Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi Lancer RALLIART
Autor Wiadomość
pancure 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 38
Skąd: Radzionków
Wysłany: 17-02-2014, 11:46   Mitsubishi Lancer RALLIART

Czy mi się wydaje, czy na polski rynek już nie można kupić nowego RALLIART'a?

http://www.mitsubishi.pl/modele
Ostatnio zmieniony przez pancure 17-02-2014, 12:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-02-2014, 11:51   

Nie można chyba od EURO5
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 17-02-2014, 11:53   

RALLIART'a skończyli sprzedawać w 2010 roku na naszym rynku. :(
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
pancure 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 38
Skąd: Radzionków
Wysłany: 17-02-2014, 12:11   

Zastanawiam się dlaczego...

W porównaniu do EVO, to RALLIART: palił mniej, kosztował mniej, miał stały napęd 4x4, 7.0 sekund do setki (jak się nie myle), czego chcieć więcej?

Jak dla mnie to była idealna wersja, gdyż znajdowała się pośrodku EVO a zwykłym lancerem, nowe EVO przecież kosztuje 164.990 zł, a RALLIART chyba gdzieś około 100.000+ zł :/


Jeremy Clarkson jak przeprowadzał test RALLIART'a, a potem EVO to sam doszedł do wniosku, że po co przepłacać skoro:
- jest stały napęd 4x4
- pali o wiele mniej
- osiągi do setki to faktyczne wygrywa EVO
- zawieszenie podobne jak w EVO

Sam powiedział ze jakby miał wybierać to wybrałby wersje RALLIART :)
 
 
Janek_W 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 128
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-02-2014, 12:47   

pancure napisał/a:
a RALLIART chyba gdzieś około 100.000+ zł :/

Ralliart katalogowo kosztował ok. 120 000zł, jego spalanie też dużo od EVO się nie różniło, ale faktycznie szkoda tego modelu :? Pozostaje prywatny import z USA/Kanady :P
_________________
Pozdrawiam,
Janek
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-02-2014, 12:49   

pancure - chodziło chyba o ogólną dystrybucję zanieczyszczeń do atmosfery i Mitsubishi musiało się wycofać z mniej ekologicznych modeli w Europie... Tak się mi wydaje.

A w stosunku do EVO to:
- napęd całkiem inna bajka
- hamulce całkiem inna bajka
 
 
MichalRej 
Forumowicz


Auto: Lancer Sedan 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 183
Skąd: Lib/Krk
Wysłany: 17-02-2014, 13:21   

to co krzychu mówi,

Ralliart-owi znacznie bliżej do cywila niż do EVO,

Dla mnie to był strasznie nie trafiony pomysł- gdyby Ralliart kosztował około 100k być może był by jakąś alternatywą.

Ale ja też nie jestem w żaden sposób obiektywnym źródłem, ponieważ nie lubię pośrednich rozwiązań,
dla mnie albo coś jest białe albo czarne- albo jeżdżę jak cywil albo Edit* =D
*8.3 Na forum nie piszemy wulgaryzmów. Wykropkowany wulgaryzm - nadal jest wulgaryzmem.
Następnym razem będzie RB. Jesteś tak długo na forum i nie wiesz ? :P

[ Dodano: 17-02-2014, 15:52 ]
Przepraszam- szczeniacki wybryk =)
_________________

Ostatnio zmieniony przez mjsystem 17-02-2014, 15:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-02-2014, 19:13   

MichalRej - czy ja wiem. Mogli opracować jakieś lepsze hamulce pod 17 cali (przydały by się do OIII), mogli skonfigurować z manualną skrzynią (taniej), mogli dać już to SAWC (chociaż aktywny dyfer z tyłu czyli YAW), a nie tylko aktywny centralny mechanizm.... BO według tego to Outlander GT (V6 3.0) ma lepszy napęd.... Mogli dać mniejszy silnik np. 1,8 lub 1,6 z turbo to może by mniej palił i zmieścił się w normach... W ogolę powinni skonfigurować Lancera z silnikiem 2.0 z USA, do tego napęd AWD (też coś takiego jest tylko z silnikiem 2,4) i pewnie bym takiego szukał...

[ Dodano: 17-02-2014, 19:16 ]
pancure napisał/a:

Jeremy Clarkson jak przeprowadzał test RALLIART'a, a potem EVO to sam doszedł do wniosku, że po co przepłacać skoro:


A to nie chodziło o wersję taka prostą EVO (taką 280KM, zwykłe hamulce itd), a wersją 360KM, pływające hamulce, regulowany zawias, kute felgi, karbonowe wstawki (chyba maska, spojler) itd.?
 
 
pancure 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 38
Skąd: Radzionków
Wysłany: 18-02-2014, 11:30   

krzychu napisał/a:
A to nie chodziło o wersję taka prostą EVO (taką 280KM, zwykłe hamulce itd), a wersją 360KM, pływające hamulce, regulowany zawias, kute felgi, karbonowe wstawki (chyba maska, spojler) itd.?


Powiem Ci szczerze, że nie pamiętam dokładnie, ale pewnie chodziło o prostą wersję EVO, bo o tej drugiej o której mówisz to kosztuje ponad 200.000zl :)

[ Dodano: 18-02-2014, 11:43 ]
Swoją drogą, to się zastanawiam jakie będą teraz silniki montowane w następnym modelu Lancera.

Mam tylko nadzieje, że nie pójdą w złą stronę jak Niemcy czy Francuzi z silniczkami 1.2, 1.4 turbodoładowanymi, gdzie jak mówił mój znajomy mechanik, te silniki wytrzymują góra 200.000 tyś przebiegu, a potem jest kapitalny remont silnika ( nie wspominając, że może paść turbina czy coś innego)

Nissan już poszedł w złą stronę, pewnie dlatego, że ma sojusz z Renault :( A mianowicie, nowy Nissan Qashqai wiecie z jakim silnikiem benzynowym jest teraz montowany na Polskę? 1.2 DIG-T (turbo) o mocy 115 KM. Najlepsze jest to, że to jest jedyny silnik benzynowy jaki można kupić :-) Jest jeszcze jakiś 1.6 DIG-T o mocy 150 KM, ale nie widzę go w ofercie na Polskę ;]
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 18-02-2014, 11:52   

pancure napisał/a:
Swoją drogą, to się zastanawiam jakie będą teraz silniki montowane w następnym modelu Lancera.

Coś przebąkują o hybrydzie, ale to raczej w wersjach EVO. Sądzę, że Mitsu nie pójdzie drogą Nissana, który już dawno stracił reputację. Renault tylko przybił gwóźdź do trumny. Nie mówię, że firma pada czy się nie sprzedaje. Po prostu jakość i pochodzenie projektów, silników oraz miejsce produkcji nie wskazuje, że auto można nazwać Japońskim.
 
 
Janek_W 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 128
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-02-2014, 12:22   

pancure napisał/a:
Powiem Ci szczerze, że nie pamiętam dokładnie, ale pewnie chodziło o prostą wersję EVO, bo o tej drugiej o której mówisz to kosztuje ponad 200.000zl :)


A ja z ciekawości sprawdziłem ten odcinek Top Gear (S11E02) i Clarkson tam twierdzi, że lepiej kupić 300 konnego Lancera EVO FQ300 niż mocniejszego FQ360, o Ralliartcie nic nie ma :wink:
_________________
Pozdrawiam,
Janek
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-02-2014, 12:51   

mjsystem napisał/a:
Sądzę, że Mitsu nie pójdzie drogą Nissana, który już dawno stracił reputację. Renault tylko przybił gwóźdź do trumny. Nie mówię, że firma pada czy się nie sprzedaje. Po prostu jakość i pochodzenie projektów, silników oraz miejsce produkcji nie wskazuje, że auto można nazwać Japońskim.

Ale to chyba tylko w Europie... Właśnie wróciłem z Tajlandii i tam króluje Nissan i Toyota. Tylko że z kompletnie innymi modelami niż na starym kontynencie. Np. Nissan ma duże limuzyny, w ogóle nie dostępne w Polsce (Europie)...
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 18-02-2014, 12:55   

Luk napisał/a:

mjsystem napisał/a:
Sądzę, że Mitsu nie pójdzie drogą Nissana, który już dawno stracił reputację. Renault tylko przybił gwóźdź do trumny. Nie mówię, że firma pada czy się nie sprzedaje. Po prostu jakość i pochodzenie projektów, silników oraz miejsce produkcji nie wskazuje, że auto można nazwać Japońskim.

Ale to chyba tylko w Europie... Właśnie wróciłem z Tajlandii i tam króluje Nissan i Toyota. Tylko że z kompletnie innymi modelami niż na starym kontynencie. Np. Nissan ma duże limuzyny, w ogóle nie dostępne w Polsce (Europie)..

Ha! To zobacz Pan, jakie auta królują w Korei Południowej. 8) Takich nie ma nigdzie :mrgreen: A jakie fury to głowa mała. I to np Daewoo :wink:
 
 
pancure 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 38
Skąd: Radzionków
Wysłany: 18-02-2014, 13:14   

Janek_W napisał/a:
A ja z ciekawości sprawdziłem ten odcinek Top Gear (S11E02) i Clarkson tam twierdzi, że lepiej kupić 300 konnego Lancera EVO FQ300 niż mocniejszego FQ360, o Ralliartcie nic nie ma



A to przepraszam, musiałem coś źle spojrzeć, tam chyba też testowali Subaru Imprezę STI jak się nie mylę i trochę ją skrytykowali :]

[ Dodano: 18-02-2014, 13:45 ]
Tak na prawdę to zostało już mało marek w Polsce, gdzie można sobie kupić benzynę bez doładowania :/ (nie mówię o małych silniczkach bez doładowania, które są montowane w małych miejskich autach)


Kto jeszcze został?

Mitsubishi - Lancer zobaczymy następny model :) Ciekawe jest to, że teraz w wersji Sedan nie można kupić silnika z pojemnością 1.8, a w wersji Sportback można (pewnie chodzi o kratkę)
Honda - Nowy Civic 1.4 i-VTEC 100KM, 1.8 i-VTEC 142KM
Mazda - Nowa 3 1.5 100KM, 2.0 120KM, 2.0 165KM


Zna ktoś jeszcze jakieś marki gdzie można kupić w miarę mocną benzynę bez turbo i kompresorów? (w miarę mocną benzynę mam na myśli osiągi poniżej 10 s do 100km/h)
 
 
Janek_W 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 128
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-02-2014, 14:16   

pancure trochę nam się off topic robi... :wink: Tak to ten sam odcinek z Imprezą.
Jeszcze jest np. Hyundai - i40 2.0 GDI 177KM i Kia - Optima 2.0 CVVL 165 KM i no i jeszcze Toyota/Subaru GT86/BRZ :wink:
_________________
Pozdrawiam,
Janek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.