[02-06]Lancer CS0 - Spalanie oleju w 1.6
p_k - 05-09-2013, 23:04
cefaloid napisał/a: |
Dałeś się nabrać na napis na oleju że jest dla silników sportowych i robisz głupotę z dwu powodów:
- ten olej jest drogi
- ten olej niszczy Twój silnik
|
Że droższy to może 20 pln więcej
i nie leje "bo sportowy" tylko dlatego że od początku w ASO lali Castrola TWS 10W60 i nie chciałem zmieniać, tak czy inaczej 100% przebiegu robię po mieście w korkach.
Przy następnej wymianie proponował byś 5 lub 10W40?
krzychu - 06-09-2013, 06:47
p_k - wlej Valvoline 5W40 polecany wyżej.
smk - 06-09-2013, 07:45
Albo Motula od tego Pana -> http://www.kolegaberlin.p...S-5W-40-5L.html
W dobrej cenie ma. Od razu można filtr zamówić.
yaru23 - 06-09-2013, 23:21
Olej z Niemiec bez akcyzy i rok produkcji 2012. Kup Valvoline 5W40 SynPower a jak masz powyżej 100 tys to Maxlife.
smk - 09-09-2013, 08:23
A w czym to szkodzi, że bez akcyzy? Albo, że 2012? Olej po roku przecież się nie popsuje
Nie musi u niego akurat kupować.
Często w sklepach też valvoline jest roczny albo półroczny.
yaru23 - 25-09-2013, 15:53
U mnie dalej pali olej ok 1l/3000km. Podejrzewałem ze mechanik nie dokręcił filtr oleju bo był troche za luzny ale po poprawieniu dalej pali. Poczekam jeszcze 10 tys i przy wymianie oleju wymienie podkładkę i śrubę. Jak to nie pomoze to zaczne zstanawiac się nad zrobieniem uszczelniaczy.
Nie spodziewałem się czegoś takiego po aucie które ma przebieg 100tys. Przebieg oryginalny bo przy wymianie rozrzadu przy 95 tys miałem oryginalne paski i kupilem na oryginalnych gumach Yokohamach.
cefaloid - 25-09-2013, 16:29
yaru23 napisał/a: | Przebieg oryginalny bo przy wymianie rozrzadu przy 95 tys miałem oryginalne paski i kupilem na oryginalnych gumach Yokohamach. |
A to Lancer 1.6 nie wyjeżdżał z fabryki wyłącznie na na Bridgestone ER300? Nie mowię że coś jest nie tak, tylko nie wiedziałem że dawali też Yokohamy.
yaru23 napisał/a: | Podejrzewałem ze mechanik nie dokręcił filtr oleju bo był troche za luzny ale po poprawieniu dalej pali. Poczekam jeszcze 10 tys i przy wymianie oleju wymienie podkładkę i śrubę. |
No ale jesli byłby to efekt nieszczelnosci, to miał byś silnik mokry że ho ho...
Jak filtr oraz misa olejowa są suche, to zapomnij o tym że Ci cieknie i dlatego ubywa oleju. Zaś sam filtr oleju zgodnie z opisem na nim dokręca się ręką i tyle wystarczy - więc może nie był wcale za luźno.
Przy przebiegu 100tys bierze mi również olej ale tak poniżej litra od wymiany do wymiany. Przy czym nieco mi popuszcza uszczelka pokrywy zaworów no i jeżdżę w 99% na LPG, a z doswiadczenia każde auto brało mi nieco więcej oleju na LPG.
Żeby się nie przechwalać tylko to... może mój silnik oleju nie bierze... ale za to pompa wspomagania bierze i się poci
yaru23 - 25-09-2013, 22:08
cefaloid napisał/a: | yaru23 napisał/a: | Przebieg oryginalny bo przy wymianie rozrzadu przy 95 tys miałem oryginalne paski i kupilem na oryginalnych gumach Yokohamach. |
A to Lancer 1.6 nie wyjeżdżał z fabryki wyłącznie na na Bridgestone ER300? Nie mowię że coś jest nie tak, tylko nie wiedziałem że dawali też Yokohamy.
yaru23 napisał/a: | Podejrzewałem ze mechanik nie dokręcił filtr oleju bo był troche za luzny ale po poprawieniu dalej pali. Poczekam jeszcze 10 tys i przy wymianie oleju wymienie podkładkę i śrubę. |
No ale jesli byłby to efekt nieszczelnosci, to miał byś silnik mokry że ho ho...
Jak filtr oraz misa olejowa są suche, to zapomnij o tym że Ci cieknie i dlatego ubywa oleju. Zaś sam filtr oleju zgodnie z opisem na nim dokręca się ręką i tyle wystarczy - więc może nie był wcale za luźno.
Przy przebiegu 100tys bierze mi również olej ale tak poniżej litra od wymiany do wymiany. Przy czym nieco mi popuszcza uszczelka pokrywy zaworów no i jeżdżę w 99% na LPG, a z doswiadczenia każde auto brało mi nieco więcej oleju na LPG.
Żeby się nie przechwalać tylko to... może mój silnik oleju nie bierze... ale za to pompa wspomagania bierze i się poci |
Mam sportową wersję Lancerka, fabrycznie alusy 16 na yokohamach 205/55/16.
Tez mam LPG, moze to jest przyczyna. W poprzednim aucie Fordzie - tez LPG przy 170 tys nie brał nic a wymieniałem co 15-20tys.
krzychu - 26-09-2013, 06:49
yaru23 napisał/a: |
Mam sportową wersję Lancerka, fabrycznie alusy 16 na yokohamach 205/55/16.
|
Fabryczne opony w wersji Sport to Advan A460 195/50/16. W wersji RA były 205/45/16, więc na 99% masz nie oryginalne opony. Co to za model Yokohamy? A taki rozmiar jak masz to może nawet obcierać o nadkola przy załadowanym bagażniku....
yaru23 - 26-09-2013, 09:20
Sorry pomylil mi sie rozmiar miałem yokohamy 205/50/16 i juz wymieniłem.
Mam nietypową sportową wersję Lancerka 1.6 z końcówki serii z 2007 z ciemnymi zegarami, momo, sportowe pedały + spojlery.
Auto sprowadzone z Niemiec.
smk - 06-02-2014, 22:01
yaru23 robiłeś coś w temacie spalania oleju? Czy po prostu dolewasz oliwy i śmigasz?
yaru23 - 07-02-2014, 21:05
Jest duża poprawa. Zmieniłem olej teraz mam shela 5w40. Praktycznie bez dolewek.
Jestem coraz bardziej zadowolony z auta.
smk - 08-02-2014, 08:11
Czyli nie zmieniałeś uszczelniaczy ani pierścieni tylko zmieniłeś olej i pomogło?
Tomekcm - 08-02-2014, 12:14
Witam
Zrobiłem 10 tyś jeżdżę na olej castrol 5w30 edge póki co zero dolewek. przebieg 129 tyś
yaru23 - 08-02-2014, 14:00
smk napisał/a: | Czyli nie zmieniałeś uszczelniaczy ani pierścieni tylko zmieniłeś olej i pomogło? |
Nic nie robiłem. Zadbałem o auto, wymieniłem rozrząd, oleje, filtry w tym do gazu i autko śmiga pięknie.
Fajny samochód, jedynie brakuje mi kompa, tempomatu i bagażnik jak na kombi mógłby być większy. Poza tym jakość wykonania, prowadzenie i reszta jest OK.
|
|
|