To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Off Topic - ZGADNIJ CO ZA AUTO

Anonymous - 21-10-2006, 19:31

DKW ??:P
szczeslaw - 21-10-2006, 19:39

Nie :)
McDoune - 10-12-2006, 00:42

szczeslaw to może po dwóch iesiącach jakaś podpowiedź ?
BUBU - 10-12-2006, 01:18

Coś mi świta , czy to nie był przypadkiem meserschmitt?
Coś było o tym kiedyś na discovery.

Cezar - 10-12-2006, 02:48

BMW Isetta ? :roll:
Marcin-Krak - 10-12-2006, 10:48

Cezar napisał/a:
BMW Isetta ?
:shock: - w sumie to pierwsze słyszę a raczej czytam o tym BMW. :arrow: jakby ktoś by zainteresowany http://www.motoforum.pl/M...7/isetta01.html
szczeslaw - 10-12-2006, 16:58

Cezar, jesteś bardzo blisko. Ale Isetta to nie konstrukcja BMW. A mi chodzi właśnie o "oryginał".
Polecam Wiki... :)

Edit: W artykule, do którego link zamieścił Marcin, też pada ta nazwa.

Marcin-Krak - 10-12-2006, 17:03

Iso Isetta - produkcji włoskiej ??
harpagan - 10-12-2006, 17:11

"Jak Iso stał się Isettą

Co ciekawe, pomysł na zbudowanie tak ekscentrycznego pojazdu nie narodził się w głowach konstruktorów BMW. Jego autorem był niejaki Renzo Rivolta, właściciel włoskich zakładów Iso. Dziwaczny trójkołowiec zadebiutował w Italii jesienią 1953 roku. Niecały rok później ruszyła jego produkcja. Po początkowych zachwytach nad jego zaletami, euforia szybko opadła i klienci mający do wyboru pojazd Rivolty i Fiata wybierali to drugie. Będący na skraju bankructwa signore Renzo postanowił sprzedaż licencję na Iso. Jak do tego doszło?
BMW Isetta Jajko na kółkach BMW Isetta Jajko na kółkach BMW Isetta Jajko na kółkach

Podczas genewskiego salonu motoryzacyjnego w 1954 roku „maleńkie dziwadło” zwróciło uwagę przedstawicieli BMW. Gdy jego kariera we Włoszech zakończyła się fiaskiem, Niemcy przystąpili do negocjacji. Zaledwie kilka tygodni później Iso należało już do Bawarczyków. Na początek nieco zmodyfikowano bulwiastą sylwetkę trójkołowca. Na koniec „Motocoupe”, jak początkowo nazywano ten samochód wyposażono w zupełnie nowy, jednocylindrowy silnik rodem z motocykla BMW. Jednostkę napędową o zawrotnej mocy 12 KM i pojemności 0,25 l. umieszczono z tyłu pojazdu. Dzięki niej auto rozpędzało się do prędkości 83 kilometrów na godzinę. Spalało zaledwie 3,7 litra benzyny na 100 km."

szczeslaw - 10-12-2006, 17:23

Marcin-Krak, zapodajesz nową zagadkę :)
Marcin-Krak - 10-12-2006, 17:33

No to może tak... szczeslaw, - zawyżył poziom ;)
Brytyjska firma z Coventry.Rok 1958-ostatni model tej serii.
Samochód kosztował wtedy 1100 Ł. Dla ułatwienia jest na forum ktoś, kto ma fragment nazwy tego auta jako nick :D

sruba - 10-12-2006, 19:15

hmmm....
czy chodzi o ten samochod ?
Jaguar XK150 Coupe


Marcin-Krak - 10-12-2006, 20:48

Sruba napisał/a:
Jaguar XK150 Coupe
nie ;)
Anonymous - 20-03-2007, 10:03

No cóż, podejrzewam, że chodzi o Jaguara serię Mk. Jednak ostatni z tej serii Jaguar MK X był produkowany od 1962 do 1966.. Ale Jag Mk IX był produkowany właśnie od 1958 roku.. więc.. to może o to chodzi.. ?
pzdr.

Marcin-Krak - 20-03-2007, 13:22

Nie chodzi o Jaguara - ja już sam nie pamiętam dokładnie o co chodziło :wink:

Na początku w tych autach montowano preselektywne skrzynie przekładniowe Wilsona - ale potem zaczeto montować zwykłe 4 biegowe :biggrin:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group