To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2x] Stuka w silniku tylko co i dlaczego??

carbon11 - 25-12-2011, 15:26

Ja tu czegoś nie kumam co ma ciśnienie na cylindrach do panewek :?: :shock:

Z opisu eddisson, wynika że jest to początkowe stadium rozkładu bo jak sam pisze na zimnym nie puka więc tak się dzieje jak olej nie zdąży się rozgrzać (rozrzedzić)i nieco lepiej uszczelnia ,a na obrotach już i to nie pomaga.

Następna może być właśnie utrata mocy (zacierająca się panewka) i albo po tym silnik się zatrzyma albo dojdzie do wywalenia korby oczywiście reguły na to nie ma i tak naprawdę nie wiadomo jak silnik się zachowa .

figusss12 - 25-12-2011, 16:17

W sumie same panewki nie będą miały specjalnego wpływu na kompresje,ale pozwoli wykluczyć opcje z uszkodzonym tłokiem,wypalona uszczelka miedzy cylindrami,lub problem z którymś z zaworów,chociaż jak tak panewka już stuka to nie wiem czy niema to wpływ na sprężanie :? u
Kamil_Ziomek - 25-12-2011, 17:31

Nie ma wpływu na sprężanie.
figusss12 mam jedną prośbę: popraw błędy w swoich postach i używaj polskich liter.

Owczar - 25-12-2011, 17:33

figusss12, ja rozumiem różne schorzenia typu dysleksje, dysortografie i inne.
Ale jest coś takiego jak sprawdzanie pisowni w przeglądarce, w programach do edycji tekstu.
Zanim prześlesz post to proszę o sprawdzanie pisowni. Posty w takiej formie jak są teraz będą usuwane.

deejay - 25-12-2011, 17:38

carbon11 napisał/a:
Ja tu czegoś nie kumam co ma ciśnienie na cylindrach do panewek


Abyś wiedział że ma :!:

Sa prostsze formy diagnozy problemu , jesli juz obstawicie ta nieszczesną panewkę to sprawdzając który cylinder "hałasuje" odłącza sie jego obciążenie , czy zasilanie paliwem . Po odłaczeniu wtryskiwacza jesli hałas ustąpi i zaniknie mamy zdiagnozowany który cylinder do weryfikacji . Ale najszybciej i moim zdaniem dokładniej bedzie spr cisnienia sprężania , prawidłowe wartosci w 4G63 to ok 13 bar .

carbon11 - 25-12-2011, 17:56

deejay, możesz jaśniej :?:
figusss12 - 25-12-2011, 17:56

Czyli zużyte panewki wpływają na sprężanie? :?:
deejay - 25-12-2011, 18:00

carbon11 napisał/a:
deejay, możesz jaśniej


Pomyś tylko co sie dzieje w komorze spalania jesli mamy luz na panewce , po co sa fazy rozrzadu ... :?:

carbon11 - 25-12-2011, 18:01

deejay, zgadzam sie z Tobą co do odłączenia obciążenia na cylindrze, ale nadal nie wytłumaczyłeś w jaki sposób panewka jest w stanie zmniejszyć ciśnienie :?:

Wytłumacz mi to łopatologicznie bo ja rozumiem pęknięte prowadzenie tłoka lub on sam ,popękane pierścienie pęknięty sworzeń ale panewki nie rozumiem.

deejay - 25-12-2011, 18:07

carbon11 napisał/a:
ale nadal nie wytłumaczyłeś w jaki sposób panewka jest w stanie zmniejszyć ciśnienie


Jesli mamy luz na korbie to chyba logiczne że tłok nie zdąrzy osiagnac GMP jesli fazy rozrządu już sterują zworami i zaczynaja sie otwierać , zrozumiałe :?:

carbon11 - 25-12-2011, 18:12

Zrozumiałe tylko że taki luz nie jest w stanie zmniejszyć ciśnienia na tyle żeby zlokalizować na której korbie puka . Może jak by jej tam już wcale nie było w co wątpię
deejay - 25-12-2011, 18:17

carbon11 napisał/a:
Zrozumiałe tylko że taki luz nie jest w stanie zmniejszyć ciśnienia na tyle żeby zlokalizować na której korbie puka . Może jak by jej tam już wcale nie było w co wątpię


Mowa tu raczej o skrajnych przypadkach , lub obróceniu panewki .
Osobiscie bym sprawdził poszczególne cylindry odłączają je , jesli to nie zweryfikuje problemu , to najpierw bym zdemontował pokrywe zaworów i zweryfikował wałek , krzywki i łozyskowanie wałka . Nastepnie do demontażu miska olejowa , ale na wstepie sprawdziłbym cisnienie oleju na zimny i ciepłym silniku :wink:

eddisson - 25-12-2011, 18:23

Cytat:
carbon11 napisał/a:
Cytat:
Zrozumiałe tylko że taki luz nie jest w stanie zmniejszyć ciśnienia na tyle żeby zlokalizować na której korbie puka . Może jak by jej tam już wcale nie było w co wątpię


Mowa tu raczej o skrajnych przypadkach , osobiscie bym sprawdził poszczególne cylindry odłączają je , jesli to nie zweryfikuje problemu , to najpierw bym zdemontował pokrywe zaworów i zweryfikował wałek , krzywki i łozyskowanie wałka . Nastepnie do demontażu miska olejowa , ale na wstepie sprawdziłbym cisnienie oleju na zimny i ciepłym silniku


Jakieś łopatologiczne sugestie jak sprawdzić wałek rozrządu??
Pokrywę zdjąłem i nic na oko laika nie zobaczyłem nic złego :?

deejay - 25-12-2011, 18:37

eddisson napisał/a:
Jakieś łopatologiczne sugestie jak sprawdzić wałek rozrządu??


Łapiesz z jednej strony wałek rozrządu za koło a po prawej blokujesz czymś sztywnym i sprawdzasz luz osiowy . Ze swojej strony dodam jesli nie masz troche pojęcia o mechanice nie zagłębiał bym się w ten temat i oddał auto do jakiegos zaufanego mechanika , który obada problem i postawi odpowiednią diagnozę .

eddisson - 25-12-2011, 18:49

Cytat:
Ze swojej strony dodam jesli nie masz troche pojęcia o mechanice nie zagłębiał bym się w ten temat i oddał auto do jakiegos zaufanego mechanika , który obada problem i postawi odpowiednią diagnozę .


Żadnego właśnie nie mam, a nie chce by eksperymentowali na mnie.
Kolega miał głupotę w postaci uszczelki pod kolektor ssący w spokojnej Astrze, a wymienili między innymi komputer... Ale to inna historia na hydepark :P
Che wstępnie zdiagnozować i obrać kierunek działań, czy remont czy szukać całego sprawnego i swap.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group