[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Sprawdzenie i regulacja luzu zaworowego - Lancer CYxA
bastek - 25-10-2011, 18:14
silnik oczywiście... piszecie o moim?
Trik - 25-10-2011, 18:21
bastek1, Masz silnik typo szeregu 4A91, czyli koństrukcję wspólną z Coltem, Lancerem i Smartem na wspólnej licencji DC i MMC. Poszukaj w dziale Colta. nawet 1,3 (4A90). Nowy 1,6 to 4A92 po modzie własnym MMC.
krzychu - 25-10-2011, 18:50
A to jak to inna rodzina, to może mieć inną regulację....
bastek - 25-10-2011, 19:00
no to wróciliśmy do pkt. wyjścia. reguluje się? czy nie....
ASO - nie
p. Gałan, który jest guru w Lublinie od misków - -nie
p. Jerwan, do którego do tej pory jeździłem - nie pytałem, spytam pewnie za 14.000 km
fargo - 25-10-2011, 21:28
MIVEC
krzychu - 25-10-2011, 21:32
Problem jest tego typu, że MIVEC to umowna nazwa, a rozwiązania w konkretnych silnikach różnią się między sobą bez zmian w oznaczeniu czy nazwie...
Trik - 25-10-2011, 22:01
Dokładnie. Dla silników 1.3 i 1.5 (1.6 nie wiem pomimo faktu że jest to wariacja na temat 1.5) zmienne fazy są tylko dla zaworów dolotowych, a w silnikach typo szeregu 4B10 (1.8) 4B11(2.0) 4B11T(2.0T) 4B12(2.4) dotyczy zarówno zaworów dolotowych i wylotowych.
apikus - 26-10-2011, 02:06
bastek1 napisał/a: | no to wróciliśmy do pkt. wyjścia. reguluje się? czy nie.... |
U mnie regulowali (ja nie sprawdziłem tego) podczas przeglądu 100kkm.
mkm - 31-10-2011, 02:56
krzychu, a któż Ci to podpowiedział
Kto to widział katować wentylator przez godzinę?
Pomijając już mniej istotny fakt, że szkoda akumulatora...
krzychu - 31-10-2011, 08:58
Tata tak powiedział, że tak robili jak serwisował poprzedni samochód w ASO... Skoda to była. Nie wiem ile to trwało, ale jak zrobiłem tak u mechanika to tak po 30 minutach dalej był ciepły. Po godzinie był zimny. Akumulator bez problemu dał radę.
tomekrvf - 04-11-2011, 22:55
Takiego systemu MIVEC nie ma w Lancerze.
bastek - 05-11-2011, 06:00
tomekrvf, tyś najwięcej mówił o tej regulacji. możesz się ustosunkować do tego co pisałem?
(że jest cytat: tu jest hydraulika, tu się nic nie reguluje, co najwyżej sprawdza czy wszystko chodzi dobrze")
tomekrvf - 17-11-2011, 15:23
bastek1 napisał/a: | tomekrvf, tyś najwięcej mówił o tej regulacji. możesz się ustosunkować do tego co pisałem?
(że jest cytat: tu jest hydraulika, tu się nic nie reguluje, co najwyżej sprawdza czy wszystko chodzi dobrze") |
W każdym Lancerze CY, oprócz 2.0DID, luzy są regulowane - w silnikach benzynowych poprzez wymianę całych popychaczy szklankowych, w 1.8 DID śrubami a w nowym silniku 1.8 o płynnej zmianie skoku zaworów dolotowych także śrubami. Jako że ostatnie 7 latam spędziłem pracując przy Mitsu to wiem co mówię.
jaceksu79 - 17-11-2011, 15:39
tomekrvf napisał/a: | spędziłem pracując przy Mitsu |
skoro już sam napisałeś te napiszę: POTWIERDZAM
i do przedmówcy - jak Tomek mówi że tak jest to TAK JEST
..a dodam od siebie - jest On najlepszym fachowcem od mistu w Polsce, a może i nawet na skalę europy, O!
fargo - 17-11-2011, 17:15
tomekrvf napisał/a: | Takiego systemu MIVEC nie ma w Lancerze. |
To jaki jest w naszych silniczkach i jak działa??
|
|
|