To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Odczyt kodu błędu

tompol34 - 24-02-2012, 14:06

chyba możesz mieć problem z czujnikiem przy wlewie oleju, może jego rezystancja nie zmienia się tak jak powinna i dlatego na zimnym nie masz biegów !!!!
gildor - 24-02-2012, 14:16

tompol34 napisał/a:
chyba możesz mieć problem z czujnikiem przy wlewie oleju, może jego rezystancja nie zmienia się tak jak powinna i dlatego na zimnym nie masz biegów !!!!

myślisz, że to może być problem elektryczny? to czemu ma problem z zapięciem 4 jak jest zimy? to by mi raczej wyglądało na problem ze sterowaniem zaworów.

jak sprawdzić ten czujnik? omomierzem się da?

tompol34 - 24-02-2012, 14:29

masz błąd(awaria) czujnika pomiarowego i jeżeli jego praca jest zakłócona to komputer skrzyni wariuje, bo suma kontrolna jest do kitu, to powoduje zmniejszenie napięcia na jakiś element wykonawczy, np. elektrozawór i nie włącza wyższych biegów, albo wcale.
gildor - 24-02-2012, 14:33

tompol34 napisał/a:
masz błąd(awaria) czujnika pomiarowego i jeżeli jego praca jest zakłócona to komputer skrzyni wariuje, bo suma kontrolna jest do kitu, to powoduje zmniejszenie napięcia na jakiś element wykonawczy, np. elektrozawór i nie włącza wyższych biegów, albo wcale.

tylko że on chce włączyć tą czwórkę, tylko jest takie ciągnięcie, nie wiem jak wytłumaczyć... dodajesz gazu, a auto przyhamowuje z takim odczuciem jakbyś był przyczepiony gumą z tyłu do drzewa, po czym szarpnięcie i tym samym nieudana zmiana z 3 na 4 i tryb awaryjny. żadnych efektów dzwiękowych masakrowanej stali :)

tompol34 - 24-02-2012, 14:42

no właśnie, bo ma za niskie napięcie na elektrozaworze i nie poda ciśnienia(półotwarty) to biegu nie zmieni. Jeżeli miałbyś problem mechaniczny to na ciepłym oleju było by to samo, a tak mówisz, że działa. Osobiście obstawiam 4 przyczyny: czujnik wejściowy, wyjściowy z tyłu skrzyni, problem z okablowaniem (MASA!!!), ostatecznie komputer skrzynie ale w najmniejszym stopniu.
zbyszekm2 - 24-02-2012, 14:59

gildor napisał/a:

kontrolna N od skrzyni A/T: 44, 45

44 brak synchronizacji 4 biegu
45 brak synchronizacji 5 biegu

tompol34 - 24-02-2012, 15:04

Gildor, podstawowe prawo automatyki i elektrotechniki, jeżeli urządzenie wyposażono w komputer sterujący mechaniką to jeżeli jest typowo uszkodzenie mechaniczne to jest brak błędów w systemie kontrolującym.
gildor - 24-02-2012, 15:12

tompol34 napisał/a:
no właśnie, bo ma za niskie napięcie na elektrozaworze i nie poda ciśnienia(półotwarty) to biegu nie zmieni. Jeżeli miałbyś problem mechaniczny to na ciepłym oleju było by to samo, a tak mówisz, że działa. Osobiście obstawiam 4 przyczyny: czujnik wejściowy, wyjściowy z tyłu skrzyni, problem z okablowaniem (MASA!!!), ostatecznie komputer skrzynie ale w najmniejszym stopniu.

jak by to było tylko tyle... no dobra, dzięki. podpowiem gościowi, ale on jakoś silnie jest przeciwny podpinaniu go do komputera. twierdzi właśnie, że tam nie ma tyle elektroniki żeby komputer pokazał co jest uszkodzone, a tu nawet podane "brak synchronizacji" biegów już oznacza, że POWINIEN podpiąć komputer do skrzyni i sprawdzić go bezpośrednio.
mi się nie udało podpiąć komputera jako takiego do ECU. nie wiem co trzeba mieć do pajero, że kilka programów, interfejsów i jakiś taki ręczny komputer nie może mi zaczytać informacji krzycząc, że nie może się skomunikować z systemem. tylko "chałupniczo" :)

[ Dodano: 24-02-2012, 15:15 ]
tompol34 napisał/a:
Gildor, podstawowe prawo automatyki i elektrotechniki, jeżeli urządzenie wyposażono w komputer sterujący mechaniką to jeżeli jest typowo uszkodzenie mechaniczne to jest brak błędów w systemie kontrolującym.

przekaże :) choć w sumie te czujniki to chyba mogę sobie sam sprawdzić.

tompol34 - 24-02-2012, 15:21

warsztaty mają MUT II lub III, a my drucik za 1grosz. :D Sprawdź przewody do skrzyni i w miarę możliwości podmień 2 czujniki chociaż na próbę. Zapytaj tego mądralę mechanika jakim cudem skrzynia jak jest rozgrzana śmiga bezproblemowo. Najlepiej rozebrać,skasować gościa na 4000 koła i można przeżyć spokojnie kolejny miesiąc, a gościu niech dyma w robocie.
pozdrawiam i powodzenia

gildor - 24-02-2012, 15:43

tompol34 napisał/a:
warsztaty mają MUT II lub III, a my drucik za 1grosz. :D Sprawdź przewody do skrzyni i w miarę możliwości podmień 2 czujniki chociaż na próbę. Zapytaj tego mądralę mechanika jakim cudem skrzynia jak jest rozgrzana śmiga bezproblemowo.

teorię mam ja taką, że masz tam zawór, który reguluje ciśnienie oleju. może się zatarł i gęsty olej (zimny jest gęstszy) nie chce go otworzyć, lub on się nie zamyka (zależy jaki zawór) i cały olej spływa, zamiast topić w nim skrzynię. odpalając auto olej powoli zaczyna krążyć, ale zanim omiecie mechanikę, ta nie ruszy z powodu braku smarowania.
lub pompa jakaś nie daje odpowiedniego ciśnienia. ja cały czas stawiam na olej. jego obrót w całym systemie. coś go źle rozprowadza, albo niepoprawne ciśnienie jest.
w sumie wolałbym się mylić.

a. nadmienie, że nawet pojęcia nie mam o działaniu skrzyn automatycznych :) to moja amatorska teoria ;)

[ Dodano: 24-02-2012, 17:15 ]
zbyszekm2 napisał/a:
44 brak synchronizacji 4 biegu
45 brak synchronizacji 5 biegu

Zbyszek, a może Ty dorzucisz coś do tematu? :)

KrzysG - 03-03-2012, 15:29

Witam,

Mam ponizsze kody bledow:
43
51

Ogolnie pali dobrze, pracuje rowno, nie swieci sie kontrolka silnika, ale sa problemy z wejsciem na obroty powyzej 3.000 i czasami potrafi delikatnie przerwac.
Prosilbym o odszyfrowanie kodow:D

zbyszekm2 - 03-03-2012, 15:57

KrzysG napisał/a:
Witam,

Mam ponizsze kody bledow:
43
51

Ogolnie pali dobrze, pracuje rowno, nie swieci sie kontrolka silnika, ale sa problemy z wejsciem na obroty powyzej 3.000 i czasami potrafi delikatnie przerwac.
Prosilbym o odszyfrowanie kodow:D

pierwszy to zawór CVT
drugi to zawór EGR
trzeba zacząć od zobaczenia czy zawór EGR jest sprawny, ew. zaślepić go, ale wtedy łąd 51 będzie ale okaże się czy ma wpływ na ta prace przerywaną?

KrzysG - 03-03-2012, 17:50

Dziekuje,

43 to zawor CVT, ale ja mam manualna skrzynie biegow?

jakis czas temu EGR byl czyszczony, ale moze silniczek jest zepsuty, sprawdze go jeszcze raz.

tompol34 - 03-03-2012, 20:14

rodzaj skrzyni nie ma nic do rzeczy, błąd 43 to elektrozawór w pompie wtryskowej sterujący kątem wtrysku.
KrzysG - 05-03-2012, 09:52

tompol34 napisał/a:
rodzaj skrzyni nie ma nic do rzeczy, błąd 43 to elektrozawór w pompie wtryskowej sterujący kątem wtrysku.

CVT jest tez nazywana bezstopniowa skrzynia biegow, stad moje skojarzenie :D
Czy to oznacza, ze zawor do wymiany?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group