To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI

saphire - 07-02-2008, 07:35

Ja zawsze w każdym aucie mam do górnej kreski a jak ciut ubędzie to dolewam natychmiast.
Anonymous - 07-02-2008, 12:27

Jestem drugim właścicielem i poprzedni troszke eksperymentował z olejem lał to co kupił taniej w jakimś hipermarkecie. Jedyny plus ze zawsze to był syntetyczny Castrol (zazwyczaj 10W40. Wymieniałem pare dni temu w serwisie i jednak zdecydowałem sie na olej do GDI. Wlali mi 5W30 Castrol Proffesional - w sumie zapłąciłem za niego 217 zeta wuec neiwielka różnica w cenia le różnice dało się odczuć natychmiast. :)
mlun - 07-02-2008, 14:44

10W40 to w większości przypadków półsyntetyk. Naprawde był taki lany czy to pomyłka poprostu bo taki leoj pewnie jest ciężko dostępny.
Anonymous - 07-02-2008, 14:48

saphire napisał/a:
To tylko regularnie sprawdzaj stan oleju czy czasem go nie będzie nazbyt pił.


Od wymiany oleju na Mobil 1 0W40 zrobilem okolo 1848km i dzis sprawdzilem poziom oleju.
Przy wymianie mechanik nalal mi go pod do gornej granicy na bagnecie,a dzis bylo go okolo 3 mm nad min :? .

Ile oleju w silniku 2.4GDI jest pomiedzy min i max??

Nie mam doswiadczenia ale wydaje mi sie ze bierze tego oleju za duzo.W koncowce wydechu mam strasznie duzo osadu,czarnej sadzy ktorej wczesniej nie widzialem.

Master - 07-02-2008, 15:10

Wedlug danych na stronie Castrol Polska to olej 10W/40 wystepuje tylko jako połsyntetyk. Niewielka roznica w cenie heh Castrol Magnatec 10W/40 kosztuje 109zl - max 132zl zalezy od sklepu za 4l banke ktora w zupelnosci wystarczy wiec roznica jest zasadnicza bo ten 5W30 Castrol Proffesional kosztuje 2x tyle prawie :D
Anonymous - 07-02-2008, 19:40

Możliwe ze był to półsyntetyk poza krótkim opisem na naklejce silnika nie mam dokładnych informacji - co nie zmienia faktu ze za te "lekko" przepłacone 2 stówki silnik nawet jakby lekko ciszej chodził :)
emfranc - 07-02-2008, 21:32

Cytat:
Od wymiany oleju na Mobil 1 0W40 zrobilem okolo 1848km i dzis sprawdzilem poziom oleju.
Przy wymianie mechanik nalal mi go pod do gornej granicy na bagnecie,a dzis bylo go okolo 3 mm nad min


Olej sprawdzałeś na w miarę równym terenie? Wystarczy, lekkie nachylenie czy jakiś podjazd i stan na bagnecie może być diametralnie różny.
Pozdrrrawiam

[ Dodano: 07-02-2008, 21:33 ]
Kod:
test


[ Dodano: 08-02-2008, 01:03 ]
Dostałem ceramizery :lol: Najchętniej zalałbym je już z rana ale postanowiłem zrobić mały test. Za jakieś 2 kkm czeka mnie zmiana oleju, więc przejdę z mobila 5w-50 na castrola edge 5w-30. Zobaczymy czy go polubi :wink: Na mobilu, na zimnym silniku klekotanie, po rozgrzaniu cisza. Zauważyłem też, że w mojej Cari klekotanie zmniejsza sie jak podczas jazdy gwałtownie skręcę kierownicą w prawo. Czasem milknie na chwilę, czasem na dłużej. Czy ktoś z Was zaobserwował podobne objawy??

turek61 - 08-02-2008, 09:46

Giant napisał/a:
Od wymiany oleju na Mobil 1 0W40 zrobilem okolo 1848km i dzis sprawdzilem poziom oleju.
Przy wymianie mechanik nalal mi go pod do gornej granicy na bagnecie,a dzis bylo go okolo 3 mm nad min :?

0W40 to jak na 2000r. auta to trochę chyba przegięcie.Jeżeli faktycznie tyle oleju bierze to radziłbym przejść na półsyntetyk 10W40 .
Co do rury to normalne w GDI

Robson86 - 08-02-2008, 10:06

Moze przejdz na 5W40 albo 5W50 :?: To 0 na poczatku to chyba troszke za rzadka sprawa...
Pozdroo

Anonymous - 13-02-2008, 23:18

http://www.autojapan.jelo...24a749393d&id=2
:roll: Troche info na temat olejow.

saphire - 14-02-2008, 07:58

Już gdzieś pisałem że 0w do GDI za rzadkie jest. Jak już ci tyle pije to pewnie uszczelniacze zaworowe masz do wymiany niemniej przejdź na 5w i jak nadal będzie chlał olej to weź się za te uszczelniacze.
turek61 - 15-02-2008, 09:42

No więc kontynuuje temat....
Dwa miesiące temu przy przebiegu Cari 160 tys. zmieniłem olej z pół na ful syntetyk tej samej marki czyli Elfa.
Niestety muszę przyznać, że silnik pracuje dużo głośniej.Na początku było wrażenie że jest ciszej ale teraz niestety nie.
W zw. z tym zasada lania pełnego syntetyka do każdego silnika, który nie ma jeszcze 200 przebiegu na liczniku jest błędna.
Faktem jest, że oleju nie ubyło w tym okresie.
Noszę sie z zamiarem wlania na wiosnę półsyntetyka no i chyba z ceramizerem.
Jeżeli to nie wyciszy silnika to biorę sie za wymianę popychaczy.

saphire - 15-02-2008, 13:32

Wlej mu Mobil1 5w50 od razu z ceramizerem - zobaczysz jaka cisza nastaje :) mój normalnie ledwie szumi pomimo że dotąd nie był głośny i nie kałatał to i tak z ceramizerem wyciszył się kompletnie.

Jest jeszcze jedna akcja - filtr oleju - z tego co ztestowałem to Filtrony są źle tolerowane przez GDI - silnik na nich hałasuje - jak dałem dla odmiany filtr MANN to od razu ucichł tak jak by zupełnie inne ciśnienie w obiegu olejowym było.

To nie jest tylko moja opinia bo wiele już podobnych czytałem że ponoć rozchodzi się o zawór w filtrze oleju by utrzymywał odpowiednie ani za wysokie ani za niskie ciśnienie i że właśnie Filtrony mają to nieodpowiednio dobrane do miśków.

Teraz mam MANN i od razu po wymianie oleju inaczej było słychać silnik - tak delikatniej niż jak na Filtronie a że jeszcze kilka dni później zapodałem ceramizer to teraz juz w ogóle błoga cisza. Pewnie można by jeszcze i Knecht'a dać ale że go nie dostałem na miejscu to wsadziłem MANN'a

turek61 - 15-02-2008, 18:40

faktem jest że ostatnio założyłem Union Japan C-414.Do tej pory był Knecht.
saphire - 16-02-2008, 10:46

DWA litry? No to trochę jest chyba że non stop dajesz ognia i jeździsz pod czerwone na obrotomierzu ale jeśli jeździsz spokojnie i nie masz nigdzie wycieków ani na uszczelniaczach na wałkach pod pokrywą rozrządu to pewnie niedługo czeka cię wymiana uszczelniaczy zaworowych.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group