To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] [FAQ] Montaż zegarów High Contrast

waldi-1 - 30-09-2012, 18:59

Spoko, nic sie nieprzejmuj, dasz rade na 10000 %
sveno - 30-09-2012, 18:59

jAZZMAN napisał/a:
zabieram się więc za czytanie tematu od dechy do dechy
wystarczy że przeczytasz pierwszą stronę, swinks wszystko ładnie opisał, do przelutowania kilka elementów w obrotomierzu, do zrobienia 3 mostki i będzie cacy.
jAZZMAN - 08-10-2012, 22:00

Cytat z tematu o moim mMiśku więcej tu: URL=http://forum.mitsuman...pic.php?t=71876

Zegary HC po zakupie i przed podłączeniem wymagały przeróbki. Są 2 warianty:
1. Przerobić wtyczkę w samochodzie + przelutować układy w zegarach.
2. Przerobić ścieżki w zegarach + przelutować układy w zegarach.
Zdecydowałem się na wariant numer 2. Dlaczego? Ano dlatego, że nie chcę ingerować w instalację auta i po zastosowaniu tego wariantu można włożyć stare zegary bez kombinacji. Poza tym jak ktoś kiedyś będzie musiał coś zrobić to w instalacji będzie wszystko zgodnie ze schematem :)
Dzięki użytkownikowi swinks_UK i jego postowi rozpisałem sobie jakie układy będą mi potrzebne i wybrałem się do sklepu z elektroniką. Powróciłem biedniejszy o 9zł ale z kilkoma opornikami, diodą i kondensatorem :) . Postępując zgodnie z opisem powymieniałem elementy i ciachnąłem ścieżkę w elektronice obrotomierza, a następnie pociąłem ścieżki na folii i polutowałem druciki (lutownica kolbowa ustawiona na 360stopni - dzięki temu nie topiła mi się folia).
swinks_UK - Bardzo ładnie i czytelnie rozpisałeś sposób adaptacji zegarów - DZIĘKUJĘ!





Teraz pytanie do Swinksa,
Cytat:
Zdjęcie przedstawia wersję z 2.4 GDI (4G64), ale w przypadku silnika 2.0 (4G63) różnica tkwi tylko w skalowaniu w układzie równoległym rezystorów, który w 4G64 ma wartość 6.1kΩ (rezystory 15k i 11k), a w 4G63 ma 5.8kΩ. W rzeczywistości przekłada się to na przekłamania w granicach 100-150 rpm, co mieści się w granicach błędu.

Możesz wytłumaczyć mi po chłopsku (najlepiej na obrazku), które oporniki trzeba wymienić i na jakie aby skalowanie obrotów było właściwe?
Tak jak piszesz różnica jest 100-150 obr na min ale na luzie i z puszczonym gazem. Natomiast w raz ze wzrostem obrotów rośnie różnica. U mnie wynosi ona ponad 10%. Sprawdziłem to tak, że jadąc na dwójce wcisnąłem pedał w podłogę i zamknąłem obrotomierz :P , zaczął odcinać powyżej 8 tysięcy (gdzie zawsze robił to na 7). Chciałbym zrobić aby było jak należy pomożesz mi?

Hugo - 09-10-2012, 08:59

jAZZMAN napisał/a:
swinks_UK - Bardzo ładnie i czytelnie rozpisałeś sposób adaptacji zegarów - DZIĘKUJĘ!
To prawda. Lepiej się nie dało.
swinks_UK - 09-10-2012, 09:30

jAZZMAN napisał/a:

Teraz pytanie do Swinksa,
Cytat:
Zdjęcie przedstawia wersję z 2.4 GDI (4G64), ale w przypadku silnika 2.0 (4G63) różnica tkwi tylko w skalowaniu w układzie równoległym rezystorów, który w 4G64 ma wartość 6.1kΩ (rezystory 15k i 11k), a w 4G63 ma 5.8kΩ. W rzeczywistości przekłada się to na przekłamania w granicach 100-150 rpm, co mieści się w granicach błędu.

Możesz wytłumaczyć mi po chłopsku (najlepiej na obrazku), które oporniki trzeba wymienić i na jakie aby skalowanie obrotów było właściwe?

Masz w zegarach2 rezystory (wspomniane w cytacie dla GDI, to 15k i 11k) w układzie równoległym, podmień je na takie co by dawały wartość właściwą dla skalowania twojego obrotomierza.

jAZZMAN - 09-10-2012, 13:15

swinks_UK, Dziękuję.
Przed dzisiejszymi działaniami z kalibracją obrotomierza zmierzyłem sumę oporników, o których piszesz i wyszło faktycznie 6,8kΩ. Dałem dwa oporniki (10kΩ+12kΩ) i po zmierzeniu multimetrem mam 5,7kΩ :)

Zegary wsadzone ale nie sprawdziłem jeszcze jak działają. Wieczorkiem jak będę miał rozgrzany silnik to sprawdzę i napiszę :)

Wiszę Ci "napój bogów".

swinks_UK - 09-10-2012, 18:39

Jeszcze jest możliwość, że... wskazówka źle osadzona. Miałem tak w 3 przypadkach już. Dwa razy ta mikro tasiemka się źle zwijała, raz sama wskazówka była za mocno wciśnięta.
sveno - 09-10-2012, 20:16

tylko że wtedy to by raczej zaniżało wartości a nie zawyżało.
Co do tych źle wciśniętych wskazówek, to chyba wtedy by nie świeciły?

waldi-1 - 09-10-2012, 20:29

chyba raczej napewno by nieświeciły
swinks_UK - 09-10-2012, 21:02

sveno napisał/a:
tylko że wtedy to by raczej zaniżało wartości a nie zawyżało.
Co do tych źle wciśniętych wskazówek, to chyba wtedy by nie świeciły?


Eech... i po co ja tu się wysilam... :roll:

Jak tasiemka się źle układa w określony sposób, to obrót wskazóki ma mniejszy opór i większy wychył. Dwa razy mi się trafiło, więc wiem :wink:
Nawiasem mówiac przy eksperymentach z twoimi tarczami Sławek :mrgreen:

[ Dodano: 09-10-2012, 20:07 ]
waldi-1 napisał/a:
chyba raczej napewno by nieświeciły

Chyba raczej trzeba najpierw samemu coś zrobić, zanim sie zacznie wypowiadać kategorycznie. :P

Wskazówka osadzona "za głeboko" lub "za płytko" zmieni środek ciężkości całego układu obracajacego wskazówkę. Układ podświetlenia będzie działał, ale sama wskazówka będzie stawiała mniejszy lub większy opór na osi obrotu.
Ktoś w ogóle to kiedyś rozbierał? Bo wtedy można zobaczyć, ze to taki układ przypominajacy miniaturowe żyro.

jAZZMAN - 11-10-2012, 09:48

sprawdziłem jak działają zegary, odcina zapłon na 7,8 tys wiec jest już prawie dobrze. w wolnej chwili poprawię :)

Jeśli chodzi dociśnięcie wskazówek to u mnie efektem zbyt mocnego dociśnięcia było to, że wskazówka nie wracała.

Z zegarów jestem bardzo zadowolony :) Raz jeszcze wyrazy szacunku za opis dla swinks_UK, :)

waldi-1 - 11-10-2012, 21:01

Swinks, zmartwie cie, wiem co mowie, bo swoje zegary rozebrałem, poczytaj mój temat, pytałem innych przed rozebraniem i nikt nieumiał mi udzielić odpowiedzi poza tym ze zegary moge sobie wywalic na smietnik, a jakos tego niezrobiłem a zegary działaja :D
swinks_UK - 11-10-2012, 21:25

waldi-1 napisał/a:
Swinks, zmartwie cie, wiem co mowie...

vs.
waldi-1 napisał/a:
chyba raczej napewno by nieświeciły


:P

waldi-1 - 11-10-2012, 21:28

Tobie pewnie chodziło o forme wypowiedzi, powiem ci że zostało mi tak z poprzedniej firmy :D to chyba raczej napewno
swinks_UK - 16-10-2012, 10:45

To pozwole sobie jaśniej się odnieść do twego postu:
waldi-1 napisał/a:
chyba raczej napewno by nieświeciły


BZDURA!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group