Pajero III - Jakie oponki na lato?
Heilsberg - 27-03-2012, 18:15
Jak powyżej. W pełni się zgadzam.
siersciunio - 27-03-2012, 20:18
OK pierwsze próby terenowe za mną.
Jestem bardo zadowolony , faktem jest ze na czarnym zdecydowanie gorzej(głośniej) ,ale jak bym chciał po czarnym to bym sobie kupił sharana
Pajero z tymi oponami dostaje odemnie +10 do respektu
artmit1 - 27-03-2012, 20:36
No to teraz kolej na delikatny lift budy chyba ? Mnie też to czeka ale chyba next year, na razie jeżdzę na Dunlop Grandtrek AT20 na lato i SJ5 na zimę. Też będą AT eki
Pozdro
mstrucz - 27-03-2012, 23:18
Ja od dwóch lat nie zdejmuję Bridgestone 694 AT i muszę powiedzieć rewelacyjne na asfalcie i w miarę trudnym terenie. Bardzo ciche i dobre na śniegu. Takie naprawdę opony uniwersalne. BFG podobno wygrywa niskim zużyciem, ale przez to jest twarda, co zimą niekoniecznie musi być dobre.
siersciunio - 31-03-2012, 19:45
Pierwsze wrażenia:
-slisko na mokrym asfalcie nawet bardzo w porównaniu z dobrą szosówką
-głośno na suchym (ale czy przy skręcaniu takie Ateki bardziej hałasują ?)
z tego co leciutko pojeździłem po piachu i błocie to 1000 razy lepiej normalnie niebo a ziemia
PiotrKw - 31-03-2012, 20:11
Toż to dokładnie, co niektórzy chcieli Tobie przekazać , gdy określiłeś warunki brzegowe jako 90 % asfalt.
Ale ważne jest Twoje zadowolenie !!! Bo chyba dobrze zrozumiałem
siersciunio - 01-04-2012, 10:00
Rozchodzi się o to że normalnie używam autka do przemieszczania się średnio 2 tysie miesięcznie , ale jak tylko widzę drogę w las to nie mogę się oprzeć
Natomiast poruszanie się na ATekach zimą po drogach pokrytych ubitym śniegiem lub lodem jest wysoce ryzykowne i będzie porównywalne z oponą Stomil D-124.
Co do mokrego asfaltu dzisiaj padało troszkę w Ostrowie i dwa zakręty były na drifcie
PiotrKw - 23-05-2013, 12:11
Niestety , musze sam siebie zacytować i zaprzeczyć temu co napisałem . Po dwóch sezonach eksploatacji niestety polecić ich nie mogę . Z oponami dzieje się coś dziwnego , na zewnętrznych pasach bieżnika , zaczyna sie on łuszczyć i powstają ubytki gumy , tak jakby się rozwarstwiała . Dzieje się to na wszystkich oponach , z tym że bardziej zaawansowane jest na przednich . Po zamianie przodu z tyłem , ponownie większe jest z przodu .
Uprzedzając pytania , dwukrotnie sprawdzana pełna geometria , na dwu różnych stanowiskach w różnych stacjach diagnostycznych . Wszystko w jak najlepszym porządku . Sprawdzone amortyzatory , 85 -78 % tłumienia . Sprawdzane ciśnienie na trzech manometrach , jazda na róznych wartościach ( zmieniałem) od podanych fabrycznie 2 atm. do zwiększonych 2,5 atm. Nie ma różnicy . Nie jest to za niskie ciśnienie w oponach . Opony mają przejechane ok 30 tys km stan bieżnika to ok 80 % nowego . Czyli prawie nie zużyte .
Zużycie jest równomierne na całej szerokości bieżnika ( głebokość ) z tym że środkowa część nie wykazuje zniszczenia gumy , jest gładka .
Agromax po rozmowie telefonicznej kazał przysłać opony do nich ale ..... koszt zdjęcia i przesyłki po moje stronie i nie wiadomo co z tego wyniknie. Musze kupić nowe bo na zimówka teraz trudno się poruszać Generalnie to nic tak mnie nie denerwuje jak kupienie bubla i bujanie się póżniej z reklamacjami . Sprzedawca ....... ech , szkoda gadać , łatwo się sprzedaje .
Dodam , że na zimowych jest wszystko w porządku .
Do tego od tygodnia pojawił sie jakiś wyjący dźwięk , z przodu , w róznych zakresach prędkości , pojawiajacy się i odchodzący . Nie potrafię go zlokalizować , Przednie piasty z łożyskami wymieniane u Zbyszka jesienią ubiegłego roku . Nowe tarcze i klocki.
Jeżdzę i słucham ale jestem za kazdym razem tak samo głupi Pocieszam się , że to te rozwarstwiające się opony .
We wtorek jadę do Zbyszka na przegląd to może coś wymyślą .
I tak prawdę powiedziawszy to z żadnym samochodem do tej pory nie miałem tylu problemów , i tych na "F" i tych z "F" , i z badziewnej Korei , a tu co chwila coś , niby małe , ot rurka , piasta , zacisk , czujnik , tuleje itp . ale za to upierdliwe i kosztowne jak cholera
dziakoni - 23-05-2013, 19:56
Koledzy mam na wymiane felgi 18 od Pajero z 2011 roku oponki mają ok 6,5 do 7 mm zamienie na 16 w teren jeśli ktoś chciałby zaprazszam 501209210
Heilsberg - 23-05-2013, 21:56
Kolego, od wymiany jest inne miejsce na forum. A poza tym 16tki nie założysz do Pajero z 2011 roku więc nie rób sobie krzywdy.
tomquat - 24-05-2013, 08:33
Heilsberg napisał/a: | Kolego, od wymiany jest inne miejsce na forum. | no właśnie, ja musiałem przejść skomplikowana procedurę
PiotrKw - 31-05-2013, 20:58
Opony wymienione na Nokian'y HT , sporo ciszej poza nie do końca jeszcze zlokalizowanym łożyskiem Grabery z grupy Continentala idą do reklamacji , wymieniający oponiarz ocenił, że coś nie tak z mieszanką , albo temperaturą w procesie wulkanizacji zewnętrznej części formy . Ale to nie przedstawiciel Continentala . Spróbuję znaleść odpowiedniego do złożenia reklamacji w Trójmieście . Na razie jest sporo przedstawicieli do sprzedaży , nie trafiłem jeszcze na tego od reklamacji , skończy się w poniedziałek na telefonie do Continental Polska
Tak czy inaczej reklamuję , dam znać jak wygląda "droga " w drugą stronę niż zakup . Ta ostatnia jest szybka, przesyłka na drugi dzień od zamówienia
artmit1 - 31-05-2013, 21:31
A ja się zastanawiam co wybrac - Yokohamę ATS G012 czy może Cooper Discoverer AT3 ( rozmiar 265/60/18 lub 265/65/18) .O Yokohamach już trochę wiem, o cooperach at3 nic. Czy ktoś z szanownych Forumowiczów ma, używa, chce zmienić na super BFG super bo nie fungują ? Pls o opinie
PiotrKw - 07-06-2013, 17:37
Opony zdane do reklamacji u przedstawiciela Continentala w Gdyni . Po sporych wahaniach bo nie wiadomo było czy "hamerykański " wyrób można przyjąć, chociaż posiadałem polską kartę gwarancyjną Conti. .
Odnośnie łożyska , to poleciało w lewym kole , zupełnie nie z tej strony z której było słychać . Za to reklamacja u Zbyszka2m ... żyję już na tym świecie kilka dekad i jeszcze tak nikt nie załatwił naprawy . Wielu powinno się od niego uczyć , oj wielu !!!!!
[ Dodano: 14-06-2013, 21:00 ]
To juz sprawa jasna , przedstawiciel Continentala stwierdził że to .... zużycie eksploatacyjne . Jeszcze nie miąłem opony , której zużycie eksploatacyjne objawia sie łuszczeniem i odpadaniem gumy bieżnika . Teraz mogę wysłać na własny koszt na odwołanie do OBR Stomil w Poznaniu . I wyślę , bo na moje pytanie jak eksploatowałem te opony i jak nie powinienem ich eksploatować aby się nie rozlatywały , nie otrzymałem odpowiedzi .
I tak jak napisałem przy okazji opon do Eli , solidną firmę nie rozpoznaje się po sposobie sprzedaży , lecz po sposobie realizacji reklamacji . Wniosek- nigdy więcej opon tego koncernu . Choć pewnie inne mogą być nie dużo lepsze .
|
|
|