[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej
Zolar - 01-05-2015, 17:43
Ode mnie masz błogosławieństwo na Valvoline 5w40 MaxLife Jeśli chodzi o płukankę to najlepiej byłoby wziąć tę Liqui Moly, ale jak znajdziesz np. też tańszą Valvoline to nie będzie tragedii. Filtr Mann W610/3 lub jego odpowiednik Knecht. Nie bierz Filtrona.
Oczywiście żaden olej nie da Ci gwarancji że klekotanie ustąpi bo nie wiadomo czym jest spowodowane
FuRiOn - 02-05-2015, 10:10
Witam, jestem swiezo upieczonym wlascicielem Galanta 2.5 V6 na gazie. Kupilem ten egzemplarz troche zaniedbany po poprzednim wlascicielu i powoli doprowadzam go do normalnego stanu.
Na dzien dobry musialem uszczelnic na nowo silikonem klawiature z przedniej pokrywy silnika bo cieklo i sie smazyl olej. Dodam ze lany byl 15W40, nie mam pojecia jakiej marki.
Po wymianie oleju na 10W40 po jakichs paru tygodniach zaczal sie lac olej z tylniej czesci pokrywy silnika. I dymilo jak jasna cholera. Wlalem jakis specyfik w malej buteleczce i przestalo dymic ale bede uszczelnial w przyszlym tygodniu.
Wczoraj mi sie zapalila lampka od oleju... bierze.. nie wiem ile ale bierze sporo. I tak, mam jeszcze resztki (2 l) oleju kupione w Action w Holandi 10W40. I nie wiem czy go dolewac czy zmienic na cos innego. Kolega pojechal do Polski i w przyszla sobote moze mi przywiezc z urlopu cos porzadniejszego jak ten Valvoline Maxlife 5W40. W temacie samochodow jestem jeszcze bardzo zielony wiec prosilbym o wyrozumialosc
dmi - 02-05-2015, 11:23
Tak jak wielu pisało: najpierw porządnie uszczelnić tam gdzie się da, przetestować, później był zastosował płukankę Liqui Moly i wtedy stopniowo schodził do odpowiedniego oleju po uprzednim testowaniu.
FuRiOn - 02-05-2015, 17:42
dmi napisał/a: | Tak jak wielu pisało: najpierw porządnie uszczelnić tam gdzie się da, przetestować, później był zastosował płukankę Liqui Moly i wtedy stopniowo schodził do odpowiedniego oleju po uprzednim testowaniu. |
Dzieki za rade, bo juz mialem lac 5W40
Marcino - 04-05-2015, 08:16
U mnie przejechane 10kkm na Mobil 1 5W30 i znowu zaczyna klepać popychacz. Olej o tyle dobry że zdarzyło się to przy 10 zamiast 8tyś od wymiany.
Tomii - 04-05-2015, 10:49
Marcino napisał/a: | U mnie przejechane 10kkm na Mobil 1 5W30 i znowu zaczyna klepać popychacz. Olej o tyle dobry że zdarzyło się to przy 10 zamiast 8tyś od wymiany. |
czyli nie tak dobry
booohal - 04-05-2015, 12:37
Marcino napisał/a: | U mnie przejechane 10kkm na Mobil 1 5W30 i znowu zaczyna klepać popychacz. Olej o tyle dobry że zdarzyło się to przy 10 zamiast 8tyś od wymiany. |
HC ze średniej półki. Wytrzymał tyle ile powinien
Juiceman - 06-05-2015, 08:51
U mnie jest zalany Elf Evolution Full-tech FE 5W-30 i cisza
KsiadzRobak - 06-05-2015, 09:14
Jeździłem na Mobil 5W30 ESP i cicho było do końca - czyli przez 15000 km. Potem wymiana. Obecnie na Motul 5W30 ecoclean+ i czasem kliknie po długim (kilkudniowym postoju)
michal098_1992 - 06-05-2015, 18:04
galant 2.5 118kw. silnik ten jest::wolnossący wielozaworowy, z wtryskiem paliwa czy z bezpośrednim wtryskiem??
który olej lepiej:??
https://www.motul.com/pl/...-synergie-10w40
https://www.motul.com/pl/...urbolight-10w40
bialyjayz - 06-05-2015, 18:19
michal098_1992 napisał/a: | galant 2.5 118kw. silnik ten jest::wolnossący wielozaworowy, z wtryskiem paliwa czy z bezpośrednim wtryskiem?? | wtryski paliwa
żaden-V6 w Galu kochają się w olejach wysoko jakościowych z Motula poleciłbym Ci raczej coś z tego:
https://www.motul.com/pl/...f%5Brange%5D=25
https://www.motul.com/pl/...f%5Brange%5D=25
michal098_1992 - 06-05-2015, 18:29
bo niedawno kupiłem i na karteczce napisane jest że niby lany był motul 10w40, a słyszałem że w v6 nie powinno zmieniać sie z pół syntetyka(10w40) na syntetyk(5w40) bo będzie się silnik rozstrzelniał i nie wiem czy to prawda
apg2312 - 06-05-2015, 18:34
michal098_1992 napisał/a: | a słyszałem że w v6 nie powinno zmieniać sie z pół syntetyka(10w40) na syntetyk(5w40) bo będzie się silnik rozstrzelniał i nie wiem czy to prawda |
Bajki z krainy deszczowców i latających żab
michal098_1992 - 06-05-2015, 18:37
to mogę spokojnie lać 5w40?? bo nie chciał bym sie narażać na niepotrzebne koszty i problemy
[ Dodano: 06-05-2015, 19:36 ]
dodam że na zimnym silniku klepia i popychacze
apg2312 - 06-05-2015, 22:26
Przez kilka sekund po rozruchu silnika popychacze mogą klepać, zanim olej zostanie podpompowany na górę silnika. Ale jeśli klepią dalej, to albo się je reguluje, albo (hydropopychacze) wymienia. Tyle w tej sprawie.
5W40, 0W30 czy tym podobne to oznaczenie klasyfikacji lepkościowej oleju wg SAE
http://www.adwa.pl/index....pkociowa-wg-sae
i nie ma to zasadniczo nic wspólnego z tym, czy dany olej to olej mineralny, półsyntetyczny, w technologii syntetycznej (HC) czy pełny syntetyk
Tutaj możesz więcej na ten temat poczytać :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=72313
Moim (i nie tylko moim) skromnym zdaniem - jeśli silnik masz w dobrym stanie technicznym, to lejesz najlepszy olej, na jaki Cię stać.
Zrób taki myk - przy następnej wymianie oleju zastosuj płukankę do silnika Liqui Moly Engine Flush 2640
http://liquimoly.pl/produ...ush-2640-detail
i wlej jakiś porządny syntetyk - ja osobiście polecam Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 1307
http://liquimoly.pl/produ...-40-1307-detail
dodatkowo można zastosować Liqui Moly Cera Tec 7181
http://liquimoly.pl/produ...tec-3721-detail
ale możesz oczywiście wlać olej takiej firmy, którą uznajesz za sprawdzoną i dobrą. Ja jednak polecam wyroby LM
|
|
|