[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej
apg2312 - 12-04-2015, 21:57
apg2312 napisał/a: | co prawda tego chyba się nie da znaleźć jako rzetelnego artykułu, albo postu, |
Może bez prób laboratoryjnych czy wytrzymałościowych, ale rzetelny IMHO post da się znaleźć :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=72313
MichciuGT napisał/a: | ale z tego co wiem olej HC jest produkowany właśnie po to żeby miał zbliżone parametry do oleju syntetycznego, a przy okazji był o wiele tańszy, no bo jednak ok. 100zł (HC) za 4l jest tańsze niż 200zł (Full Syn...) za 4l |
Zbliżone ? Hmmm...ciekawe określenie. Ale ja tam wolę kupić olej o określonej jakości i parametrach, zamiast oleju, który tylko się do tychże parametrów i jakości zbliża
Zresztą, czy 36 zł różnicy na 5 litrowej bańce to była aż taka wielka różnica cenowa, żeby warto było kupić olej HC zamiast pełnego syntetyka ?
5 l Valvoline MaxLife 5W40 - 154 zł (hydrokrakowany)
http://sklep.lucart.pl/li...-5l-p-1239.html
5 l Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 1307 5W40 - 190 zł (syntetyczny)
http://sklep.lucart.pl/li...-5l-p-1239.html
Witek vel Mysza napisał/a: | Mimo wszystko brałbym 5w40, nawet gdyby był droższy. Np. Mobil 3000X1 5w40 |
Jeśli chodzi o klasę lepkości oleju, to całkowicie się zgadzam. Ale ten Mobil 3000x1 5w40 to też tylko olej hydrokrakowany. Ten przynajmniej faktycznie jest tani, co zresztą w pewien sposób też świadczy o jego jakości
MOBIL SUPER 3000 X1 5W40 5L - 105 zł
http://sklep.lucart.pl/mo...0-5l-p-131.html
Witek vel Mysza - 12-04-2015, 22:10
No i świetnie, zmieniasz co 10 tys i silnik lśni.
Zolar - 12-04-2015, 22:30
5 litrów Maxlife 5w40 i SynPower 5w40 można kupić w Warszawie za 125zł, a to jest już różnica ponad 60zł w porównaniu z LM. Po co zatem przepłacać? Dla mnie to takie samo frajerstwo jak wymienianie oleju co 7-8 tys. km
apg2312 - 12-04-2015, 23:22
Fakt. Na Ceneo jest najtańsza oferta 5L MaxLifa za 125 zł bodajże. Ale najtańszy LM Synthoil 5W40 5L na tymże Ceneo jest za 165 zł. Dalej 40 zł różnicy. Dla Ciebie "aż" 40, dla mnie "tylko" 40.
A szczerze, gdybym miał być takim liczykrupą, centusiem, czy jak to jeszcze byś nie nazwał, to w ogóle zrezygnowałbym z auta i chodził piechotą (Twoje serce przypomina - piechotą zdrowiej - z jakiego to filmu ? ), a na dalsze dystanse miałbym autobus czy pociąg. Powiedz mi, tak szczerze, czy 40 czy nawet 60 zł, czyli ok. 8-12 litrów benzyny to jest aż taki wydatek, że ogłosisz bankructwo ?
Mnie to akurat pikuś, bo palę, i jak stać mnie na to, żeby wydać 30 zł dziennie na papierosy, to na pewno nie będę oszczędzał na dobrym oleju do samochodu.
Zolar - tak się plułeś, że nie mam Galanta. Owszem, w tej chwili mam Carismę, ale miałem też inne samochody, i na różnych olejach jeździłem. I też mam w miarę dobre rozeznanie, co jaki olej jest warty.
Napiszę Ci tyle - przed tym LM 5W40 miałem wlany Motul x-cess 5W40. Olej dobry, dość drogi, polecany na Forum - ale HC. Zmieniłem na Liqui Moly, i auto po przejechaniu na syntetyku ok. 4000 km lepiej i ciszej chodzi, niż na świeżutkim motulowskim hydrokraku. Dla mnie już to jest warte tych 40 czy 60 zł.
Z tym, że przynajmniej mam silnik w dobrym stanie, bo nie musiałem ani mililitra oleju dotąd dolewać, nawet po przelotach 200 czy 400 km na autostradzie z prędkością 160-180 km/h (w Niemczech, żeby nie było nieporozumień)
KsiadzRobak - 13-04-2015, 08:28
pit696 napisał/a: | Ktory z tych dwóch byście wybrali? VALVOLINE SynPower 5W/40 czy Mobil 1 ESP Formula 5W30 |
Mobil - bo jest klasy C2/C3 i hydraulika popychaczy świetnie z nim pracuje - co potwierdziło już kilka osób w tym wątku (Owczar, Krzyżak i inni)
Marcino - 13-04-2015, 09:11
KsiadzRobak napisał/a: | pit696 napisał/a: | Ktory z tych dwóch byście wybrali? VALVOLINE SynPower 5W/40 czy Mobil 1 ESP Formula 5W30 |
Mobil - bo jest klasy C2/C3 i hydraulika popychaczy świetnie z nim pracuje - co potwierdziło już kilka osób w tym wątku (Owczar, Krzyżak i inni) |
U mnie na Mobil 1ESP 5w30 dobija 10kkm od wymiany i czasem klepnie popychacz rano po odpaleniu.
michal098_1992 - 13-04-2015, 19:22
jak mam wlany olej 10w40 w galancie 2.5 to juz nie mogę wrucic do 5w40
??
jarek80 - 13-04-2015, 20:16
Ja mam 2.0 97r. Jak kupiłem był wlany wlany mineralny nawet nie wiem jaki. Przeszłem na półsyntetyk a teraz mam wlany LM HIGHT TECH 5W40 i jest wszystko wporządku
apg2312 - 13-04-2015, 22:02
michal098_1992 napisał/a: | jak mam wlany olej 10w40 w galancie 2.5 to juz nie mogę wrucic do 5w40
?? |
A dlaczego niby nie możesz ?
10W40 czy 5W40 to są tylko klasy lepkościowe oleju wg SAE
http://www.adwa.pl/index....pkociowa-wg-sae
chociaż w Polsce zasadniczo się jakoś przyjęło, że jest to olej półsyntetyczny - w sumie nie wiem nawet dlaczego
W każdym razie IMHO bez problemu mógłbyś wlać 5W40.
A jeśli chodziło Ci o to, że masz półsyntetyk, i chciałbyś wlać pełny olej syntetyczny, to o ile silnik masz w dobrym stanie nie ma ku temu żadnych przeciwwskazań.
Hugo - 13-04-2015, 22:25
michal098_1992 napisał/a: | jak mam wlany olej 10w40 w galancie 2.5 to juz nie mogę wrucic do 5w40 | Nawet musisz...
Pjerun - 15-04-2015, 18:47
Witam, jestem świeżo upieczonym posiadaczem Galanta 2,5, jaki olej do silnika polecacie? Auto ma 250000 tys. przebiegu.
Tomii - 15-04-2015, 19:35
Pjerun napisał/a: | Witam, jestem świeżo upieczonym posiadaczem Galanta 2,5, jaki olej do silnika polecacie? Auto ma 250000 tys. przebiegu. |
ENEOS SUSTINA 5w40
pit696 - 16-04-2015, 08:22
Cytat: | Witam, jestem świeżo upieczonym posiadaczem Galanta 2,5, jaki olej do silnika polecacie? Auto ma 250000 tys. przebiegu. |
Ja smiało moge polecić VALVOLINE SynPower 5W/40. Mam podobny przebieg, cena jest przystepna jak na 5L bańke. Poza tym uciszył mi popychacze polecam
Zolar - 16-04-2015, 23:04
pit696 napisał/a: | Ja smiało moge polecić VALVOLINE SynPower 5W/40. Mam podobny przebieg, cena jest przystepna jak na 5L bańke. Poza tym uciszył mi popychacze polecam |
Potwierdzam. Wcześniej miałem Maxlife 5w40, którym byłem zachwycony. Potem Mobil 1 NewLife 0w40, ale szału nie było.
Teraz po powrocie do Valvoline (ale tym razem SynPower 5w40) nie zamierzam już kombinować z innymi bo uważam, że jest idealny. Motor gładko wchodzi na obroty, lepiej się zbiera, ciszej pracuje no i nie bierze go za dużo po ok. 0,5 l na 10 tys. km.
profrook - 01-05-2015, 14:03
Cześć,
Dotrwałem do około 16 strony tego wątku i wychodzi na to ze Valvoline 5w40 jako przesiadka z Motula 10w40 dla Galanta 2.0 16V EA2A to dobry wybór.
Oczywiście najpierw płukanie silnika, później filtr i olej.
Czy to po 5 latach nadal aktualne?
Wiadomo że z czasem "księgowi" wtrącają się w sprawy techniczne i produkt nie ten sam.
Czy nadal powyższy olej nadaje się na zmianę z pół-syntetyka?
Płukanie obowiązek tak?
Temat poruszony bo auto kupione 3 tygodnie temu, profilaktycznie sprawdzona czystość i poziom oleju, było ok, ale teraz, po około 2000km (wiem, wieszajcie na mnie psy że tak późno olej chce wymieniać w samochodzie bez kompletnej historii serwisowej), zaczyna klekotać zimny, a to nie dopuszczalne, jak bym chciał diesela to bym kupował diesela
Wg "karteczki" zmian oleju ostatnio zmieniany przy około 165tyś, teraz ma 186tyś, ale ja w to wierzę jak w św. mikołaja.
|
|
|