To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Problem z skrzynią biegów automat V6

Juiceman - 31-03-2012, 18:01

A tak wygląda Sprzęgło hydrokinetyczne w galancie :wink: :

Owczar - 31-03-2012, 19:31

Mack10, ile masz tego oleju w skrzyni?

Poczytałem trochę i overdrive tłumaczy się na zabierak sprzęgła. Jest to element odpowiedzialny za zmianę biegu, tak jak pisał polaff, ale przypadkiem wywaliłem jego post sprzątając w temacie.

Tak czy inaczej objawy i błąd się zgadzają. Jeśli masz mało oleju, to na Twoim miejscu dolałbym odpowiedni olej do prawidłowego poziomu. Jeśli nastąpi poprawa to olej do wymiany, jeśli nie to niestety skrzynia do zrzucenia. Przez niski poziom oleju mogło dojść do uszkodzenia tego sprzęgła...

polaff - 31-03-2012, 22:58

Z mojej niestety skromnej wiedzy wynika, że zmiana biegów w automacie realizowana jest podobnie do zasady działania motocyklowego mokrego sprzęgła ciernego. Jednak, że z tą różnicą, że rolę sprężyn (jak w klasycznym sprzęgle motocyklowym) pełni olej. Więc konstrukcja elementu wykonawczego - odpowiedzialnego za "zapinanie" poszczególnych przełożeń jest jednym ze zużywających się - ciernych elementów skrzyni. Z tego właśnie wynika konieczność wymiany oleju w skrzyni ASB. Zużywające się elementy zanieczyszczają olej i traci on swoje właściwości.
PRzypuszczam, że tarczki, o których tu mowa to tarcze sprzęgieł elementów wykonawczych skrzyni.

A co do sprzęgła hydrokinetycznego to nawet z rysunku wklejonego przez Juiceman, wynika, że są tam "tarcze" :) tylko chyb aniestety nie o nie tu chodzi bo te tarcze nie współpracują z żadnymi ciałami stałymi :D :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


dodam jeszcze tylko, że tak jak pisze Owczar uważam, że zbyt niski poziom oleju może powodować powyższy błąd z resztą tak samo jak zużyty olej. Bo i jedno i drugie będzie powodował zbyt niską skuteczność docisku na zespole sprzęgieł - czyli efekt - "uślizgu"o jakim tu piszemy. czyli reasumując mamy trzech podejrzanych: olej czyli poziom, olej czyli jego zużycie, sprzęgła mokre w sensie ich zużycie.

Mack10 - 01-04-2012, 11:07

Dzięki powoli wraca nadzieja ze remont skrzyni nie będzie potrzebny głównym podejrzanym jest zbyt niski poziom oleju z tego co udało mi się zaobserwować. Auto wcześniej dużo stało u Niemca i nie miałem jeszcze okazji po kupnie wymienić olej w skrzyni...
Owczar - 01-04-2012, 11:09

A ile jest poniżej poziomu? Pomiar na rozgrzanej skrzyni.
polaff - 01-04-2012, 17:04

Mack10 napisał/a:
głównym podejrzanym jest zbyt niski poziom oleju


Pamiętaj by przed pomiarem "przelecieć" przez wszystkie pozycje pozycjonera skrzynia z 1sec zatrzymaniem na każdym. No i oczywiście pomiar na pracującym silniku w pozycji "N"

Mack10 - 03-04-2012, 21:15

Witam jak już co niektórzy wiedzą Misiek już jest wyleczony problemem okazał sie zbyt niski poziom oleju.Wstępna diagnoza dolanie 1 litra oleju spowodowała że skrzynia zaczeła zmieniac biegi i bylo prawie ok delikatne szarpniecia przy zmianie 1 i 2 biegu potem całkowita wymiana oleju na Texaco Techsamatic 7045E i póki co jest bardzo dobrze;)Biegi zmieniają się płynie prawie niewyczuwalne:) Dziekuje wszystkim za cenne porady. Pozdrawiam Grzegorz
polaff - 03-04-2012, 21:20

kliknij Owczarowi "pomógł"
Mack10 - 03-04-2012, 21:54

Tylko pozostaje pytanie czy olej Texaco Texsamatic 7045E to właściwy wybór ma specyfik Dextron III co okazało się nie jest dobre dla naszych skrzyń :/
seba.mak1 - 04-04-2012, 22:44

A ile wlałeś oleju do skrzyni??
Mack10 - 05-04-2012, 12:00

Oleju poszło około 10-11 litrów była to wymiana dynamiczna a czemu pytasz?
Sedinix - 16-04-2012, 22:37
Temat postu: Witam
Podłanczając się pod temat też wydaje mi się że mam za niski poziom oleju w skrzyni i teraz zanim go wymienie czy mogę dolać Castrol Transmax Z ? (przez rurkę w której jest bagnet ?)

Obecny olej wygląda jak miód.

Juiceman - 16-04-2012, 22:45

Tak możesz dolać oleju ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group