To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI

saphire - 01-02-2008, 08:13

Ja juz mam niemal 300km na nowym Mobil1 5w50 + ceramizer -> ciiiiisza jak makiem zasiał że aż delikatne popiskiwanie chyba paska wieloklinowego na wolnych obrotach usłyszeć można czasem :)
Morfi - 01-02-2008, 08:49

saphire, Tylko teraz bedziesz musiał, chyba zawsze dolewać tego ceramizera przy kazdej wymianie oleju :D
Anonymous - 01-02-2008, 09:03

Swego czasu,pojawiały się na rynku różne cudowne preparaty.Raz wlałem a po sześciu miesiącach silnk zaczął tracić ciśnienie oleju.Od tego czasu nie stosuję , i szczerze odradzam.Różne "Repair Kity"są do kitu,nie naprawią silnika,nie zupełnią ubytków metalu.No ale cóż,żyjemy w kraju katolickim więc cuda mogą się zdarzać.
saphire - 01-02-2008, 10:18

Ceramizer to nie jakieś teflonowe czy molibdenowe badziewie i starcza na 50-70tys i nie musisz go dolewać przy każdej zmianie oleju - w ogóle nie musisz - niemniej efekt wyciszenia ustępuje po tym dystansie więc można go wtedy dodać ponownie.
Anonymous - 01-02-2008, 21:32

Z całym szacunkiem,ale jakoś nie mogę się przekonać .Często coś co na jedno pomaga , na coś innego szkodzi, jak z lekiem ,są skutki uboczne.Technologia wytwarzania środków smarnych ma jednak większą tradycję,i wolę polegać na niej.

[ Dodano: 02-02-2008, 11:35 ]
W doborze oleju do GDI , jest jeszcze jeden drobny , ale dość ważny szczegół.mianowicie klasy typu B .Do silników z wtryskiem bezpośrednim zaleca się stosowanie klasy B-4.Niewiele olejów ma tę klasę,kolega stosuje u siebie olej Midland z tą klasą.Poważnie zastanawiam się nad zmianą właśnie na ten olej.Lepkość również 10w40 Po paru miesiącach u kolegi , stosującego ten olej "klekotki" wyrażnie ucichły.Ja zastosowałem olej Midland do skrzyni biegów i jestem bardzo z niego zadowolony po ponad roku jazdy.

Brikston - 02-02-2008, 11:50

Tutaj testowali ceramizer
Anonymous - 02-02-2008, 16:33

Trochę to jarmarczne,życzę powodzenia i oby to działało.

[ Dodano: 02-02-2008, 17:58 ]
Ten filmik nie jest żadnym dowodem.

Anonymous - 02-02-2008, 19:17

Koledzy mam pytanie. Od czego moze robic sie biały nalot (masło) pod korkiem wlewu oleju. Cały czas silnik jezdził na Castrol. Taka sytuscja dzieje sie w Seacie. Za podpowiedzi z góry dzieki.
Sorki ze nie podejmuje taki temat na forum MitsuManiaki

turek61 - 02-02-2008, 19:47

Zrobiliśmy OF TOP w zw. z tym prosiłbym abyśmy kontynuowali temat cerami zera tu:
http://www.mitsubishi-gra...p=264214#264214
Ostatni post jest bardzo ciekawy... :roll:

Brikston - 02-02-2008, 22:04

wit napisał/a:


Trochę to jarmarczne,życzę powodzenia i oby to działało.


Taki sam test przeprowadziła redakcja TVN Turbo i im to samo wyszło (tam robili to z Honda Civic)

Tez mam pewne obawy co bedzie za parenascie tys km, ale ten srodek juz jest na rynku jakis czas i jesli bylyby z nim problemy na pewno bysmy juz dawno o nich słyszeli.

Pozdr

saphire - 03-02-2008, 09:36

jaceko napisał/a:
Koledzy mam pytanie. Od czego moze robic sie biały nalot (masło) pod korkiem wlewu oleju. Cały czas silnik jezdził na Castrol.


Od wody lub płynu chłodzącego w układzie olejowym więc zwykle wtedy gdy masz walnięta uszczelkę pod głowicą.

mlun - 03-02-2008, 12:29

A co uszczelki ostatnio się spotkałem ze stwierdzeniem iż w GDI niemożliwe jest żeby zostła uszkodzona ta uszczelka co dla mnie dziwnym stwierdzeniem jest bo to przecież taka sama uszczelka jak w innych silnikach i tak samo może zostać uszkodzona.
Moomin - 03-02-2008, 14:29

Nie wiem czy to prawda czy nie, ale przy okazji wymiany mojej głowicy, a przy tym i uszczelki mechanik klubowy mówił, że to rzadki temat w GDI i nie wiedział w ogóle czy taka uszczelka będzie dostępna w Polsce czy trzeba będzie ją ściągać z Niemiec. Więc może coś w tym jest.
saphire - 03-02-2008, 16:23

Fakt że w niektórych silnikach niektórych producentów uszczelki lecą praktycznie regularnie a u innych producentów w ogóle.
emfranc - 04-02-2008, 01:51

Witam,
od czerwca 2007 mam Cari GDI z 99r. W sumie nabyłem ją przypadkowo nie wiedząc wiele o tym modelu, no może poza garstką informacji o GDI - małej rewolcie sprzed kilkunastu lat :wink: Planowałem po roku zmienić autko i kupić Accorda, ale że zrobiłem już ok 32kkm i po za wymianą klocków hamulcowych i środkowego tłumika nic złego się nie przytrafiło, dlatego Misio zostanie u mnie na dłużej :mrgreen:

Ale nie o tym chcę..

Otóż miałem podobny dylemat jak wiele osób z tego forum - cholerne stukanie spod maski :evil: Sprowadziłem ja z przebiegiem 142kkm i olejem Valvoline 10w40 wlanym w serwisie u naszych zachodnich sąsiadów. Zacząłem więc szperać za jakimś "lekarstwem". Zaryzykowałem i zalałem Mobil-a 5w50. Początkowo bujałem się spokojnie bez szaleństw i obserwowałem co się dzieje. Stukanie pojawiało się już tylko na zimnym silniku, po rozgrzaniu, na wolnych obrotach spod maski słychać było jedynie delikatny pomruk. Serce rosło mi z dumy jak kumple stawali obok klekocącymi zupożercami i z zazdrością kręcili głowami :lol: Po 5kkm musiałem dolać 3 setki oleju, więc nie jest to jakiś tragiczny wynik. Stres odpadł i zaczęła się jazda. A że dużo jeżdżę i prawie zawsze jestem spóźniony, więc nieraz na A4 zdarzyło się 220 na blacie. Jednym zdaniem nie przesadzam z oszczędzaniem autka :twisted: po 10kkm wymiana oleju - fakt czarny jak smoła ale nic poza tym. Nawet poprosiłem w serwisie przy zmianie oleju, żeby dokładnie sprawdzili czy gdzieś coś nie kapie. I nic - silnik suchutki! Poza tym zbiera się dobrze i na pewno przejście na fullsyntetyk mu nie zaszkodziło!! Na 5w50 jeżdżę do dziś, i nie zaobserwowałem żadnych ale to żadnych wycieków. Więc jeśli mogę dołożyć moją cegiełkę to proszę bardzo - nie obawiajcie się przejścia na syntetyk w GDI. Dziś mam 174kkm na blacie i nic złego się nie stało!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group