To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Carisma 99 po lifcie -1.9TD problem z odpaleniem? z rana?

pawelsonx - 22-10-2011, 13:04

z tyłu termostatu jest czujnik temperatury on odpowiada za grzanie.
Co do świec jaki był odczyt jak powyzęj 1 ohma to do wymiany

przejrzyj to
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47241

sony35 - 23-10-2011, 19:00

Możesz napisać jakiego koloru jest ten Czujnik :?:
marcindy - 23-10-2011, 19:52

Kolego po co ci to potrzebne? Czujnik jest tylko jeden. Sprawdziłem i u mnie jest czarny.

Wymienisz go, a i tak będziesz miał problem z odpaleniem.
Poświęć te pół godziny czasu na sprawdzenie świec, bo to w nich jest problem.
Gdyby lampka świeciła się sekundę, to można się zastanawiać co z czujnikiem i dać sobie na trochę spokój ze świecami, ale jest odwrotnie. Myślisz, że przez te 15 sekund świece nagrzeją się za bardzo i dlatego jest problem z odpaleniem?

Jak już silnik zapali, to nie telepie nim trochę, do tego białego dymu i dość wyraźnego klekotania nie ma?

sony35 - 23-10-2011, 20:24

marcindy napisał/a:
Sprawdziłem i u mnie jest czarny.
Ja mam ZIELONY

marcindy napisał/a:
Jak już silnik zapali, to nie telepie nim trochę, do tego białego dymu i dość wyraźnego klekotania nie ma?


Tak jak napisałeś -jak silnik zapali to nim telepie i ma czkawkę :wink: a z rury leci biało-siwawy DYM :(

-dopiero po przejechaniu 2-3 km jest OK

pawelsonx - 23-10-2011, 22:14


są dwa jeden od licznika drugi od ecu do którego ciężko dotrzeć pamiętam że chyba rury od powietrza trzeba pozdejmować
Czyli 15 sekund jak jest ciepło to ok a jak zimno to przegrzewa czy chcesz użyskać dłuższy czas grzania ?

biało siwy dym to za niska temperatura zapłonu lub przestawiony ka wtrysku lub niedziałający zawór przestawiacza na pompie albo problem z kompresją na któymś z garów(oleju nie ubywa) .

do sprawdzenia


ten silnik diagnozuje się omomierzem

marcindy - 23-10-2011, 23:14

pawelsonx napisał/a:
są dwa jeden od licznika drugi od ecu do którego ciężko dotrzeć pamiętam że chyba rury od powietrza trzeba pozdejmować

No tu mniej więcej wiadomo o co chodzi, ale
Cytat:
Czyli 15 sekund jak jest ciepło to ok a jak zimno to przegrzewa czy chcesz użyskać dłuższy czas grzania ?

jest delikatnie mówiąc dziwne.

Używanie przecinków i kropek nie jest trudne i nie boli, a znacznie poprawia jakość przekazu :roll:
Ogólnie cały post jest jak psu z gardła wyjęty!
Wybacz, że Ci to piszę, ale jakaś jakość językowa powinna być zachowana nawet na forum dotyczącym samochodów.

pawelsonx - 24-10-2011, 00:09

To forum to chyba nie jest moderowane. Co chwile pojawiają się takie same pytania. Zakładającemu nowy temat nawet nie chce się poszukać czy już nie było rozwiązania jego problemu. A mi sie nie chce odpisywać poraz setny i umieszczać te same schematy, wiec bezwładnie wale w klawiature klecąc jakieś tam wyrazy. Na forum v40 lub innym temat od razu by poleciał do kosza bo nic nowego na forum nie wnosi i tworzy wielki bałagan utrudniający w przyszłości innym użytkownikom rozwiązania problemu.

marcindy napisał/a:
Czyli 15 sekund jak jest ciepło to ok a jak zimno to przegrzewa czy chcesz użyskać dłuższy czas grzania ?

jest delikatnie mówiąc dziwne.


No jest dziwne i to bardzo . Dlaczego uparł się z tym czasem grzania świec, zamiast szukać przyczyny z odpalaniem . Chyba że uważa że ten czas jest za krótki lub za długi żeby nagrzać komore spalania. Co chwile wraca do tego problemu.

marcindy - 24-10-2011, 17:57

"Dziwne" w znaczeniu trudno połapać się w tym, co Ty chciałeś napisać, a nie "dziwne" dlaczego autor wątku się tym nie zajmuje, choć to też dziwne :)
sony35 - 25-10-2011, 21:50

Dziś wymienione
-4-sztuki świec na NGK
-Filtr Paliwa

Jutro chwila prawdy czy odpali z Rana :?:

marcindy - 30-10-2011, 21:37

No kiedy będzie to jutro?
sony35 - 31-10-2011, 18:11

Wymiana świec -filtra nic nie DAŁA :(
w środę oddaję Cari do elektromechanika :roll: zobaczymy jaka będzie diagnoza :?:

marcindy - 31-10-2011, 18:37

Niemożliwe.
A prąd na tych świecach jest?


Sprawdzałeś stare podłączając je pod akumulator? Sprawne były?

sony35 - 31-10-2011, 19:39

Stare były sprawne (każda z innej parafii :wink: ale jeszcze działały jako tako)

Coś jest nie tak bo przy NOWYCH świecach tak samo nie chce palić z Rana? a nawet gdy odpali to nie wchodzi na obroty(brak ssania i leci biało-siwawy dym) :(

-obroty przy odpaleniu z rana są ok.900 i po chwili gaśnie-Muszę przygazować aby nie zgasł :( a silnik chodzi nie równo i ma czkawkę)
Dopiero po przejechaniu ok 1-1.5 km jest OK-dziwne :?

Coś musi być nie tak bo obroty czasami przy gorącym silniku są ok-1300-1400 a powinny takie być przy odpaleniu na zimnym silniku(lub z rana)

Zauważyłem też ,że czasami jak chcę odpalić Cari,przy przekręcanie kluczyka wskazówka skacze na 1000-obrotów :shock: przed odpaleniem?

marcindy - 31-10-2011, 19:57

Aaaa, czyli są jeszcze zupełnie inne objawy, o których nie wspominałeś.
Sorki za świece, ale pieniędzy nie wyrzuciłeś w błoto.

ps.
Ja na zimnym silniku mam obroty w granicach 600 (i stoją jak zaklęte), jak jest ciepły, to stoi na 900 praktycznie cały czas. Jedynie jak szybko zmienię zużycie prądu (światła, nawiew, ogrzewanie szyb) to delikatnie się ruszą.

pawelsonx - 31-10-2011, 20:30

biało siwy dym to za niska temperatura zapłonu lub przestawiony ka wtrysku lub niedziałający zawór przestawiacza na pompie albo problem z kompresją na któymś z garów(oleju nie ubywa) .

do sprawdzenia


ten silnik diagnozuje się omomierzem

[ Dodano: 31-10-2011, 20:30 ]
posprawdzaj czy nie cieknie przy pompie



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group