To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wymiana piasta/lożysko przód

pplmr012 - 09-02-2012, 13:35

Cytat:
a co z SKF-em? daje rade w Mitsu?

SKF to nic innego jak KOYO, wiem bo kupowałem. Opisywałem to chyba nawet w tym temacie.

Pozdrawiam,

marcinzam - 22-02-2012, 11:34

niedługo zamierzam wymienić tarcze przednie ,przed założeniem chcę zmierzyć bicie piast czy taki uchwyt mocuje się np do zwrotnicy w taki sposób jak na rysunku niżej ?


Tomek - 22-02-2012, 12:12

marcinzam napisał/a:
edługo zamierzam wymienić tarcze przednie ,przed założeniem chcę zmierzyć bicie piast czy taki uchwyt mocuje się np do zwrotnicy w taki sposób jak na zdjęciu niżej ?


dokładnie tak, choć zdjęcia nie widzę, jedynie rysunek

mackbeth - 22-02-2012, 12:20

marcinzam napisał/a:
przed założeniem chcę zmierzyć bicie piast ?


Koniecznie daj znać jakie wyniki:) ja na starych tarczach miałem bicei koło 85 setek:) :) a dopuszczalne jest 8 :P a piasta moja jedna ma ok15 :) :D

marcinzam - 22-02-2012, 13:11

tomek84 napisał/a:
marcinzam napisał/a:
edługo zamierzam wymienić tarcze przednie ,przed założeniem chcę zmierzyć bicie piast czy taki uchwyt mocuje się np do zwrotnicy w taki sposób jak na zdjęciu niżej ?


dokładnie tak, choć zdjęcia nie widzę, jedynie rysunek


ok już poprawione :) , jak już zmienię to na pewno napiszę ,co i jak.

Krzyzak - 22-02-2012, 17:36

czujnik zegarowy z reguły jest na specjalny magnes - i można go wpiąć na wiele sposobów
a magnes ma przełącznik fazy i przeciwfazy - można go przyczepić gdziekolwiek (byle do żelastwa)

2pac - 22-02-2012, 18:18

mackbeth napisał/a:
marcinzam napisał/a:
przed założeniem chcę zmierzyć bicie piast ?


Koniecznie daj znać jakie wyniki:) ja na starych tarczach miałem bicei koło 85 setek:) :) a dopuszczalne jest 8 :P a piasta moja jedna ma ok15 :) :D


0,85mm odczuwalne jest przy większych prędkościach i mocniejszym hamowaniu - czy przy takim to nawet przy 30km/h czuć lub delikatnym spowalnianiu?

pytam bo u mnie tylko powyżej 60km/h albo przy mocnym hamowaniu powyżej 30km/h czuć
tarcze mam na 100% do wymiany, nie ma co marzyc o toczeniu :(

mackbeth - 22-02-2012, 21:52

Ja tarcze przetoczyłem i było ok. 0,85 czuć było przy hamowaniu powyżej 65 km/h, przy delikatnym dojeżdżaniu do skrzyżowania czuć było jakby pulsacyjne hamowanie, bo raz tarcz mocniej dociskała raz słabiej i miałem wrażenie jakbym delikatnie pompował hamulcem, nie pytajcie jakie odczucie przy hamowaniu przed zjazdem z autostrady ze 140:) W zasadzie to hamulec kopał w nogę aż miło. Brat po przejażdżce powiedział cytuję " co to k.... m.. tam się dzieje, k.... jak można tym jeździć " :) :D no nie było miło. Ale wymiana wszystkich gumek, maksymalne czyszczenie i smarowanie specjalnym smarem prowadnic i przetoczone tarcze i tak ustawione na piaście aby bicie było jak najmniejsze i po dotarciu hamulców zapominam się i pasy się blokują:) heble pierwsze klasa teraz:)
deejay - 22-02-2012, 22:04

mackbeth napisał/a:
Ale wymiana wszystkich gumek, maksymalne czyszczenie i smarowanie specjalnym smarem prowadnic i przetoczone tarcze i tak ustawione na piaście aby bicie było jak najmniejsze i po dotarciu hamulców zapominam się i pasy się blokują:) heble pierwsze klasa teraz:)


Dalej nie masz bicia :?:

mackbeth - 22-02-2012, 22:06

Ano nic a nic, ostre i mocne:) Na mokrej kostce muszę się pilnować:) :)
deejay - 22-02-2012, 22:10

mackbeth napisał/a:
Ano nic a nic, ostre i mocne:) Na mokrej kostce muszę się pilnować:)


Cuda panie , cuda .... :roll: :mrgreen:

krzychuzzz - 22-02-2012, 22:59

m6riano napisał/a:
1.to na tył
2. Jeśli chcesz na przód to mogę mieć KOYO za jakieś 230zł(same łożysko) lub podjedź do IC mają BTA z piasta za ok.220zł


Jak jest z wytrzymałością i jakością BTA?

m6riano - 22-02-2012, 23:21

Zajrzyj w mój temat...ale jak narazie za dużo nie zrobiłem..żeby sie coś konkretniej wypowiedzieć...ale myśle że lepsze to niż kojo+stara piasta(która to nawet lekko krzywa zajedzie ci z powrotem łożycho)
2pac - 23-02-2012, 17:32

mackbeth napisał/a:
Ja tarcze przetoczyłem i było ok. 0,85 czuć było przy hamowaniu powyżej 65 km/h, przy delikatnym dojeżdżaniu do skrzyżowania czuć było jakby pulsacyjne hamowanie, bo raz tarcz mocniej dociskała raz słabiej i miałem wrażenie jakbym delikatnie pompował hamulcem, nie pytajcie jakie odczucie przy hamowaniu przed zjazdem z autostrady ze 140:) W zasadzie to hamulec kopał w nogę aż miło. Brat po przejażdżce powiedział cytuję " co to k.... m.. tam się dzieje, k.... jak można tym jeździć " :) :D no nie było miło. Ale wymiana wszystkich gumek, maksymalne czyszczenie i smarowanie specjalnym smarem prowadnic i przetoczone tarcze i tak ustawione na piaście aby bicie było jak najmniejsze i po dotarciu hamulców zapominam się i pasy się blokują:) heble pierwsze klasa teraz:)


w jednym galancie co w Gliwicach oglądałem tak biły tarcze (nawet poniżej 30)km/h, że się na tylnym siedzeniu podskakiwało ;p
handlarz wymienił przednie i kompletnie to nic nie zmieniło... trochę się tego obawiam... ale i tak są liche to na lato pasuje wymienić

pavel5000 - 23-02-2012, 20:17

Witam. Mam mały problem :doubt: Do wymiany mam obydwa łożyska z przodu. Chciałbym kupić całe łożyska(z piastą). Niestety nie mogę uzyskać w sklepach jednoznacznej odpowiedzi,
czy piasty są takie same przy średnicy tarczy 256mm i 276mm :rolleyes: ?? Ja mam 276mm jeżeli się nie mylę, mam zaciski z dwoma tłoczkami.
Przeglądałem katalogi tarczami hamulcowymi i obydwa rodzaje tarczy mają ten sam otwór centrujący 69mm, i wydaje mi się że nie ma to znaczenia przy doborze łożyska z piastą.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group