To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] Tulejki wybieraka, problemy z przełączaniem biegów

PiotrekSL4 - 25-02-2010, 22:32

Matejko napisał/a:
TRANSELF NFP 75w-80

Olej wymieniony. Właśnie na taki. Weszło tak jak podawaliście 3,4 litra. Tulejki na wodzikach nie miały żadnych luzów. Więc je dobrze nasmarowałem i teraz biegi wchodzą jak dawniej. Ciekawe jak długo wytrzymają. Dzięki za pomoc

Mustafa2 - 07-03-2010, 12:28

Melduję, że się udało :mrgreen:
Wymieniłem drążek wybieraka klik i przy okazji tulejki przy jego mocowaniu. I teraz wszystkie biegi wchodzą jak należy aczkolwiek sam lewarek chodzi sztywniej niż przed operacją.
Wymiana nie jest skomplikowana, dostęp jest w miarę dobry. Problem jest tylko z wyjęciem plastiku, w którym osadzony jest drugi koniec drążka. Trzeba zdjąć zawleczkę i podważyć go.
Pozostaje tylko pytanie jak trwały jest ten drążek z allegro. Kosztował 85zł a oryginał 500zł więc chyba warto zaryzykować.

tadek55 - 08-03-2010, 15:24

Pytanie jakim smarem się smaruje te tulejki drązka zmiany biegów,przy ich wymianie .Pozd.
Martka - 13-03-2010, 08:57

Mam do Was pytanie. Mi źle wchodzi jedynka, wsteczny i mam luzy na lewarku. Teoretycznie i chyba praktycznie tulejki. Tylko, że czasami podczas jazdy przy zmianie biegów trzeszczy. Bo nie wiem jak to inaczej opisac :) I tutaj już zwykle nie ma znaczenia którey to bieg - jedynie z 5 tak sie nie dzieje. Czy myslicie, że również powinnam wymienić drążek wybieraka? A może olej w skrzyni??

Dzięki za odpowiedz :)

Matejko - 13-03-2010, 10:36

olej w skrzyni, jesli nie byl zmieniany(co 150tys km) i tulejki
Martka - 13-03-2010, 13:06

nie był pewnie zmieniany od nowosci :)

a ma przejechane 270 000km.

dzieki :)

Xiah - 18-03-2010, 21:06

chcę wymienić tulejki, zdecydowałem się na te: http://www.allegro.pl/ite...rzyni_bieg.html
zastanowiła mnie jednak jedna rzecz, sprzedawca upomina ze ten zestaw tulejek nie posiada zastosowania w skrzyniach sterowanych linkami. O co w tym chodzi, jak poznac czy ja mam taka skrzynie?? Moze mozna to jakos sprawdzic. posiadam Carisme 1.6 GL 16V z 97r.

weeman_ - 23-03-2010, 10:59

Ostatnio wymieniałem te tulejki więc może mogę Ci pomóc. Z tego co wiem to skrzynia sterowana linkami jest w GDI, ja w swojej 1.8 GLX 95' mam zwykłą i taką Ty powinieneś mieć. Jeśli masz luzy i problem z wchodzeniem biegów to po pierwsze, przeczytaj ten temat bo problem tulejek i ich zamienników był poruszany nieraz. Po drugie jeśli zdecydujesz się na wymianę tulejek to kup oryginalne, są lepszej jakości i masz pewność, że będą pasować. Jeśli ceny w ASO Mitsubishi okażą się kosmiczne to pytaj w Volvo o tulejki do V40/S40 przed liftem, są to te same tulejki. Powodzenia :mrgreen:
kuken - 23-03-2010, 12:06

Xiah w swoim autku na pewno masz tulejki. Niestety są one niezbyt trwałe. Ja wymieniałem w maju zeszłego roku na oryginalne Volvo(16 tyś km temu) a już teraz miałem z 3cm luzu na lewarku. Wczoraj wymieniłem kolejny raz i lewarek ponownie fajnie pracuje. Tak więc wygląda na to, że raz na rok trzeba wymienić.
Xiah - 23-03-2010, 18:54

temat dotyczący tulejek znam z tego forum na wylot a kazdy post przesledzilem dokłądnie nie raz. tylko wlasnie te linki w skrzyniu mnie zaszokowały. Ok poszukam oryginału....chociaz w płocku bedzie ciezko. W sobote zmieniam tuleje, i dam zanc jak bedzie chodziło. dzieki
Anonymous - 24-03-2010, 12:02

mam problem , przy redukcji na 2 bieg cieżko mi wchodzi. Tak dzieje sie jedynie przy redukcji z wyższego biegu na 2.Zaczyna wtedy zgrzytac wiec niewciskam na siłe 2 biegu.Probuje drugi raz i wchodzi.Z reszta biegów problemu niemam z 1 na 2 elegancko wchodzi i tak dalej.Dodam ze 2 miesiace temu wymieniłem skrzynie na używana i było bez problemów jakis czas( powód wymiany - poprzednia mi padła). Zauważyłem również ze podczas jazdy lewarek ma chyba za duży luz bo zaczyna skrzypiec i piszczec ( jak by o cos sie ocierał) jak jade po nierównosciach. Poprawi cos wymiana tulejek??? Wymieniac te tylko od spodu ? czy brac cały ten zestaw z 23 elementów co sa na allego???
kuken - 24-03-2010, 13:52

Ja bym zaczął od wymiany tulei- skoro jest luz to pewnie już na nie czas. W większości przypadków wystarczy wymienić tylko te od spodu.
Jeśli chodzi o piszczenie lewarka to ja miałem niedawno podobny problem- skrzypiało niemiłosiernie na każdej dziurze- zabrałem się za rozbieranie i przesmarowanie całego mechanizmu a rozwiązanie okazało się banalnie proste, nieoczekiwane i nie wymagało wydzierania wszystkich bebechów.
Otóż skrzypiało z mechanizmu który przywraca neutralne położenie lewarkowi.



Żeby wyjąć te elementy wystarczy zdjęć mieszek i odkręcić 1 śrubę. Spróbuj je przesmarować porządnie. Może i u Ciebie pomoże.

przemir - 13-04-2010, 11:48

ma ktos moze nr katalogowy tuleji wodzikow /przod mnie glownie interesuje, przy skrzyni / szukam tego poza serwisem Volvo
smolec - 14-04-2010, 07:07

Take coś znalazłem może ci to pomoże

http://www.motoallegro.pl...ka_skrzyni.html

http://www.motoallegro.pl...ka_skrzyni.html

Matejko - 23-04-2010, 18:03

czy ktoś podrzuci cos w temacie tulejek - gdzie mozna je kupic w warszawie ??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group