[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Mitsubishi Lancer RALLIART
bialyjayz - 24-02-2014, 11:44
krzychu napisał/a: | ale tutaj ma sporą konkurencję w segmencie D, która jest wygodniejsza), a jako takiej frajdy z jazdy mało, o torze nie wspominając... |
to jak jak wiekszość Miśków w swojej klasie są od nich lepsze, wygodniejsze auta, ale jednak zarówno ja, Ty i cała reszta forum wybrała jednak logo trzech diamentów
krzychu - 24-02-2014, 12:25
Przypominam, że RA kosztował ponad stówkę... A nie 56 tys zł jak za Lancera 1,6 obecnie...
pancure - 24-02-2014, 12:51
http://www.mitsubishicars.com/lancer
Nowy RA w USA kosztuję $28,395 x 3 = 85,185 zł
Co trzeba jeszcze doliczyć jak się sprowadza auto z USA?
mjsystem - 24-02-2014, 13:03
pancure napisał/a: | Nowy RA w USA kosztuję $28,395 x 3 = 85,185 zł
Co trzeba jeszcze doliczyć jak się sprowadza auto z USA? |
Wyjdzie Cię tyle samo. Transport i cła zabiją tę różnicę. Nie wiem jak MMC potraktowała by gwarancję. Tam kupić opłaca się delikatnie uszkodzone auto. Zapłacisz wtedy zdecydowanie mniej.
JCH - 24-02-2014, 13:42
mjsystem napisał/a: | Nie wiem jak MMC potraktowała by gwarancję | Jak to jak Tak
[ Dodano: 24-02-2014, 13:48 ]
pancure napisał/a: | Co trzeba jeszcze doliczyć jak się sprowadza auto z USA? | Cło, akcyza i VAT. Wszystko od "narastających" wartości.
Tu jest przykładowy kalkulator, pewnie trochę nieaktualny ale daje jakieś przykładowe wyliczenia http://import.usaautosystem.pl/celne.html
No i + transport jeszcze
pancure - 01-03-2014, 00:16
Szkoda gadać, w USA można sobie kupić RA, a w Polsce nie.
Pozostaje tylko czekać czy nowy model Lancera będzie można kupić w wersji RA czy tylko teraz EVO
krzychu - 01-03-2014, 08:22
pancure - ale co w tym dziwnego? Przecież USA to ogromny rynek... Do tego tam ekolodzy nie mają aż tak mocnej pozycji... A RA chyba nie ma w sprzedaży w całej europie....
RalfPi - 16-04-2014, 06:19
Hej,
może troszkę odświeżę temat...
A czy przypadkiem Ralliarta nie ma w ofercie dlatego, że słabo szedł??
Przecież evo (podejżewam), ma gorsze wskaźniki spalania jak Ralliart, a jednak w sprzedaży jest.
Swoją drogą wogóle Dodga nie można kupić w EU (w sensie nowego)
Czy ktoś ma jakieś informacje na temat przyczyn..?
Nie rozumiem też, tego, że używkę można kupić i nią jeździć - jak to jest?
[ Dodano: 16-04-2014, 06:22 ]
I pytanie jeszcze jedno...
Czy koszty eksploatacji Ralliarta, będą dużo większe od cywilnego Lancera 1.8 - tak pytam
Że będą większe to wiem - jeżeli teraz wynosi mnie to: 400zł paliwo +100zł wymiany/przeglądy+200zł ubezpieczenie+utrata wartości = 700zł + utrata wartości, to ile to będzie dla np. 4 letniego Ralliarta?
Greku1410 - 16-04-2014, 12:01
1. na jakiej podstawie piszesz że wymiany i przegląd to 100pln jak za sam przeglad płacisz 160 (bo gaz masz) plus filtry i olej to lekka ręka 400pln - tu w przypadku raillarta nic się nie zmienia
3. Ubezpieczenie za 200pln chyba na 1/2roku przy 70% zniżki przy 1.8
2. spalanie z tego co się orientowałem przed zakupem swojego lancera to +3l-4l/100 do tego co 1.8 przy podobnym stylu jazdy
jak chodzi o dodge - redukcja kosztów po kryzysie, zbyt małe zainteresowanie rynku, bo mało kogo stać na auto które pali 12l i nie jedzie przy tym lepiej niż palące 8l
RalfPi - 16-04-2014, 15:37
Dzięki za odpowiedź.
1. Ale czy nie trzeba częściej wymieniać oleju?? np. co 10kkm co będzie powodować większe koszty. No i czy żywotność silnika jest zdecydowanie niższa..?
1a. ceny uśrednione na miesiąc.
olej (150zł) +filtry(150zł)+zużycie opon(300zł)+przegląd ew. + wymiany - daje jakieś 1200zł na rok - 100zł/miesiąc.
Ubezpieczenie jakieś 2400, co na miesiąc daje 200zł.
.swat. - 16-04-2014, 17:14
Może nie zrozumiałem toku myślenia, ale skąd wychodzi miesięczna kwota 150 zł na oleje i 150 zł na filtry? Skąd jest też zużycie opon 300 złotych miesięcznie?
fargo - 16-04-2014, 18:07
RalfPi napisał/a: | Ale czy nie trzeba częściej wymieniać oleju?? np. co 10kkm |
Wymiana oleum co 7500km lub 6m-cy
Trik - 16-04-2014, 18:10
RA ma przeglądy olejowe tak jak EVO czyli co 7,5Kkm lub 10Kkm (dokładnie nie pamiętam).
RalfPi - 16-04-2014, 19:22
.swat. napisał/a: | Może nie zrozumiałem toku myślenia, ale skąd wychodzi miesięczna kwota 150 zł na oleje i 150 zł na filtry? Skąd jest też zużycie opon 300 złotych miesięcznie? |
Tak - nie zrozumiałeś
Moje wyliczenia dla 1.8 SB 143 KM LPG :
400zł miesięcznie - paliwo.
Przegląd techniczny, wymiana oliwy, przegląd (razem jakieś 900zł/rok) + zużycie opon (2x1200zł/7lat - 300zł/rok) = 1200zł/rok = 100zł/miesiąc
Ubezpieczenie - 2400zł/rok, czyli 200zł/miesiąc.
Razem jakieś 700zł/miesiąc + utrata wartości pojazdu (a to już chyba zależnie od wielu czynników).
Takie są zgrubne koszty utrzymania Lancera 1.8 w moim przypadku.
Widzę, że w RA będą dużo większe - więcej na wachę, więcej na olej i pytanie ile silnik pożyje przy normalnej jeździe (tzn. jak się rozgrzeje, to w zakresie całych obrotów - ale bez "pałowania" - czyli tak jak teraz ).
JCH - 16-04-2014, 20:14
RalfPi, chyba najlepiej byłoby zrobić wyliczenie koszt/km. I potem sobie to mnożyć jakie kto robi przebiegi (roczne, miesięczne.... )
Klocki pewnie szybciej zużyjesz, tarcze....
|
|
|