Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI
turek61 - 25-11-2006, 23:20
No i chyba w końcu znalazłem
Cały czas byłem pewien, że silnik mojej Cari zalali w Holandi w serwisie Mitsubishi półsyntetykiem 10W40(10W40 jest napisane na dołączonej karteczce) a tu bah....:
http://moto.allegro.pl/it...lnikowy_5l.html
To jeszcze nic...Wchodząc na stronę producenta przez link podany na Allegro, co widzę:
http://www.kroon-oil.com/...8&modelid=17029
Wniosek z tego, że olej w moim silniku może być syntetykiem.Co o tym myślicie....?
Nie wiem tylko do której grupy modeli zaliczyć swój egzemplaż gdyż mam r.1999 a tu są modele z 1997 do 1999 i od 1999 do 2005.Jak ktos z Was wie w czym ta różnica to prosze o podpowiedź.Obie grupy maja silnik 4G93.
Chciałbym poznać Wasza opinię o tym oleju.Dlaczego taki tani i czy ktoś z Was go stosuje?
turek61 - 25-11-2006, 23:21
Odnośnie oleju to zajżyj tu bo też mam dylemat:
http://www.mitsubishi-gra...p?p=92424#92424
Anonymous - 26-11-2006, 00:04
Z tego co wiem do GDI zalecany był olej 0W40 ze względu na hydraulicne zawory i napinacz paska rozrządu. Lany miałeś olej 10W40 i w zasadzie nie powinno się zamieniać gęstrzego oleju na żadszy (5W40). Jeśli chodzi o dodatki zagęszczające do oleju to działają one przy wyrobionych np. panewkach które wymagają grubszeej warstwy oleju (film smarny). Z popychaczami podobnież jest problem, bo wymienić jest je bardzo ciężko , spory koszt i żadnych gwarancji że będzie lepiej, czasem lepiej jeździć tak jak jest.
[ Dodano: 26-11-2006, 00:10 ]
Zawory w GDI są samoregulujące, przerwę reguluje odpowiednie ciśnienie oleju być może przy niewłaściwym oleju te ciśnienie jest nieprawidłowe, równie dobrze mogą być wyrobione pewne podzespoły.
Cezar - 26-11-2006, 01:53
turek61 napisał/a: | Nie wiem tylko do której grupy modeli zaliczyć swój egzemplaż gdyż mam r.1999 a tu są modele z 1997 do 1999 i od 1999 do 2005 |
Proste: 1 grupa to przed a 2 po lifcie Carismy
Robson86 - 26-11-2006, 10:35
Sebancisz napisał/a: | do GDI zalecany był olej 0W40 |
10W30
A co do samych zaworow, to ten dzwiek to norma w GDI. W kazdym GDI zawory stukaja (taka charakterystyka)-a szczegolnie kiedy silnik jest zimny, choc oczywiscie jak jest cieply tez sie zdaza (mi osobiscie to nie przeszkadza)
Pozdroo
turek61 - 26-11-2006, 11:59
W takim razie jezeli mam ją z 30.07.1999r. i kupiłem jako model 2000 to mam rozumieć, że jest po lifcie i mogę ją zaliczyć do tej drugiej grupy ?
Cezar - 26-11-2006, 12:18
Jak model na 2000 rok, to tak druga grupa.
Marcino - 26-11-2006, 14:04
Robson86 napisał/a: | W kazdym GDI zawory stukaja (taka charakterystyka |
E tam, gadanie .. w moim nie stukały, nic a nic, no moze przy -20stC było je raz słychac ale przez klka sekund.
Ktoś kiedyś pisał już o jakimś zaworku na pompie czy filtrze.. moze trzeba to sprawdzić?
POzdrawiam
Hubeeert - 26-11-2006, 14:13
Tematy scalone...
Anonymous - 26-11-2006, 14:20
czy stukało od razu po wymianie oleju ?
Zauważyłem, że wsamochodach z hydrauliką bardzo dużo zależy od jakości tego co wlejemy.
Po wlaniu lotos - zawory waliły zazwyczaj po 1,5-2 tys km ( w japońcu unikać tego oleju jak ognia)
mobil - dawniej wytrzymywał 8-9 tys km teraz sie popsuł i trochę ponad 5 tys km
Texaco - ok 5-6 tys km
castrol - około 8 tys km
Testy prowadzone na różnych samochodach (Mitsu, honda, opel, audi, bmw) zazwyczaj dosyc mocno eksploatowanych tzn jazda na wysokich obrotach.
mlun - 27-11-2006, 22:39
No ale jak już jest zalany ten 10W/40 to tragedia?
luk_szc - 28-11-2006, 00:32
Ja mam 10w60 TWS i dzwoni bez większych zmian niż przy 10w30
mlun - 28-11-2006, 15:11
Wychodzi na to że każdy ma inny odsłuch swojego silnika albo juz jesteśmy przewrażliwieni jak zastuka:P
Brikston - 12-12-2006, 17:10
No to i ja sie podziele wrazeniami Stukajacych Zaworow Jak kupilem auto miesiac temu mialem zalany polsyntetyk, ale mechanik klubowy uslyszal ze klekotaja mi zawory (ja na to wtedy nie zwracalem uwagi, nic nie slyszalem) wiec polecil mi zalanie Mobil1 5W 50. Mowil ze powinno pomoc i ze wazne jest aby w GDI olej zawsze byl nalany do gornej kreski na bagnecie. Wiec zmienilem od razu olej na j/w. No i teraz sytuacja wyglada tak: po nocy odpalam zimny silnik i przez pierwsze 1-2 sek slychac jak graja zawory i to dosc glosno. potem wszystkoi ustaje i jest cicho. tym klekotaniem zaraz po odpaleniu sie nie martwie bo wyczytalem tu gdzies ze nawet w instrukcji tak jest napisane. ale zauwazylem ze jak juz silnik jest rozgrzany to sa okresy ze tez sie da slyszec delikatne stukanie (oczywiscie nie tak jak zaraz po odpaleniu ale jest to slyszalne). Zaznaczam jeszcze raz ze nie dzieje sie tak przez caly czas....
No i teraz pytanie... czy mam sie tym martwic, probowac zmienic olej (na jaki jesli tak), czy po prostu jezdzic z tym
Mechanik klubowy mi powiedzial ze dluzsza jazda na klekotajacych mocno zaworach spowoduje jesli dobrze pamietam 'wybicie zaworow' (czyli nie wiem co )
saphire - 13-12-2006, 10:39
U mnie też początkowo słychać lekko cykanie zaworów lub wtrysków ale już po lekkim nagrzaniu nic takiego nie słychać a przebieg mam znikomy jak na ten silnik (79tys) i olej Mobil1 5W50. Skoro po paru sekundach stukanie ci cichnie to nie kombinuj.
|
|
|