[02-06]Lancer CS0 - Branie oleju 1,6
pie3ak - 16-11-2015, 20:30
eeeee, zajechałem do pana Czarka (mój mechanik), a on do mnie "Panie, co mi pan tu.... 600,- i będzie jak nówka". Zobaczymy
bocztery - 21-11-2015, 18:12
czekam na opis efektów. ...mój też pobiera
smk - 08-01-2016, 14:39
Jak tam ? Jest jak nówka?
Wojti75 - 08-01-2016, 18:27
pie3ak napisał/a: | no dobrze, już dobrze, macie filmik: https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
ale jakby co to nie kłamałem bo:
1. na filmie widać dym dopiero przy 3000 obr, a armagedon robi się w zakresie 4000-5000, a ja na co dzień jeżdżę z 2000 i zmieniam przełożenia przy 3000 - wiem, wiem, straszny ze mnie żółw
2. nic nie kopci. on dymi |
Miałem prawie to samo. Wymiana uszczelniaczy pomogła na 2-3 miesiące i efekt taki sam. Wtedy mnie to niedrogo kosztowało ale szkoda zachodu.
Tak więc poszedłem dalej.
Mam mechanika w Warszawie i zrobił mi remont silnika. Tzn. Pierścienie, uszczelniacze + głowica lekko zrobiona. Wykonane w maju 2015 r. (przepraszam zapomniałem opisać) .
Efekt 10 000 km. bez kropli dolewki.
Kosztowało mnie to 2700 PLN. Materiał + robocizna.
Pozdrawiam,
pie3ak - 16-02-2016, 20:59
Wojti75 napisał/a: | pie3ak napisał/a: | no dobrze, już dobrze, macie filmik: https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
ale jakby co to nie kłamałem bo:
1. na filmie widać dym dopiero przy 3000 obr, a armagedon robi się w zakresie 4000-5000, a ja na co dzień jeżdżę z 2000 i zmieniam przełożenia przy 3000 - wiem, wiem, straszny ze mnie żółw
2. nic nie kopci. on dymi |
Miałem prawie to samo. Wymiana uszczelniaczy pomogła na 2-3 miesiące i efekt taki sam. Wtedy mnie to niedrogo kosztowało ale szkoda zachodu.
Tak więc poszedłem dalej.
Mam mechanika w Warszawie i zrobił mi remont silnika. Tzn. Pierścienie, uszczelniacze + głowica lekko zrobiona. Wykonane w maju 2015 r. (przepraszam zapomniałem opisać) .
Efekt 10 000 km. bez kropli dolewki.
Kosztowało mnie to 2700 PLN. Materiał + robocizna.
Pozdrawiam,
|
Szkoda mi 30% wartości auta na taki remont, ale faktycznie może pomóc. Gorzej jak ktoś wyda gruby hajs, a się okazuje, że trzeba było wymienić blok silnika - takie przypadki znalazłem w necie.
No nic, wymiana uszczelniaczy nie sprawiła, że silnik jest nowy, ale i tak mniej bierze. Raczej będę się posiłkował stroną 234 z Instrukcji obsługi: "Zużycie oleju przez silnik zleży głównie od obciążenia, prędkości obrotowej silnika itp. Może ono osiągać 1 litr na 1000 km zależnie od stylu jazdy".
kgebczyk - 16-02-2016, 21:58
pie3ak napisał/a: | "Zużycie oleju przez silnik zleży głównie od obciążenia, prędkości obrotowej silnika itp. Może ono osiągać 1 litr na 1000 km zależnie od stylu jazdy" |
No to mój w normie
U mnie droga ekspresowa to 60% przebiegu, reszta poza miastem z małą domieszką jazdy miejskiej. No i bierze mi około litr na 3000km
To wszystko przy jeździe na LPG, o ile to kogoś interesuje i ma jakiekolwiek znaczenie.
Balon - 17-02-2016, 08:01
ja od ostatniej wymiany oleju daję oryginalną podkładkę pod korek spustowy - jest ona z aluminium i jest okrągła przy dokręceniu się płaszczy i wypełnia nierówności - ani kropli nie ubyło przez korek i nic nie dolałem od 5 tyś. km. Wcześniej mechanik mi dał jakieś miedziane badziewie i olej się sączył - dolewałem wtedy ok 0,5l na 10 tyś. km.
Daniel1984 - 17-02-2016, 12:22
To chyba norma w 4G18 mój na 2700 km bierze 0,7 litra ponadto czuć paliwo w oleju. Wymieniłem uszczelniacze i to nic nie pomogło remont to spory wydatek wiec przy następnej wymianie zmienię olej z lm 5w40 na gulfa 5w40
wichura1 - 17-02-2016, 21:36
No to zmień olej na 10W40. Półsyntetyk na ten silnik wystarczy. 1.6 4G92 w mojej byłej Carismie przejeździł 80.000km (teraz ma 240.000km) na 10W40 i do tej pory nie bierze oleju.
Janq - 17-02-2016, 22:57
wichura1, zmiana na 10W jest bezsensowna. Moja P11 z SR20 wcinała 1L/1000km 10W, po płukance i zmianie na 5W konsumpcja zmniejszyła się, kolejne płukanki i zszedłem do 0,3-0,4L/1kkm
Daniel1984, jeśli olej wali mieszanką paliwową to masz pierścienie do roboty :]
Daniel1984 - 17-02-2016, 23:02
A jakiej firmy polecasz ten 10W40? Dzisiaj dzwoniłem do Piotra z zmienolej.pl i polecili mi zrobić płukankę z millersa i później wlać 10W40 tylko czy to pomoże ?
Janq - 17-02-2016, 23:04
Daniel1984, lepsza jest płukanka Liqui Moly z serii ProLine. Na razie odpuściłbym zalewanie 10W40 i pozostał przy 5W.
Jeśli masz zużyte pierścienie to nawet 10W będzie wcinać. Miejmy nadzieję, że są tylko zaklejone :]
Daniel1984 - 18-02-2016, 09:03
Przed wymianą oleju zastosowałem Liqui Moly Engine Flush ProLine później zalałem olej 5W-40 Liqui Moly Synthoil High wszystko kupione z pewnego źródła i do tego jeszcze dodałem ceramizer i dalej ma apetyt na olej
wichura1 - 18-02-2016, 19:40
Cytat z instrukcji obsługi:" MITSUBISHI MOTORS CORPORATION nie zaleca stosowania jakichkolwiek dodatków do oleju."
Daniel1984 ja używałem zwykły Mobil. Jeżeli olej śmierdzi benzyną to musisz sprawdzić kompresję. Bo benzyna w oleju skądś się bierze.
rudi88 - 18-02-2016, 22:08
Janq napisał/a: | Moja P11 z SR20 wcinała 1L/1000km 10W, po płukance i zmianie na 5W konsumpcja zmniejszyła się, kolejne płukanki i zszedłem do 0,3-0,4L/1kkm |
Moja P11 1.6 brała 0.1-0.2l na 15 tyś. przy przebiegu 180 tyś.
Lancer bierze litr lub ponad na 1 tyś. przy przebiegu 230 tyś. Kompresja sprawdzana i wychodzi jak w nowym. Wycieków brak. Jeżdżę na 10w40. Kumpel ma takiego samego, też na taxi i tak samo spala a leje 5w.
W tej chwili już mniej jeżdżę więc tak mi to nie przeszkadza. Ale zawsze większa bańka oleju w bagażniku jest.
|
|
|