To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - Napędy

Tafla - 06-10-2017, 21:38

Fajnie nagrane te filmiki. Nie za bardzo mam czas przeglądać inne testy ale jestem ciekawy który napęd (auto) radzi sobie z 3 rolkami i przyczepnością na tylnym kole?

OT: Ten 2.0 CVT to jest myty pumeksem? :D

arokub - 06-10-2017, 21:51

Tafla, zobacz tu https://youtu.be/1fspDr7kb_Y

BTW, z dużym zainteresowaniem oglądam pokazane testy napędu w outku, dzięki chłopaki.

vavoom - 06-10-2017, 21:53

@Tafla, pytasz o ten typ napędów czy o tryb Auto?
W tym typie, tylnym kołem do tej pory poradziły sobie: Nissan Qashqai, Suzuki Vitara/S-Cross, Jeep Cheerokie oraz Subaru XV oraz Outback (tu trochę inne rozwiązanie, ale także oparte o sprzęgło międzyosiowe).

Co do 2.0 CVT, to może @kubabrzesko będzie wiedział ;)

arokub - 22-02-2018, 11:26

Pojawił się kolejny filmik z udziałem outka:
https://www.youtube.com/w...=em-subs_digest

I teraz pytanie: czy w sytuacji, gdy jest przyczepność tylko na jednym tylnym kole i napęd sobie nie radzi, można się jakoś wspomóc? Gdzieś mi się obiło o uszy o lekkim zaciągnięciu ręcznego? Ma ktoś w tym doświadczenie?

lexus - 22-02-2018, 14:07

ciekawe czy wyłączyli esp
arokub - 22-02-2018, 14:16

Wyłączenie esp pomogło w eclipse cross (s-awc), ale nie pomogło w outlanderze (4wd).
sebowy - 22-02-2018, 17:43

... no to kicha, myślałem że outek da rade... :cry:
teraz się będę długo zastanawiał , czy na skróty przez pole wiosną jechać :mrgreen:

vavoom - 22-02-2018, 22:30

arokub napisał/a:
I teraz pytanie: czy w sytuacji, gdy jest przyczepność tylko na jednym tylnym kole i napęd sobie nie radzi, można się jakoś wspomóc? Gdzieś mi się obiło o uszy o lekkim zaciągnięciu ręcznego
Przy tym rodzaju napędu lepiej nie robić takich eksperymentów.

sebowy napisał/a:
... no to kicha, myślałem że outek da rade...
Testy na trzech rolkach radzę traktować z przymrużeniem oka, taka sytuacja w rzeczywistości raczej się nie wydarzy :)
jacekk - 22-02-2018, 23:56

sebowy napisał/a:
... no to kicha, myślałem że outek da rade... :cry:
teraz się będę długo zastanawiał , czy na skróty przez pole wiosną jechać :mrgreen:

W dużym błocie to nawet prawdziwa terenówka z oponami terenowymi potrafi utknąć.

arokub - 23-02-2018, 06:00

vavoom napisał/a:
Przy tym rodzaju napędu lepiej nie robić takich eksperymentów.

Ok, dzięki za naprostowanie. Gdzieś wyczytałem takie mądrości internetowe - stąd pytanie.
Czyli najlepiej zdać się na automat.

vavoom - 26-04-2018, 12:44

Próba z ręcznym w OII:
https://youtu.be/xa2x_M6HmKE?t=4m14s

deso - 12-08-2018, 21:45

Witajcie,

mam pytanie - nie wiem czy zaważył mój brak umiejętności czy AWC ma taką specyfikację. Pojechałem na pustynię (Siedlec) i mocno się zdziwiłem bo "wpadłem" tam jak "uchodźca" po zasiłek. Myślełem, że jestem królem wioski a okazało się że walczę o życie :)
Wyłączony ESP (przycisk trzymany kilkanaście sekund); AWD - LOCK; skrzynia (CVT) ustawiona na "L".
Auto w piachu po płaskim jeszcze jakoś dawało radę ale minimalne wzniesienie terenu powodowało zakopywanie się połączone z pracą ESP i duszeniem przepusticy? (gdyby nie automat to pewnie gasłby co chwilę). Byłem tam z bratem - on jechał Outlanderem II - dramat jeszcze większy, u niego podczas próby wyjazdu z zakopki ewidentnie widać było hamowanie kół przez -niby wyłączone- ESP aż do zduszenia silnika (on ma diesla + manual skrzynia).

Pytanie brzmi czy da się jakoś zupełnie wyłączyć ESP? jakiś bezpiecznik czy coś?

z ciekawostek to doprowadziłem do wyświwtlenia komunikatu o przegrzanym napędzie 4x4 - tak sobie wyobrażam genezę, że ESP mimo wyłączenia i tak "pomagało" w hamowaniu kół.

W trybie ESP:OFF + AWD LOCK + skrznia na LOW wyobrażałem sobie fontanny piachu spod wszystkich kół i "darcie" do przodu. Mocno się zdziwiłem

Pozdrawiam
Deso

msokol - 13-08-2018, 09:47

piach i szosowe opony?
rajan - 13-08-2018, 11:39

msokol napisał/a:
piach i szosowe opony?


Jakie by nie były i tak by utknął...

kubabrzesko - 13-08-2018, 12:23

Nie zgodze sie z wami .Mam outlandera 3,0 v6 z napedem S-AWC i na szosowych oponach przy wylaczonej trakcji mozna sie fajnie pobawic w piasku i to bez wzgledu czy po rownym czy po lekkich wzniesieniach.Oczywiscie naped przelaczam na LOCK i bieg na L


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group