To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E32A 1.8] Kilka pytań od nowego użytkownika

Maretzky85 - 18-11-2010, 23:48

Czegoś nie bardzo rozumiem... Czy skoro samochód można kupić za 1000-2000 zł to oznacza, że np klocki muszą do niego kosztować 10 zł, żeby się opłacało ?
Z takim podejściem w ogóle nie powinno się do takiego samochodu lać PB za 4,5 zł...

Z takim podejściem nigdy chyba bym się Galem nie cieszył jak cieszę się teraz. I jakoś mi bardzo nie przeszkadzało w przeciągu roku wsadzić w niego 3 krotną wartość za jaką go kupiłem... a kupiłem za 2 tys... (mowa oczywiście o samych częściach... )

Pyra20 - 20-11-2010, 19:09

Dziś trochę pomajstrowałem.


Regulacja obrotów:

wszystko zrobiłem tak było napisane na www Krzyżaka, na ciepłym silniku wyglada to tak

http://www.youtube.com/watch?v=1H0oPOaczg0

jest idealnie 900..

a jak troche temp spadła to:
http://www.youtube.com/watch?v=8EAEN7pnRcE
Normalne jest takie wahnie ze zaraz po odpaleniu wchodzi na ponad 1000 potem spada na 600-700 i wchodzi na 900 ?

jak silnik jest zimny to to wahniecie jest jeszcze większe.


Wyczyściłem przepustnice i zawór PCV (tak to się pisze ?). Zaworek był bardzo zabrudzony.

Filtry:



Przy okazji prawie złamałem sobie kluczyk... będzie kolejny wydatek :?




Moje bezpieczniki pod maska




I teraz pytanie za 100 punktów - dlaczego teraz po otwarciu drzwi nie świeci mi się kontrolka na zegarach ? wcześniej to działało a po sprawdzaniu, wyjmowaniu i wsadzaniu bezpieczników (dobrze wsadziłem już sprawdzałem i napewno nie pozamieniałem miejscami) to nie działa ?

Dwa - co może być przyczyna drgania budy podczas przyspieszania ? Tzn. jadę stałą prędkością, chce kogoś wyprzedzić, gaz do spodu i odczuwalne są wtedy takie mocniejsze drgania/wibracie całego samochodu

Czy normalne jest to że wskaźnik temperatury, kiedy włącza się wentylator nie wchodzi idealnie na pion, tylko jest trochę przechylony w lewa stronę ?

Normalne jest to że nie ma na zegarach jakieś kontrolki pokazującej że mam wyłączone światła mijania ? czy u mnie jest coś nie tak ?

Andrew - 20-11-2010, 20:50

Pyra20 napisał/a:
dlaczego teraz po otwarciu drzwi nie świeci mi się kontrolka na zegarach ?
Gdy wszystkie drzwi otwierasz, czy tylko kierowcy nie świeci?
Pyra20 napisał/a:
Dwa - co może być przyczyna drgania budy podczas przyspieszania ?
Być może któraś z poduszek zawieszenia jest zużyta i dlatego.
Pyra20 napisał/a:
Normalne jest to że nie ma na zegarach jakieś kontrolki pokazującej że mam wyłączone światła mijania ? czy u mnie jest coś nie tak ?
Nie ma kontrolki włączonych świateł mijania, podświetla się tylko tablica rozdzielcza i zegar ciemnieje. Jest tylko kontrolka świateł drogowych(długich)...
Pyra20 - 20-11-2010, 21:53

Nie zwróciłem wcześniej uwagi czy to się zapala jak otworze tylnie drzwi, ale jak otwierało się drzwi kierowcy albo pasażera to taka kontrolka się świeciła a teraz nic się nie świeci, nie ważne jakie drzwi są otwarte .



Te poduszki da się jakoś samemu sprawdzić ? Ew. jakie znaki szczególne mogą mieć zużyte poduszki ?

Zysiuu - 20-11-2010, 22:00

A zapala Ci się światło w kabinie przy otwarciu drzwi? Możliwe, że żarówka kontrolki się spaliła.

Co do poduszek to zobacz czy jest cała nie ma pęknięć lub nie jest po prostu zerwana w którymś miejscu.

Pyra20 - 20-11-2010, 23:04

Czerwone światła w drzwiach się świeca, i u kierowcy i u pasażera. Światło wewnątrz kabiny wcześniej nie zapalało (kontrolka na zegarach pomimo tego świeciła się)się po otwarciu drzwi, (kontrolka na zegarach pomimo tego świeciła się)jak włączę je przyciskiem to działa. Jak ew. wymienić tą żarówkę? trzeba wyciągać całe zegary ?

czyli to będzie coś takiego:
http://allegro.pl/lapa-po...1306683767.html

nie widzę na allegro nowych, z tego co coś patrzyłem to zdaje mi się że widziałem 3 takie poduszki pod maska - mam racje ?


Jest w silniku 4G37 zawór egr ?

Zysiuu - 20-11-2010, 23:46

Tak musisz wyciągnąć całe zegary co jest banalnie proste. Odkręcasz 2 śruby u góry nad zegarami i ściągasz ten czarny plastik (przed tym warto jest wykręcić przycisk kasowania kilometrów), później 4 śruby trzymające same zegary. Jak to zrobisz wystarczy pociągnąć do siebie całe zegary(są na wtyczkach). Z tyłu na samych zegarach będziesz widział wszystkie żarówki


Zawór EGR jest. Info na stronie Krzyzaka.

Poduch na razie nie kupuj.
Sprawdź najpierw czy pali na wszystkich garach.
Odpal auto i po kolei ściągaj wtyczki ze świec.
Mi auto tak szarpało przy przyspieszaniu gdy miałem zepsuty wtrysk.

Pyra20 - 21-11-2010, 15:42

czytałem stronę Krzyzaka ale nie moglem egu zlokalizować pod maska ;/

a co do tej lampki na zegarach to jaka żarówka tam wchodzi ? Jest jeszcze jakaś inna możliwość tego że ona się nie pali ?

Krzyzak - 21-11-2010, 15:49

Pyra20 napisał/a:
Normalne jest takie wahnie ze zaraz po odpaleniu wchodzi na ponad 1000 potem spada na 600-700 i wchodzi na 900 ?

nie jest normalne
albo regulacja do bani, albo coś jest nie halo z układem paliwowo-zapłonowym - żeby regulacja była OK, to wszystko musi być sprawne - w sensie świece, wtryski, przewody, kopułka, ciśnienie paliwa, czujniki, komputer itd. itp.
Pyra20 napisał/a:
dlaczego teraz po otwarciu drzwi nie świeci mi się kontrolka na zegarach ?
bezpiecznik, żaróweczek, krańcówka w drzwiach padła (np. u mnie tak było)
Pyra20 napisał/a:
Dwa - co może być przyczyna drgania budy podczas przyspieszania ?
łożysko w kole, przegub wewnętrzny (w razie czego mam takie 2), poduszki silnika, krzywa półoś
Pyra20 napisał/a:
Czy normalne jest to że wskaźnik temperatury, kiedy włącza się wentylator nie wchodzi idealnie na pion, tylko jest trochę przechylony w lewa stronę ?
bardzo normalne - idealna sytuacja
Cytat:
Normalne jest to że nie ma na zegarach jakieś kontrolki pokazującej że mam wyłączone światła mijania ?
takiej kontrolki nie ma
Pyra20 - 21-11-2010, 16:07

gdy wskazówka temp. jest na maxa tzn. włącza się wentylator, to samochód odpala i obroty są idealnie 900 - więc tu regulacja pomogła.
Ale gdy jest zimny to robi się właśnie to wachniecie - co jeszcze mogę sprawdzić żeby ewentualnie znaleźć przyczynę tego ?

krańcówkę sprawdzę w pon.


Cytat:
łożysko w kole, przegub wewnętrzny (w razie czego mam takie 2), poduszki silnika, krzywa półoś


łożysko bym odrzucił bo nie hałasuje, przegub jak sprawdzić ? poduszki da się jakoś organoleptycznie ogarnąć ? pół oś raczej odpada bo samochodu nie ściąga ani nic.


A gdzie dokładnie w tym silniku jest zawór EGR ?

Krzyzak - 21-11-2010, 16:21

Pyra20 napisał/a:
A gdzie dokładnie w tym silniku jest zawór EGR ?

pod przepustnicą


poduszki ogarniesz organoleptycznie - rzeczywiście da się je obejrzeć czy guma nie jest zerwana, ew. łomem potraktować czy nie "lata"
podobnie z przegubem - ale to metoda średnia (w sensie pewności testu) łapiesz za przegub, drugą ręką za półoś i badasz luzy osiowe

Zysiuu - 21-11-2010, 16:42

Jeżeli światła w drzwiach reagują na otwieranie to raczej żarówka.

Sprawdź czy pali na wszystkich cylindrach. Jeżeli jeden wtrysk Ci się przytkał to też będzie trzęsło całą budą przy przyspieszaniu. Skoro auto stało dłuższy czas to jest to dosyć możliwe.

Mi przy walniętych przegubach nigdy nie telepało, było tylko go słychać, ściągało w jedną stronę i przy ruszaniu było czuć luz w kole.

Pyra20 - 21-11-2010, 16:51

dostane się do EGRu bez ściągania przepustnicy czy jest to niemożliwe ?
Krzyzak - 21-11-2010, 18:16

Spokojnie - w E32 jest tyle miejsca, że wystarczy użyć klucza nasadowego z przedłużką.
Nawet nie trzeba ściągać trąby słonia (gumowa rura filtr-przepustnica) - dojdziesz od strony filtra paliwa bez problemu.

Pyra20 - 21-11-2010, 19:10

To kolejne pytanie, co do tych poduszek silnika, warto z tym podjechać do mechanika żeby obadał sprawę ? czy może lepiej na stacje diagnostyczna ?
Odrazu kazałbym sprawdzić poduszki pod skrzynia. Jakie mogą być ew. koszty wymiany ?


Ile może chcieć $$ mechanik za demontaż sprawdzenie i zainstalowanie wtryskiwaczy ?

Co do żarówek w zegarach to może warto wymienić wszystkie bo skoro jedna już padła to może następne klękną ? Ile ich tam wchodzi ? Jakie to są żarówki ? Dostane je w normalnym,zwykłym sklepie motoryzacyjnym ?

Licznik i obrotomierz są na jakieś kostki czy jest jakaś linka ? Trzeba przy demontażu zwrócić uwagę na coś szczególnego ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group