To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Rozrząd O1 i O1T temat zbiorczy

Bizi78 - 03-02-2016, 21:04

Po vinie możesz tutaj sprawdzić nr. OE:
http://mitsubishi-motors....x.php?model=7AQ

miron - 04-02-2016, 18:29

Napinacz hydrauliczny jest taki sam do 2.0 i 2.0t ?
woojas25 - 04-02-2016, 19:33

tak
miron - 06-02-2016, 21:12

A taki zestaw byłby dobry http://allegro.pl/rozrzad...inpage-observed
qlka2 - 06-02-2016, 22:32

A jaka specjalna różnica od tego:
http://allegro.pl/ShowIte...ars_rule_id=201
Poza ceną?

elektryk - 07-02-2016, 21:57

Ja kupowałem kilka razy od sprzedawcy DEXX, kiedyś pasowała mi jego lokalizacja i podczas powrotu z pracy odbierałem osobiście. Mogę powiedzieć że sprzedaje to co sprzedaje, jeśli na aukcji jest podane że część będzie marki X to w zamówieniu będzie marki X. Żadnej więcej filozofii. Ceny miał z reguły dobre, towar dostępny w 1-2 dni. Ale to tylko sprzedawca części który zamawia w hurtowni i wystawia, żadnej magii w tym nie ma, kupuje i sprzedaje bez odprawiania czarów.
qlka2 - 07-02-2016, 23:38

Ja zdaje się też kiedyś u niego coś kupowałem ale dość dawno.
Jeżeli chodzi o tego co ja podałem to brałem u niego rozrząd do Primery, szwagier do Civica.
Dużo ludzi z forum Nissana kupowało u niego i też byli zadowoleni.
Jeżeli sprzedają takie same podzespoły to po co przepłacać?
W tym motorsystemie z reguły mieli najkorzystniejsze ceny.

[ Dodano: 04-03-2016, 07:44 ]
Mam jeszcze pytanie o ten pasek balansujący.
Poprawcie mnie jeżeli źle to rozumiem.
Zakładam że normalny mechanik z wymianą paska rozrządu nie powinien mieć problemów. Najistotniejsza kwestia to ustawić wałek balansujący.
Czy dobrze rozumiem że nie ma znaczenia jak założymy pasek balansujący a liczy się tylko dobre ustawienie jednej rolki?
Ja to rozumiem tak że obrót tej rolki ileś tam razy powoduje jeden obrót czymś innym (pompą oleju?) i trzeba kręcić do momentu aż się otwory pokryją i śrubokręt wejdzie cały w otwór? Gdzie szukać tego otworu w 4G63? Czy jest czymś zaślepiony i na czas wymiany trzeba odkręcić zaślepkę tego otworu?
Czy oprócz tego są jakieś inne newralgiczne punkty co do wymiany rozrządu?

elektryk - 04-03-2016, 08:40

qlka2 napisał/a:
[ Dodano: 04-03-2016, 07:44 ]
Mam jeszcze pytanie o ten pasek balansujący.
Poprawcie mnie jeżeli źle to rozumiem.
Zakładam że normalny mechanik z wymianą paska rozrządu nie powinien mieć problemów. Najistotniejsza kwestia to ustawić wałek balansujący.
Czy dobrze rozumiem że nie ma znaczenia jak założymy pasek balansujący a liczy się tylko dobre ustawienie jednej rolki?
Ja to rozumiem tak że obrót tej rolki ileś tam razy powoduje jeden obrót czymś innym (pompą oleju?) i trzeba kręcić do momentu aż się otwory pokryją i śrubokręt wejdzie cały w otwór? Gdzie szukać tego otworu w 4G63? Czy jest czymś zaślepiony i na czas wymiany trzeba odkręcić zaślepkę tego otworu?
Czy oprócz tego są jakieś inne newralgiczne punkty co do wymiany rozrządu?
W skrócie. Są dwa paski, pasek wyłącznie dla wałka balansującego nr 1 i pasek główny. Pasek główny napędza wałki rozrządu i pompę oleju której kółko przez przekładnię 3:1 napędza wałek balansowy nr 2. Pasek napędzający wałek balansowy nr 1 zakłada się prosto, więcej magii jest przy "głównym" pasku, bo poza ustawieniem wszystkich widocznych kółek na znakach, trzeba mieć pewność że wałek balansowy nr 2 jest odpowiednio ustawiony. Jeśli wałek balansowy nr 2, jest ustawiony dobrze to automatycznie znaki na kole pompy oleju ustawią się w linii.

Otwór do testowania znajduje się pod katalizatorem, "zabezpieczony" jest zwykłą śrubą, trzeba dojść z boku płaskim kluczem, chyba rozmiar 14.

Krzyzak - 04-03-2016, 08:50

elektryk napisał/a:
pompę oleju której kółko przez przekładnię 3:1 napędza wałek balansowy nr 2
dokładnie to 2:1
ta 3-ka to pewnie się wzięła z tego, że znacznik pompy oleju zgadza się ze znacznikiem wału co 3 obroty wału

generalnie jest tak, że źle ustawiona pompa oleju sama ucieka ze znaków, bo masa wałka chce spaść na dół (jest u góry, czyli źle); wystarczy spróbować przekręcić koło o kilka zębów i samo leci dalej
przy dobrym ustawieniu jest odwrotnie - czyli koło próbuje wracać do znacznika

qlka2 - 04-03-2016, 10:54

Rozrząd na znaki to mechanik na pewno ustawi.
Mi chodzi o to że nie ma znaczenia jak się ustawi pasek balansu, chodzi tylko o to żeby kręcąc tym kółeczkiem ustawić taką pozycję żeby ten śrubokręt wszedł.
Tak to mam rozumieć? Jak najprościej to mechanikowi wytłumaczyć żeby się nie machnął?

[ Dodano: 04-03-2016, 12:01 ]
Dobra, pooglądałem serwisówkę i już to czaję.
Paski główny i balansujący ustawiamy na znaki, ewentualnie robimy swoje (tak pewnie mechanik zrobi), zakładamy tak samo sprawdzając czy dobrze jest ustawiona rolka od pompy oleju (czy śrubokręt wchodzi).
A jeszcze pytanie czy "special tool" w postaci gwintowanego pręta jest niezbędny do ściągnięcia napinacza czy da się to zrobić bez niego?

Krzyzak - 04-03-2016, 14:45

qlka2 napisał/a:
czy "special tool" w postaci gwintowanego pręta jest niezbędny
nie
elektryk - 04-03-2016, 21:23

Krzyzak napisał/a:
elektryk napisał/a:
pompę oleju której kółko przez przekładnię 3:1 napędza wałek balansowy nr 2
dokładnie to 2:1
ta 3-ka to pewnie się wzięła z tego, że znacznik pompy oleju zgadza się ze znacznikiem wału co 3 obroty wału
Nie wiem jak to rozumujesz ale według mnie jakby przekładnia była 2 do jednego, to na dwa obroty jednym kołem, drugie by się obracało raz (albo 4 razy).
Krzyzak - 06-03-2016, 14:03

1 obrót pompy oleju to 1/2 obrotu wałka balansowego - tak to rozumuję
elektryk - 06-03-2016, 21:38

Krzyzak napisał/a:
1 obrót pompy oleju to 1/2 obrotu wałka balansowego - tak to rozumuję
Wtedy co dwa obroty pompy oleju wałek by się ustawiał we właściwej pozycji. A ustawia się co 3 obroty, więc ....
qlka2 - 06-03-2016, 22:00

Dobra teraz pytanie z innej beczki.
Czy zwykły śmiertelnik posiadający narzędzia jest w stanie sam wymienić i ustawić taki rozrząd?
Sprawa nie wygląda na skomplikowaną ale konsekwencje pomyłki są wiadomo jakie.
Pytanie tylko czy można napotkać na jakieś problemy z montażem całości?
Chodzi mi o jakieś momenty dokręcania czy ewentualne pomyłki przy montażu (zakładam że pomyłki przy ustawieniu nie będzie).
Czy pompa wody wyjdzie bez problemu czy będzie trzeba coś kombinować?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group