To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] Klima jak jest ciepło nie chłodzi.

monsun - 29-07-2013, 08:23

Czy ktoś zna może rozmiary podkładki dystansującej sprzęgło klimatyzatora chciałbym się zaopatrzyć zanim zacznę rozkręcać, w upały mnie tym razem dopadły problemy z wyłączaniem klimatyzacji na postoju i z tego co zmierzyłem to szczelina sprzęgła jest większa od 0,5mm.
elektryk - 29-07-2013, 09:44

monsun napisał/a:
Czy ktoś zna może rozmiary podkładki dystansującej sprzęgło klimatyzatora chciałbym się zaopatrzyć zanim zacznę rozkręcać
Mogę wieczorem przysłać wymiary, ale i tak nie dopasujesz nic gotowego ze względu na to że podkładka ma długość dobieraną do egzemplarza kompresora. Ja u siebie miałem podkładkę o grubości 0,2 mm, poprostu nie zamontowałem jej. Samodzielne wykonanie takiej podkładki albo cieńsze jest conajmniej trudne.
monsun napisał/a:
w upały mnie tym razem dopadły problemy z wyłączaniem klimatyzacji na postoju i z tego co zmierzyłem to szczelina sprzęgła jest większa od 0,5mm.
Jak to z WYŁĄCZANIEM?
monsun - 29-07-2013, 10:06

Wygląda to mniej więcej tak, że gdy jadę to klima chłodzi aż miło, gdy stoję w korku i się auto trochę nagrzeje to się wyłącza i nie chce się włączyć dopóki się auto nie schłodzi lub dobrze przewieje. Wentylator na chłodnicy chodzi. Napięcie na cewce jest podane. Podejrzewam, że szczelina jest na granicy i jak się dobrze nagrzeje to jakaś rozciągliwość materiałów następuje i nie chce chwycić sprzęgło. Co do wymiarów to nie chodzi mi o grubość a o średnice zewnętrzną i wewnętrzną, ale podejrzewam ze wezmę stara podkładkę i trochę zjadę na frezarce.
elektryk - 29-07-2013, 10:36

monsun napisał/a:
Co do wymiarów to nie chodzi mi o grubość a o średnice zewnętrzną i wewnętrzną, ale podejrzewam ze wezmę stara podkładkę i trochę zjadę na frezarce.
IMHO musiałbyś mieć szlifierkę ze stołem magnetycznym żeby cokolwiek z tą podkładką zrobić.
monsun - 08-08-2013, 09:08

Zajechalem do serwisu klimatyzacji, panowie sprawdzili cisnienia w ukladzie wedlug nich wszystko dobrze, nie sugerowalem nic na temat sprzegielka i podkladki, pomimo tego moj fachowiec pytajac sie o przebiegl od razu mi poradzil, zebym sam wszedl pod auto i wywalil znana nam podkladke. Wczoraj w koncu w upale zdecydowalem sie wejsc pod auto, blokujac kolko jednym kluczem drugim odkrecilem srube wyrzucilem podkladke. Powierzchnie sprzegiel wygladaja dosc przerazajaco nierowno, nawet powiedzial bym górzyscie;) Przed wyjeciem podkladki szpara byla okolo 0,7mm teraz 0,3-0,4. Pierwszy test to odpalajac wczoraj auto na postoju zostawilem je na 30minut i o dziwo w srodku byla lodowka i klima caly czas chodzila, wiec mozliwe ze problem rozwiazany. Nawiazujac do wczesniejszych postow elektryka, rzeczywiscie ciezko bylo by stoczyc czy frezować ta podkladke, spodziewalem sie czegos wiekszego, a ona jest tak mala ze poczatkowo nie moglem jej wypatrzyc:)
olgierto - 23-05-2014, 23:45

gdzie dokładnie znajduje się ta podkładka, bo może też mi to pomoże. Mam podobne problemy z klimą. Jak auto jest zimne klima działa, jak się nagrzeje i jest upał klima nie chłodzi. Dzisiaj byłem nabić i ogrzybić klime ale to nic nie dało. W poniedziałek mam podjechać do serwisanta klimy ale może przez weekend sam to opanuje. pozdro
elektryk - 24-05-2014, 00:49

Wewnątrz kółka pasowego klimy będzie nakrętka chyba pod klucz 14, pod tą nakrętką jest podkładka, trzeba ją wyjąć lub wymienić na taką żeby szczelina sprzęgła była poniżej 0,3mm.
olgierto - 24-05-2014, 09:11

dzięki jutro to sprawdzę
kojak81 - 18-06-2014, 08:58

Ma ktoś może jakiś schemat/zdjęcia? Jak się za to zabrać i który to element?
Pozdrawiam

elektryk - 18-06-2014, 09:39

kojak81 napisał/a:
Ma ktoś może jakiś schemat/zdjęcia? Jak się za to zabrać i który to element?
Rurki od klimy i pasek alternatora spotykają w tylko jednym miejscu, na pompie klimatyzacji. Trzeba sprawdzić sprzęgło w kółku pasowym klimy, nie trzeba nawet zdejmować paska, wystarczy podejście od dołu po zdjęciu osłony dolnej.
olgierto - 18-06-2014, 10:30

na prawdę nie ma filozofi ;)najwięcej problemu to przyblokowanie zasprzęglika przy odkręcaniu nakretki na klucz 14. Najlepiej to wykorzystać wiekszy klucz u mnie to było 22 i przyłożenie miedzy te ala kapsle na zasprzegliku a jakims elementem reszty auta ;)
Afordos - 13-04-2015, 17:57

Potwierdzam, metoda działa. Szczelina zmniejszona z 0,6 do 0,3 i klima mrozi jak nowa :)
KsiadzRobak - 14-04-2015, 08:51

olgierto napisał/a:
przyłożenie miedzy te ala kapsle na zasprzegliku
zgnieciesz kapsle, wypadną gumki i całe sprzęgło na śmietnik
lepiej zapierać łomem o ząbek na sprzęgle i podłogę

elektryk - 14-04-2015, 09:57

KsiadzRobak napisał/a:
olgierto napisał/a:
przyłożenie miedzy te ala kapsle na zasprzegliku
zgnieciesz kapsle, wypadną gumki i całe sprzęgło na śmietnik
lepiej zapierać łomem o ząbek na sprzęgle i podłogę
Jest ryzyko jest zabawa. Ja łapałem kluczem do dużych filtrów olejowych po zewnętrzne. Serwisówka pokazuje klucz widełkowy, być może nawet duże szczypce kątowe do pierścieni Siegera też by wystarczyły.
KsiadzRobak - 14-04-2015, 10:04

Chodzi mi też o to, że jedyną rzeczą, która się w tym sprzęgle psuje są właśnie te gumki - a są one w sumie najważniejsze, bo odciągają sprzęgło od koła pasowego. Jak przestają, to koło zaczyna szorować o sprzęgło i dźwięk jest niezbyt piękny :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group