To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Jakie felgi kupić?

SQ - 09-10-2012, 12:01

http://www1.carparts-cat....ID=506000041900

Znalazłem takie coś. Tylko teraz pytanie do krzycha: czy CS9 wychodził w ogóle na zawieszeniu innym niż obniżone? (mowa o wersji europejskiej)

krzychu - 09-10-2012, 12:03

Link mi nie działa. A co do zawieszenie nie wiem. Może na inne rynki tak. Na Polskę wychodziły tylko z obniżonym...
SQ - 09-10-2012, 12:07

hmmm... mi linka działa - daję raz jeszcze http://www1.carparts-cat....ID=506000041900

dodatkowo takie coś znalazłem, może ktoś z tego wyczyta, od jakiego modelu jest te -35mm: http://www.dvsegmbh.info/.../5060/29193.PDF

bcn - 09-10-2012, 12:18

SQ, springi na pewno masz tez od H&R.
Co do budzetu - moja rada: odpusc sobie polsrodki w stylu kupowania oemowych felg od hondy czy mazdy, bo wydaje mi sie, ze nie o to chodzi. Na pewno tez nie kupuj jakis noname'ow z allegro za 600 zl za komplet, bo to felgi z masy solnej beda (nie wywazysz ich poza tym).

Lepiej dozbierac do wybranego modelu i sie cieszyc z zalozonego efektu :wink:
Felgi+opony to najwiekszy wydatek, ja bym od tego zaczal.
Zawieszenie zawsze mozesz montowac pozniej - z reszta i tak musisz brac pod uwage wymiary kol przy zmianach w zawieszeniu, wiec ja bym zaczal od felg.
Co do opon - drozsze sa tzw połówki, czyli opony z profilem 55 albo 45 albo 35 itd.

na allegro byla kiedys promocja na felgi od colta ralliarta - zastanawialem sie nad nimi przez chwile.
Pamietaj tez o wadze kol (zestaw felga+opona) - wieksze=ciezsze, chyba, ze wybierzesz jakies lzejsze modele (oz superleggera, ultralite itp.)

krzychu - 09-10-2012, 12:23

bcn napisał/a:
odpusc sobie polsrodki w stylu kupowania oemowych felg od hondy



Czemu?? Ja kupiłem od hondy 15 na zimę. Mają jako jedne z niewielu podobne ET45 i też Enkey.... Trzeba tylko roztoczyć trochę otwór centrujący bo oni tam mają mniejszy (ale o tym wiedziałem przez zakupem i miałem speca co mi to zrobił za dobrą wódkę). Ale nie spodziewałem się, że gniazda śrub będą stożkowe, a nie płaskie jak zazwyczaj... Ale nakrętki które mamy całkiem dobrze to znoszą... Do tego naklejki jakieś grubsze z allegro z logo Mitsubishi i efekt widać na fotkach podanych wyżej.

bcn napisał/a:

na allegro byla kiedys promocja na felgi od colta ralliarta - zastanawialem sie nad nimi przez chwile.


Ale to ma chyba inny rozstaw niż 2.0 (5 śrubek).

SQ - 09-10-2012, 14:23

Zadzwoniłem do Mitcar i pomęczyłem trochę ich dział części. Bardzo pomocni Panowie pomogli ustalić następująco. Wersja 1.6 też wychodziła w wersji sport i te sprężyny są takie jak w 2.0 sport. 1.6 była też w wersji komfort i te sprężyny są w 2.0 w wersji która nie jest sport.
:)
Gdyby ktoś potrzebował dla 2.0 sport kombi:
nr części MN101959 sprężyny na przód
---------- MR961151 sprężyny na tył.

Misiek :) - 09-10-2012, 17:04

Ja bym uderzał w porządne felgi dobrej jakości używki oraz używane opony na początek. Wtedy dozbierasz na nowe za sezon czy 2.
Widziałem zdjęcia aut z chińskimi felgami, co na prostej obręcz z oponą wyprzedzała auto z resztą felgi:P
Ja miałem kiedyś chińskie nn i byłem w szoku jak felga zarysowała i wzniotła bok autobusu (chyba neoplan) i miała niewielką rysę na rancie. Nic pozatym.
Sam teraz kupiłem 16" na lato używki do malowania dobrej firmy, a na zimę mam seryjne fele.
Jak kupowałem kółka brałem pod uwagę w kolejności:
1. Jakość felgi (marka, model itp)
2. Oszczędność zawiszenia (im mniejszy balon tym bardziej koło przenosi na auto)
3. Prowadzenie na polskich drogach (profil opony jaki powinien być)
4. Komfort jazdy
5. Wygląd (zarówno felgi jak i całego koła)
Co prawda otwierałem oferty na alledrogo patrząc na 5 pkt, ale to patrzyłem na wzór.
Co do zawieszenia ja bym nie obniżał, jak chcesz jeździć sporo po mieście.
W zimę możesz mieć kłopot ze śniegiem zmrożonym itp, na polnych drogach (wiem, że nie mmiasto ale czasem trzeba przejechać) będzie kłopot oraz trzeba uważać na dziury i krawężniki. Nie wspomnę o "leżących policjantach" na drodze.

SQ - 09-10-2012, 19:47

Misiek :) ,
Chyba Cię nie zrozumiałem.
W szczególności tych pkt:
2. Oszczędność zawiszenia (im mniejszy balon tym bardziej koło przenosi na auto)
3. Prowadzenie na polskich drogach (profil opony jaki powinien być)
4. Komfort jazdy

Co do obniżenia zawieszenia, to nie sądzę, aby 2cm niżej robiło różnicę przy forsowaniu śniegu :)

Misiek :) - 09-10-2012, 21:15

SQ,
2. im cieńsza opona (profil) tym bardziej zawias dostaje
3. cieńszy profil to bardziej czuć dziury, może bardziej ściągać w koleinach, szczególnie w koleinach jak dasz szerszy kapeć a to normalne przy większej feldze.
4. im cieńszy profil tym bardziej czuć nierówności na drodze

SQ napisał/a:
Co do obniżenia zawieszenia, to nie sądzę, aby 2cm niżej robiło różnicę przy forsowaniu śniegu

uwierz mi, że na drodze polnej, czy jak spadnie śnieg i przymarźnie może to zrobić kolosalną różnicę

SQ - 09-10-2012, 22:08

ej Misiek : ), torpedujesz wszystkie moje pomysły ;)
Poczynając od większego koła, a co za tym idzie szerszej i niższej opony, po niże zawieszenie!
Pewnie i tak to zrobię, żeby na własnej skórze przekonać się czy jest dramat :mrgreen:

Problem jednak w tym, że nie ma fajnej oferty sprężyn, bo -30mm na przód mnie nie interesuje. Efektem będzie jedynie -1cm w stosunku do tego co mam obecnie. Najwięcej daje H&R bo szalone -35mm ale za same przody chcą chore 580zł, podczas gdy np. Jamex za komplet na przód i tył chce 480zł.

Mógłbym pójść w same koła 17" ale z doświadczenia wiem, że sama zamiana kółka na większe nie pozwala fajnie wypełnić nadkola. Dopiero wymiana zawiasu daje pożądany efekt. Zresztą gdybym miał wybierać wolałbym niższe auto niż większe koło.

Na całe zawieszenie jest za wcześnie i za drogo...

bcn - 10-10-2012, 13:05

krzychu napisał/a:
Czemu?? Ja kupiłem od hondy 15 na zimę. Mają jako jedne z niewielu podobne ET45 i też Enkey.... Trzeba tylko roztoczyć trochę otwór centrujący bo oni tam mają mniejszy


no wlasnie temu :P

SQ, masz sporta, wiec zmierz odleglosc przedniej dokladki od asfaltu, bo az ciekaw jestem ile nizej w stosunku do serii siedzi nadwozie. Jaka jest odleglosc miedzy opona a rantem blotnika przy maksymalnie skreconych kolach?

w moim watku masz zdjecia mojego parcha - nizej 40mm w stosunku do serii i kolo 17x7.
Mozna nizej i twardziej, ale to juz raczej gwintem probowalbym uzyskac zadana wysokosc zawieszenia.

i sie musisz zdecydowac - lans albo praktycznosc. Kompromisy sa najgorsze :mrgreen:

Misiek :) - 10-10-2012, 17:13

SQ napisał/a:
ej Misiek : ), torpedujesz wszystkie moje pomysły ;)


nic osobistego. Poprostu czytałem wiele postów, rozmawiałem z ludźmi oraz wiem mniej więcej z własnego doświadczenia co daje niskie i wysokie zawieszenie.
Teraz co mam w lancerze uważam za niskie na zimę..
Natomiast gdy były niemieckie autostrady i drogi to ja bym sobie też dał glebę i kółka 17"

SQ - 10-10-2012, 19:10

Misiek : ), wiem, że nic osobistego, od tego jest forum, żeby dzielić się poglądami.
Swoją drogą, czy Ty masz niższe zawieszenie? Bo nie wygląda na sporta, a jest niżej niż widziane przeze mnie lancery bez dokładek na dole.

Podsumowując mój wątek: mimo szczerych chęci nie mam jak obniżyć zawieszenia, bo nie ma w ofercie sprężyn, które obniżały by przód o 40mm. Najbliższy temu jest H&R (-35mm) ale z uwagi na wygórowaną cenę nie zostanie zastosowany.

Co do 17” waham się… niby fajnie, ale większość odradza i doświadczenie podpowiada, że mówią rozsądnie.
Na tym na razie koniec. Dam znać jeśli coś w aucie zmienię.

krzychu - 10-10-2012, 19:17

SQ - Misiek nie ma dokładek do zderzaków, dlatego trochę inny efekt.
Misiek :) - 10-10-2012, 21:31

krzychu napisał/a:
Misiek nie ma dokładek

Misiek jeszcze nie ma.
Tylko niewiem z czego mogły by pasować po ewentualnych małych przeróbkach



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group