To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant/Legnum VR4 EC5A/W 97-02 - Różnice w układzie hamulcowym VR-4 & V6

danino88 - 12-05-2014, 22:17

adaxo napisał/a:
W wężu do podciśnienie jest one way valve żeby własnie nie pompowało przy pozytywnym ciśnieniu.


z tym się zgodzę, ale nadal nie zmienia to faktu że serwo przy jednoczesnym dodawaniu gazu i hamowaniu po prostu nie działa :)

Bartek - 12-05-2014, 23:03

piotrkor1, mam oryginalne poliftowe Legnum VR-4 '99, nie kundla...
piotrkor1 - 12-05-2014, 23:06

Bartek napisał/a:
piotrkor1, mam oryginalne poliftowe Legnum VR-4 '99, nie kundla...

Ja mam poliftowego sedana VR-4 typ S też 99 z kierownicą po lewej stronie.

Juiceman - 13-05-2014, 17:35

Tak tylko informacyjnie to cudo z fotki HYDRAULIC UNIT,BRAKE MODULATOR - występował w VR'ach i zwykłych V6 pod numerem np MR475997




Natomiast Serwo inne było w EA BOOSTER ASSY,BRAKE - przy VR ma rozmiar 8"+9" przy V6 7"+8"

swinks_UK - 14-05-2014, 18:59

Juiceman napisał/a:
Tak tylko informacyjnie to cudo z fotki HYDRAULIC UNIT,BRAKE MODULATOR - występował w VR'ach i zwykłych V6 pod numerem np MR475997

Nie. To cudo ze zdjęcia w VR4 ma numer MR407436, jest inne :P
Co widać na załączonym przeze mnie obrazku kilka postów wyżej. :wink:

piotrkor1 - 14-05-2014, 19:54

Bartek, Muszę Ciebie przeprosić bo miałeś rację.Serwo z VR-4 jest o wiele większe.


Powiedz jeszcze czy zmieniałeś też pompę czy została od VR-4?
Dzisiaj po przełożeniu serwa i założeniu pompy,tym razem od gala 2.5 pedał hamulca zachowuje się odrobinę lepiej stał się bardziej sztywny ale dusząc go za pierwszym razem jest miękki po pod pompowaniu jest lepiej ale nie na tyle żeby zatrzymać "potwora".
Kolejne odpowietrzenie na odpalonym aucie nic nie pomogło?
Zastanawiam się nad powrotem do oryginalnej pompy chociaż wepchnięcie jej z drugiej strony tak jak serwa nie jest łatwe.Nie wiem co z tym rozdzielaczem bo może faktycznie jakoś inaczej dzieli i puszcza płyn na tył auta?To też nie trzeba było zmieniać?

Bartek - 14-05-2014, 21:22

piotrkor1 napisał/a:
Bartek, Muszę Ciebie przeprosić bo miałeś rację


no bez przesady ;) - sam przekładałem swojego więc trochę niuansów poznałem przy okazji ;)

Pompa RHD nie podchodzi ze względu na rurkę wyjściową trafiającą centralnie w kielich, ale z tego co pamiętam (moja pompa RHD dawno już wyszła i wróciła do huty w postaci puszek na piwo) to średnica tłoków i korpusu była taka sama jak w 2.5 N/A z którego mam pompę

piotrkor1 - 14-05-2014, 21:37

Bartek napisał/a:
Pompa RHD nie podchodzi ze względu na rurkę wyjściową trafiającą centralnie w kielich

Z serwem też jest nielichy kłopot żeby go wpakować z prawej strony.
Pozostaje zamiana rozdzielacza na ten z VR-4 ewentualnie rurek idących na tył przy pompie ABS.Pomału brakuje mi pomysłów co go boli?

Bartek - 14-05-2014, 22:03

piotrkor1 napisał/a:
Z serwem też jest nielichy kłopot żeby go wpakować z prawej strony.


Chyba z lewej ;) - wystarczyło rozwiercić dolne otwory na 12 mm, potem od strony kabiny dałem "podkładkę" z blachy 2 mm z wywierconymi otworami 8.5 i wyfrezowanym otworem na serwo i zrobić małą wgniotkę na błotniku w miejscu kolizji

Juiceman - 15-05-2014, 20:26

swinks_UK napisał/a:

Nie. To cudo ze zdjęcia w VR4 ma numer MR407436, jest inne :P
Co widać na załączonym przeze mnie obrazku kilka postów wyżej. :wink:


Bo MR407436 jest sugerowany do aut z opcją Active Stability Control System xD (AK3)
Natomiast MR475997 w galach 2.5v6 4x4 (EC5x) i zwykłych (EA5x) - ale na tym się moje info kończy ;-)

swinks_UK - 15-05-2014, 21:58

Juiceman napisał/a:

Bo MR407436 jest sugerowany do aut z opcją Active Stability Control System xD (AK3)
Natomiast MR475997 w galach 2.5v6 4x4 (EC5x) i zwykłych (EA5x) - ale na tym się moje info kończy ;-)

Przemku potroluję odrobinę :wink:
To co napisałeś tłumaczy się tak:
"... bo MR407436 wystepuje w VR4..." (wszystkie VR4 miały ASC na wyposażeniu)
"Natomiast MR475997 w Galantach n/a..."
:P

Niejednego już ASA wyprowadziła na manowce :mrgreen:

piotrkor1 - 26-05-2014, 13:54

Padł mi laptop dlatego nie pisałem.
Rozdzielacz wymieniony,hamuje przód tył słabo a właściwie to wcale.
Co może mieć przyczynę sam już nie wiem?Może za bardzo zgnieciony
przewód idący od rozdzielacza do prawego tyłu?
Ktoś kiedyś pisał,że przekładka wymaga zmiany przewodów hamulcowych
idących do tylnych kół.Koś wyjaśni dlaczego?Nie widziałem jakiejś dużej różnicy w przewodach z galanta 2.0.Jedyna jaką zauważyłem to łączenie przewodów pod podwoziem w VR-ce.

tresorex - 26-05-2014, 15:16

Mało się znam ale u mnie czasami jak długo nie hamuję awaryjnie z włączeniem się ABSu to auto też słabo hamuje (przy pierwszym wduszeniu hamulca wpada głęboko i po odpuszczeniu i wciśnięciu drugi raz jest twardy). Jak mam chwilę to jadę na jakiś parking pod market gdzie jest dużo piachu i hamuję ostro 2-3 razu i wszystko wraca do normy. Wiem że pompę ABSu też można odpowietrzyć MUTem bo jak byłem na sprawdzeniu auta to kolega mi odpowietrzył. Po kolei uruchamiała się pompa odpowietrzając każde koło.

PS. jaka jest różnica w hamowaniu? Bo tył sam z siebie hamuje gorzej niż przód.

piotrkor1 - 26-05-2014, 15:48

Ok tylko,że na rolkach przód wyskoczył a tył jakby nie hamował?
Przed swapem było o niebo lepiej.
Przewód jest lekko zgnieciony a to przez to że dwa
razy nie udało mi się go zarobić,dopiero za trzecim
podejściem.Musiałem też go wygiąć żeby przykręcić do rozdzielacza.
Klocki przednie wymienione a tarcze przetoczyłem.

[ Dodano: 26-05-2014, 19:39 ]
Właśnie jestem po jeździe próbnej po szutrze i stwierdzam,
że hamulce działają.Jak się porządnie rozpędziłem to z całej siły
nacisnąłem hamulec i auto zaczęło hamować😊Trzeba użyć większej siły
do naciśnięcia pedału i jest ok.Poza tym
myślę,że nowe klocki i przetoczone tarcze muszą się ułożyć.
Po mojej wycieczce tarcze z przodu są bardzo gorące a z tyłu można
je dotknąć ale tylko na chwilę bo parzą.
Myślę,że problem rozwiązany😉

[ Dodano: 04-07-2014, 09:43 ]
Tak uzupełniająco dodam tylko,że powodem złego odpowietrzenia było to ,że nie zauważyłem 2 odpowietrzników na jednym zacisku w zaciskach Brembo i cały czas był odpowietrzany tylko jeden.
Drugi powód słabych hamulców była korozja na lewym tyle.Na górnym pinie i w środku jarzma.Śruba posiada wżery i gorzej pracuje w środku jarzma.Całość przesmarowana,wymieniona gumka,która była pęknięta ale jeszcze to wszystko nie pływa chociaż czuć poprawę w hamowaniu.

[ Dodano: 19-04-2015, 10:55 ]
Hubeeert napisał/a:
OK
Na moje oko podciśnienie jest odpowiedzią na pytanie co.
Posprawdzajcie.

Tak tylko uzupełniająco bo problem już dawno rozwiązany.Przyczyną braku hamulców było właśnie podciśnienie.Ten wężyk co idzie z serwa do kolektora ssącego był sparciały ale dopiero dokładne jego oględziny ujawniły pęknięcia z jednej i drugiej strony przy obejmach.
Dopiero jak przyciąłem ten przewód gumowy ok 0,5cm z jednej i drugiej strony wszystko wróciło do normy,także Hubert spóźnione ale WIELKIE DZIĘKI.

jAZZMAN - 10-08-2016, 10:58

Nie będę zaczynał nowego tematu, więc zapytam tu.

Jaki płyn hamulcowy polecacie do "wyścigówki"?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group