To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - CA4A Błękitne Malibu

Tomek - 18-03-2014, 08:06

londolut napisał/a:
Jeśli to ta oryginalna jajowata


oryginalna

londolut napisał/a:
to możesz mieć niezłego sgryza :?


tzn. płakać nie płaczę, bo to auto nie ma wartości kolekcjonerskiej
jednak się nieco zdenerwowałem, bo dopiero co zakupiłem kilka nieźle wyglądających elementów wnętrza, żeby jakoś ten środek wygladał i się przyjemnie podróżowało (brakuje tylko ładnej dźwigni ręcznego, ale jeszcze w sumie nie szukałem intensywnie)
po poprzednich właścicielach dostałem mocno przytyrane wnętrze (nie licząc tapicerki, która jest idealna, a raczej będzie po praniu)
wymontowałem tą osłonę i będę kleił, na szczęście te żeberka pękły tylko po jednej stronie, więc się uda to uratować
po klejeniu powinna wyglądać prawie jak nowa (tylko ma jeden mały ubytek, który już był)

Hugo napisał/a:
tomek84 napisał/a:
w Galancie chyba odpięcie AKU nie kasuje błędu SRS
Masz rację.


to w Colcie jest inaczej
też dobrze, bo nie mam interfejsu do Colta

fajnie się jeździ jak nic nie świeci na zegarach
muszę jeszcze w Galancie pozbyć się choinki na zegarach

Tomek - 19-03-2014, 08:53

Taki widok z okna dzisiaj rano:



Colt na letnich kołach.
Felga z Colta GTI, 14 cali
Z przodu Barum 185/60
Z tyłu Hankook 185/65 (niestety przy zakupie pomyliłem rozmiar)

Tomek - 21-03-2014, 07:50

Wczoraj odbył się wiosenny serwis u Leszka.
Wymieniony olej, świece, przesmarowane hamulce.
Przeglądnięte to i tamto.

Do wymiany:

- końcówka drążka
- 2 poduszki pod silnikiem (te na belce) - tylko skąd je teraz dostać ?!?!

No i jeszcze Leszek stwierdził, że go (Colta) coś szarpie, że to pewnie aparat zapłonowy i żeby się temu przyjrzeć. Jak znajdę czas (ciekawe kiedy) to zobaczę co tam pod kopułką siedzi, więcej nie ruszam, zostawię zabawę Leszkowi na kiedyś tam. 8)

Poza tym stuknęło 206 tyś km (na liczniku, bo w życiu, to nikt nie wie.
Na gazie bezproblemowo zrobione 5 tyś km.

Hugo - 21-03-2014, 07:53

tomek84 napisał/a:
pewnie aparat zapłonowy
Lubią padać w CA0 1,6.
Tomek - 23-03-2014, 18:31

jak w Colcie wymrugać błędy CE??
londolut - 23-03-2014, 18:37

http://forum.mitsumaniaki...ht=check+engine

2-gi post od góry a foto złącza to te ze skrzynką bezpieczników trochę niżej.

Aaa dioda na 12V ofkoz.

Tomek - 23-03-2014, 19:35

londolut, dzięki, za chwilę przeczytam
a to możliwe, że ten stary rupiel ma obd 2 (rocznik 95)
znalazłem info, że w roczniku 1995 będzie miał obd 2

interfejs pod obd 2 mam, więc byłoby bez kłopotu

Tomek - 23-03-2014, 19:45

Hugo napisał/a:
tomek84 napisał/a:
pewnie aparat zapłonowy
Lubią padać w CA0 1,6.


tutaj chyba nie mamy z tym do czynienia
bo nie obserwuję żadnych niepokojących objawów


Zakupiłem 1m2 takiej maty filtracyjnej:

http://allegro.pl/filtr-d...4000059920.html

wyciąłem kawałek o wymiarach 25cm x 35cm i umieściłem pomiędzy nagrzewnicą, a puszką, która zastępuje obudowę parownika klimy (której nie mam)
miejsce na tą matę wręcz idealne, montaż banalny

mata ma grubość około 10-12 mm, wydaje mi się, że powinna nieźle zatrzymywać śmieci i kurz, zobaczymy po sezonie jak wygląda
mam tego tyle, że jeszcze na 11 kolejnych wymian spokojnie wystarczy, a koszt śmieszny (wychodzi około 1 zl na wymianę :badgrin: )

Tomek - 23-03-2014, 20:19

tomek84 napisał/a:

londolut, dzięki, za chwilę przeczytam
a to możliwe, że ten stary rupiel ma obd 2 (rocznik 95)
znalazłem info, że w roczniku 1995 będzie miał obd 2


coś jest na rzeczy, bo u mnie wygląda to jak w poście tutaj: http://forum.mitsumaniaki...f5bc3011#795351

nie jest to raczej obd2, bo elm tego nie czyta

wtyczka jest 16-sto pinowa, ale kabli tam jest 7-8

Tomek - 23-03-2014, 20:29

No i wszystko jasne.

Błędy wymruguje się kontrolką w zegarach, tak jak w starszych Galantach EA, jak tutaj: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245

wyskakuje mi błąd 31.
Szukam co to.

Tomek - 23-03-2014, 20:39

Błąd 31 to czujnik spalania stukowego.
zapala się tylko na LPG, i tylko na wolnych obrotach.
Znaczy LPG źle wyregulowane na wolnych obrotach?
Mam spore wątpliwości co do fachowości zakładu, w którym montowałem.
Wiedziałem, że coś jest na rzeczy jak odkryłem przekaźnik :shock: .
Trzeba znaleźć inne miejsce i wyregulować jeszcze raz.

Bizi78 - 23-03-2014, 20:47

A czasem nie: 31 Detonation sensor jak podaje service manual w silnikach 4G92, 4G93 :wink: .
Tomek - 23-03-2014, 20:53

Bizi78 napisał/a:
A czasem nie: 31 Detonation sensor jak podaje service manual w silnikach 4G92, 4G93 :wink: .


no, a detonation sensor, to jest właśnie czujnik spalania stukowego

Bizi78 - 23-03-2014, 21:04

Wydawało mi się, że czujnik spalania stukowego to Knock sensor :? .
Tomek - 23-03-2014, 21:08

Bizi78 napisał/a:

Wydawało mi się, że czujnik spalania stukowego to Knock sensor :? .


to samo
spalanie stukowe, to inaczej detonacyjne



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group