płytką lusterka i lustrem wyszedł na zewnatrz. Wywaliłem tonę silikonu trzymającą lustro do płytki, wkleiłem matę grzejącą, i skleiłem z powrotem toną silikonu:)

Niestety, na sąsiednim froncie zdarzyła mi się mała wpadka. Przypadkiem trzasnalem drzwiami kierowcy, przycinając ich dolną krawędzią wtyczkę która z nich zwisa - od przycisków do szyb albo od dzojstika lusterek. Wtyczka zaklinowala sie miedzy drzwiami (bez tapicerki, sama blacha) a plastikową nakładką na próg. Drzwi nie są do końca domnkięte, ale nie chcą się otworzyć ani klamką od zewnątrz, ani cięgnem klamki od środka. Macie jakiś pomysł, jak w tej sytuacji te drzwi otworzyc?:(

zenek_bb - 18-11-2010, 22:54

pociągnij za klamkę jakbyś otwierał drzwi, do góry, a drzwi lekko pierw dociśnij (od strony zamka nie zawiasów) do karoserii, wtedy powinien się odblokować zamek a potem otworzysz normalnie, dociskasz i otwierasz
ArekSzn - 19-11-2010, 14:33

Dzięki, co prawda drzwi nie dało się docisnąć tak zeby sie domknely calkiem, ale udalo mi sie wydlubac jakos tak kostke, i wtedy dopiero domknalem drzwi, i dziala.

Jeszcze jedno pytanko mam, włącznik od podgrzewania tylnej szyby powinien po jednym wcisnieciu zaskakiwac, a po kolejnym odskakiwac, czy on działa tylko na "kliknięcie"?

Adaho_krak - 19-11-2010, 15:59

Ten przycisk ma za zadanie podać sygnał do przekaźnika ogrzewania szyby i w po lifcie ogrzewania lusterek, naciskasz włącza przekaźnik i zaświeca lampkę + uruchamia grzanie, po jakimś czasie wyłącza się sam. Ogrzewanie szyby można również wyłączyć wcześniej poprzez ponowne przyciśnięcie przycisku.
ArekSzn - 29-11-2010, 20:31

Dziękuję Wam wszystkim za pomoc, autko oddane właścicielowi, fotele i lusterka grzeja, podświetlenie schowka działa, sporo innych drobiazgów zrobione. Być może na wiosnę kolejny etap prac:) pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group