To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0T] szarpie i jakby słabszy

elektryk - 26-11-2014, 11:34

Ja na kompie nie mam żadnego błędu, niestety nie mam wiedzy żeby ocenić parametry mieszanki z kompa.

heer75 napisał/a:
Powodem moga byc wtryski, zasniedziale styki czy tez jakies lewe powietrze w dolocie.
Lewego powietrza szukałem bez skutku, na próbę "uszczelniłem" wszystkie obwody pneumatyczne za przepływką bez efektu. Jak sam wprowadzę lewe powietrze to silnik drży jeszcze bardziej.
heer75 - 26-11-2014, 16:13

a jeszcze takie pytanko (choc przyznam, ze sam nie sprawdzalem)

czy problemy z szarpaniem/cewki moga byc spowodowane padaniem bezpiecznika?
bo przeciez od cewek jest osobny bezpiecznik, tako rzecze manual, dokladnie bezpiecznik 10A. Moze przyczyna jest wrecz prozaiczna..?

woojas25 - 26-11-2014, 20:52

ja mam na sklepie takie cewki
elektryk - 26-11-2014, 21:45

heer75 napisał/a:
czy problemy z szarpaniem/cewki moga byc spowodowane padaniem bezpiecznika?
Trudno mnie sobie to wyobrazić, ale okresowe przerwy na zasilaniu mogą powodować takie problemy.
woojas25 napisał/a:
ja mam na sklepie takie cewki
Szkoda że tak późno, jutro będę miał u siebie zamówione na allegro.
woojas25 - 28-11-2014, 16:13

:)opanowani- przeplywka
W@sio - 28-11-2014, 19:00

Kupiłeś używkę, czy nowy?
woojas25 - 28-11-2014, 19:05

nowy 499 nie chciałem ryzykowac , bo na czuja go wymieniałem , kupiłem uzywke za 100pln , i smiga az miło , jest jeszcze jedna na alegro wystawiona , tylko musza byc te same numery , bo gosciu mi przysłał najpierw do carismy , wyglada identycznie , ale sie cyfrą rózni , i nie chodził na nim.
http://allegro.pl/listing...s0-default-1106
ten jest do turbo , przynajmniej ja taki miałem u siebie, jeszcze spalanie mam mniejsze

[ Dodano: 30-11-2014, 14:11 ]
zrobione 300 km jest super nic nie szarpie , chodzi plynnie

elektryk - 30-11-2014, 20:18

Gratuluję że kolega rozwiązał problem, u mnie wymiana cewek nie zmieniał znacząco działania na wolnych obrotach.
Zrobiłem zapis parametrów silnika przez OBD po wymianie cewki i po skasowaniu ECU i takie wnioski:
- średnie obroty jałowe 770
- temperatura chłodziwa 75*C (czyli normalnie po rozgrzaniu)
- kąt wyprzedzenia zapłonu +10* (ja bym uznał że jest to oczekiwana wartość, po dodaniu gazu skacze do ok +18*)
Nie podoba mi się to że poprawki krótko i długo terminowe dawki paliwa dla bank 1 i 3 są nieco różne. Zakładam że chodzi o cylindry 1 i 3 (4G63 ma sekwencję cylindrów 1-3-4-2, a pary 1-4 i 3-2 pracują na przemian sterowane jedną cewką).
Bank 1:
- short term fuel trim +1.6%
- long term fuel trim -0.8%
Bank 3:
- short term fuel trim -3.1%
- long term fuel trim -4.7%

Z tego co ja rozumiem to poprawki w idealnie działającym silniku powinny być około 0%, co dla "bank 1" mniej więcej się zgadza, ale dla "bank 3" już nie do końca.
Wynik pomiaru działania sondy lambda przed katalizatorem wygląda ok, napięcie skacze od ok 100mV do ok 900mV.

Czy ktoś może zrobić u siebie takie odczyty po OBD żebym mógł porównać działanie silników?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group