To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] [FAQ] Ogrzewanie postojowe WEBASTO

marecki - 09-05-2017, 23:54

Hugo, za bardzo to nie pomogę jeśli chodzi o kabelkomanię ale jak piec odpali to klimatronik z automatu się podświetla,nawet na wyłączonym panelu.
Obsługę Webasta raczej znasz :)
Galanta już kupiłem z instalacją tak więc do końca to nie wiem gdzie,co i jak:roll:

Hugo - 10-05-2017, 07:52

marecki napisał/a:
jak piec odpali to klimatronik z automatu się podświetla,nawet na wyłączonym panelu
I o to chodzi. Tego w moim nie było właśnie.
A mógłbyś chociaż otworzyć schowek przed pasażerem, wypchnąć ręką od tyłu klimatronik z całą konsolą środkową, odchylić ją i sprawdzić jakiego koloru kabel i w jaki jest wpięty w wiązkę od klimatronika? Byłbym wdzięczny.

marecki - 11-05-2017, 18:26

Nie widzę żadnego przewodu żeby był podpięty gdziekolwiek pod wiązkę z klimatronika,cała wygląda na ory nie grzebaną,pewnie jest to gdzieś wpięte w bardziej dogodnym miejscu,może koło bezpieczników :?:
W sobotę jak będzie ładnie będę myć i odkurzać furaka to może popatrzę w głąb,pod obudową,może coś namierzę :wink:

qube - 11-05-2017, 20:35

Hugo , jeśli masz problem jeszcze z elektroniką to mogę podesłać namiar na gościa z serwisu Webasto w Poznaniu , który montował mi w Galu Webasto i podłączał elektronikę w Jazzie. Tam musi być po drodze dioda by wszystko działało kiedy trzeba . Gość robi prywatnie oczywiście , może sprawdzić ilość godzin pracy itd
Hugo - 11-05-2017, 21:33

qube, poproszę namiary na pw. Zamontuje sobie wszystko (piecyk, pompkę paliwa, okablowanie pociągnę gdzie trzeba i to co wiem gdzie podłączę), a wtedy umówię się z nim i by mi podłączył jedynie ten klimatronik.
Niby mam tu na miejscu specy od ogrzewania postojowego, jeden siedzi w Eberspacher, drugi w Webasto. Temu drugiemu dałem do sprawdzenia jedno Webasto, dobrze się z nim gadało itd., no ale ma je już 0,5 roku i nadal się za nie nie zabrał, także wiesz...

qube - 11-05-2017, 21:58

Prześlę na maila . Działa popołudniami na Wołczyńskiej blisko przejazdu , zwykle po 16tej.

Ja robiłem tak w Jazzie , że rozciągnąłem kable , podłączyłem węże i pojechałem do niego . Mimo że nie ma schematów do tego modelu wpiął się w odpowiednie kabelki dość szybko. W Galancie spinał kable przy klimatroniku więc tam je doprowadź. Polecam sterownik GSM , ja przeszedłem z zegara i jestem mega zadowolony - steruje aplikacją oryginalną od Webasto . Poszukam namiar na kolesia który przerabiał mi swoją wersję sterowania , by śmigała z komendami SMS wysyłanymi przez aplikację bo komendy połączeniami są upier....ę . Z aplikacji wysyłasz np komendę wieczorem , że o 6 ma się włączyć i działać 18 minut . Zegar ma odgórnie ustawione czasy , więc też lipa

screen z apki


[ Dodano: 11-05-2017, 23:32 ]
robertdg napisał/a:
Webasto podpinasz pod przewody paliwowe w komorze silnika, nie wiem po co kombinowac z pompa paliwa :?:
mnie podłączyli przy zbiorniku
Hugo - 12-05-2017, 08:11

Właśnie wszystkie Webasto, które widziałem miały paliwo podpięte przy zbiorniku przed pompą paliwa.
Dzięki qube, mail doszedł, będę do niego dzwonił, ale dopiero jesienią. Wcześniej nie będę miał czasu się za to zabrać.

Juiceman - 30-05-2017, 10:05

webasto jak podłączyć
Hugo - 30-05-2017, 10:35

Juiceman, jesteś the best :D Już sobie drukuję.
Juiceman - 31-05-2017, 08:34

Polecam się ;) przerabiałem ten temat wcześniej. Jedyne co bym zmienił w ori montażu to dokupił żelowy aku i pod niego podpiął webasto, na krótkich odcinkach Webasto zabiło mi aku ;/ a ciągłe wożenie startera było ciut uciążliwe :wink:
Hugo - 31-05-2017, 08:50

Kurcze, robię tylko krótkie odcinki :? Max. po 20 km. No nic, zobaczymy. Nie do końca kumam podłączenie Webasta pod kable przy skrzynce bezpieczników w kabinie. Gdybym miał problem to mogę pytać? Druga sprawa to nie miałem podłączonego tego przełącznika przy paneliku (chyba przewietrzanie kabiny w lecie). Masz to u siebie?
Juiceman - 31-05-2017, 10:50

Ja oddałem montaż serwisowi webasto.
Mam opcje z pilotem i bez.

Przycisku do wentylacji kabiny nie mam, mogę to zmienić za pomocą pilota lub "zegara"

jak mi podasz maila to prześlę Ci instrukcje jakie jeszcze posiadam, może w nich coś znajdziesz. Gdybyś potrzebował jakiś fotek to mogę porobić. :wink:

Hugo - 31-05-2017, 13:40

Juiceman napisał/a:
jak mi podasz maila to prześlę Ci instrukcje jakie jeszcze posiadam, może w nich coś znajdziesz. Gdybyś potrzebował jakiś fotek to mogę porobić.
pw
Owczar - 31-05-2017, 13:48

Jeśli chodzi o webasto ro użytkuję takowe kilka lat - dość inensywnie.

Po dłuższym czasie moje spostrzeżenia są następujące.

Można podpiać pod powrót paliwa, ale warto dać filtr dodatkowy przed pompką paliwa od webasta. Ja dałem taką z malucha - dzięki temu widzę czy zasilanie paliwem jest ok.
Przewody paliwowe fagumit pękają po 2 latach - warto jakiś oem sobie dociąć lub coś zagranicznych producentów.

Panel sterowania we wnętrzu jest bezużyteczny w moim przypadku. Nigdy nie wiem kiedy dokładnie będę jechał, więc ustawianie na timer to słabe rozwiązanie.

W aucie mam przycisk którym włączam ręcznie, a generalnie steruje przez telefon. Sterownik GSM kosztuje grosze, montaż banalny.

Ale są też te gorsze aspekty.
Podczas inensywnego użytkowania akumulator traci drastycznie pojemność przez opad masy czynnej.

Odcinki 30km codziennie. Grzanie po 20-25 minut przed każdą jazdą- po jednym sezonie akumulator miał połowę pojemnośći. Kwasowe płynne akumulatory się do tego zupełnie nie nadają.

Podłączanie klimatronika to średni pomysł - lepiej podpiąć samą dmuchawę. Klimatronik pobiera dość dużo energii, co jeszcze bardziej drenuje akumulator. Jeśli już ktoś bardzo chce ten klimatronik to powinien zadbać by prąd się nie cofał do całego układu. Czyli konieczność zastosowania diod prostowniczych.

Żeby naprawdę się cieszyć tym wynalazkiem bez obaw o akumulator - niestety zdażyło mi się przesadzić i akumualtor miał ujemny bilans - więc odpalanie na kablu, zastosowałem osobny układ z akumulatorem żelowym. Używałem do tej pory 20Ah. Wytrzymywał sezon. Tej zimy nowy 20Ah powerbat niestety nie dawał rady - za duże spadki napięcia. Myślę, że taki 30Ah starczy na 2 zimy i będzie optymalny.

Hugo - 31-05-2017, 14:39

Owczar napisał/a:
Panel sterowania we wnętrzu jest bezużyteczny w moim przypadku. Nigdy nie wiem kiedy dokładnie będę jechał, więc ustawianie na timer to słabe rozwiązanie
Ja zawsze ruszam rano mniej więcej o tej samej godzinie, ale z powrotem już bywa bardzo różnie.
Owczar napisał/a:
konieczność zastosowania diod prostowniczych
A to już wiem i będzie to zrobione na diodach, gadałem z kumplem elektronikiem i mi to tak podłączy. Kwestia tylko znalezienia odpowiedniego kabla w wiązce klimatronika.
Cytat:
Myślę, że taki 30Ah starczy na 2 zimy i będzie optymalny
Czyli jak ten aku padnie to trzeba zainwestować w żelówkę :wink:

[ Dodano: 31-05-2017, 15:00 ]
Z drugiej strony to trochę dziwne, że Webasto tak doi akumulator. Przecież kilkanaście lat temu nie było akumulatorów żelowych i jakoś ludzie tego używali na zwykłych, kwasowych akumulatorach.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group