To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Sprawdzenie i regulacja luzu zaworowego - Lancer CYxA

Dawid1111 - 21-04-2019, 21:10

zobaczymy. Ja teraz zrobię regulację ale przez 30k już na pewno nie zrobię, nawet nie sprawdzę, szybciej sprzedam.

Mi w sumie w trasie pali bardzo mało gazu, może też by trzeba zrobić mieszankę bogatszą by luzy nie robiły się tak ciasne

Golotheman - 23-04-2019, 08:07

z tą bogatą mieszanką też nie jest tak, jak się nam wydaje - bo jest bardzo wąskie okno w lancerze, żeby ją podnieść. Od razu lambda wywali błąd.
miko_ok - 25-04-2019, 22:00

U mnie fachowiec polecany z forum, Leszek skontrolował luzy zaworowe po 100.000 km i tak:
* wydech: 0.3/0.28/0.28/0.28/0.28/0.3/0.28/0.28
* ssący: 0.18/0.18/0.18/0.2/0.18/0.2/0.18/0.18
Wychodzi książkowo :)
Koszt sprawdzenia luzu to 150 pln + koszt uszczelki pokrywy zaworów.

bouli1978 - 06-05-2019, 15:31

Mnie dzisiaj Auto Krak odpisało, że robocizna przy regulacji zaworów 630 zł, uszczelka 120 zł, szklanka 60 zł. Dodatkowo napisali, że przy zaworach nie da się dokładnie sprawdzić łańcucha rozrządu. Co o tym sądzicie, trochę drogo ta robocizna?
MichalRBB - 06-05-2019, 16:06

Cytat:
Co o tym sądzicie, trochę drogo ta robocizna?

Nie narzekaj, u mnie w mieście mechanik woła 1000 zł ;)

RalfPi - 06-05-2019, 19:11

W Szczecinie z diagnostyka samochodu na szarpaku za sprawdzenie luzow i wymiana filtra oleju (stary filtr byl pordzewialy - nawet mi go dali na pamiątkę), płaciłem bodajże 450zł, a nawet mogłem sobie Lancerka obejrzeć od środka - łańcuch też mi sprawdzili - dziwne...
adikowaty24 - 06-05-2019, 21:41

bouli1978 napisał/a:
Mnie dzisiaj Auto Krak odpisało, że robocizna przy regulacji zaworów 630 zł, uszczelka 120 zł, szklanka 60 zł. Dodatkowo napisali, że przy zaworach nie da się dokładnie sprawdzić łańcucha rozrządu. Co o tym sądzicie, trochę drogo ta robocizna?

Da sie jak najbardziej sprawdzic czy lancuch nie ma zbyt duzego luzu. U mnie sciagali lancuch przy regulacji.
Mnie niestety dzis zaskoczyla inna historia ,bylem miesac wstecz na regulacji luzu zaworowego .Dzis pomiar kompresji ,1 cylinder 6 bar ,2-13bar ,3-13bar ( ten w ktorym zawory sprawily najwiecej problemow ) 4-12 bar ,takze werdykt jednoznaczny .Wypalone gniazdo na 1 cylindrze.Glowica juz leci :) Planowanie i podmianka
PS.Auto jezdzilo na LPG

czarny - 06-05-2019, 22:48

Panowie przeczytałem ten wątek i zamarłem....
Mój Lancer to 1.8 143KM z 2008 roku z przebiegiem 165k tylko benzyna. Nic przy nim nie robione oprócz standardowych wymian oleju, filtrów itp. Po czym mam ocenic czy powinienem jechać na regulację zaworów czy jeszcze nie? Dźwięk? Moc? Branie oleju? Nic z tych rzeczy u mnie nie występuje i nie wiem czy mogę jeździć dalej czy zabijam powoli silnik? Co sądzicie?

tyku - 07-05-2019, 10:49

czarny, Nie ma co panikować, ale lista czynności przeglądowych dla twojego rocznika sugeruje sprawdzić luzy zaworowe (dotyczy silników: 4B1, 4A9) / regulacja luzu zaworowego poza harmonogramem - co 100.000 km (DODATKOWO w stosunku do przeglądu CO KAŻDE 20.000 km).
https://www.mitsubishi.pl...nzynowy_89A.pdf

czarny - 07-05-2019, 15:29

tyku napisał/a:
czarny, Nie ma co panikować, ale lista czynności przeglądowych dla twojego rocznika sugeruje sprawdzić luzy zaworowe (dotyczy silników: 4B1, 4A9) / regulacja luzu zaworowego poza harmonogramem - co 100.000 km (DODATKOWO w stosunku do przeglądu CO KAŻDE 20.000 km).
https://www.mitsubishi.pl...nzynowy_89A.pdf


Dzięki wielkie za listę. Przejrzałem ten formularz i znalazłem parę fajnych kwiatków...

Cytat:
9. Nasmarować zamki i zawiasy drzwi (nie smarować stacyjki)

Robiłem przeglądy w ASO tylko przez 3 lata i nigdy mi nie nasmarowali zawiasów :) Raz byłem nawet na przeglądzie dodatkowym klima + konserwacja gum i zawiasów i zrobili tylko klimę

Cytat:

18. Sprawdzić, czy osłony przegubów półosi nie są uszkodzone - w razie potrzeby wymienić*
19. Sprawdzić końcówki drążków kierowniczych pod kątem uszkodzeń osłon gumowych i pod kątem bezpieczeństwa
użytkowania

Na zgłoszenie że zawieszenie skrzypi przy kręceniu kierownicą dostałem odpowiedź w ASO że to normalne bo piach się napchał w gumy i jak pan umyje je od spodu cisnieniowo to przestanie...

Cytat:

Sprawdzić luzy zaworowe (dotyczy silników: 4B1, 4A9) / regulacja luzu zaworowego poza harmonogramem

Pamiętam teraz jak zapytałem o to przy ~100k to mi pan w ASO powiedział że nie trzeba robić (może mam ten inny silnik) sprawdzę

Cytat:

Wymienić świece zapłonowe

Tu akurat poza ASO powiedziano mi że to świece irydowe i można na takich zrobić nawet 500k ale zalecają sprawdzić dopiero po 300k

Ogólnie jestem zniesmaczony z obsługi w ASO, taki zwykły serwis co potrafi najlepiej zmienić olej, filtry, klocki, plyny... a jak coś konkretnego to nawet nie zasugerują a kasują 4x tyle co normalny mechanik z młotkiem w ręku. Jeździłem i z nowym autem też pewnie będę jeździł na początku zawsze to jakieś akcje serwisowe małę są to warto.

Arecziwaldo - 05-06-2019, 07:01
Temat postu: Luzy zaworowe / łańcuch rozrządu
Witam panowie :) Moje autko ma 220 tyś przebiegu (benzyna bez gazu) , cały czas było dotychczas serwisowane w ASO lecz ostatnio luzy zaworowe były sprawdzane przy przebiegu około 100 tyś . Mam auto dopiero od pół roku i nie bardzo mogę ocenić czy silnik pracuje dobrze bo nie mam porównania :) Nic się nie dzieje może trochę na moc mógłbym narzekać jak na te 1,8 143 KM to szału nie ma :) Czy powinienem to to sprawdzić te luzy razem z rozrządem ?? jakie to mogą być orientacyjne koszty ??(wiem szklanki w razie potrzeby kupię tylko w ASO ??) Będę to robił poza ASO bo w kuj-pom oryginalny serwis MITSU jest dla mnie mało wiarygodny :) pozdrawiam
rmg82 - 02-07-2019, 19:28

Witam Obecnych. Mam pytanie, może poradzicie. Lancer X 1.6 117km przebieg ok. 60 K, niegdy nie wąchało gazu. Wedlug mnie słabsze przyspieszenie. Mechanik radzi wymienić świeczki i sprawdzić luz zaworów (ok. 500 zł). Jakieś sugestie? Będę wdzięczny za odp. Pozdrawiam
inzmbl - 05-08-2019, 21:58

1.8 DI-D Toruń ASO 799 po promocji :) ale dali Eclipse Crossa na 24h hehe
eumaks - 19-02-2020, 14:21
Temat postu: Re: Luzy zaworowe / łańcuch rozrządu
Arecziwaldo napisał/a:
Nic się nie dzieje może trochę na moc mógłbym narzekać jak na te 1,8 143 KM to szału nie ma :) Czy powinienem to to sprawdzić te luzy razem z rozrządem ?? jakie to mogą być orientacyjne koszty ??(wiem szklanki w razie potrzeby kupię tylko w ASO ??) Będę to robił poza ASO bo w kuj-pom oryginalny serwis MITSU jest dla mnie mało wiarygodny :) pozdrawiam



Wg mnie silnik 4B10 143Km nie jest silnikiem sportowym, a Lancer zwykły nie jest autem wyścigowym jak wioskowe BMW. 143 Km to absolutne minimum przy wyprzedzaniu albo przy ciągnięciu przyczepki i widać wtedy moc na niższym biegu i wyższych obrotach., ale auto nigdy nie było żyłowane.
Mój Lancer 1.8 benzyna ma 105000, silnik pracuje cichutko jak przy 50 000, nie bierze oleju, znikome ilości, olej regularny rock oil 5w30, dlatego zastanawiam się nad kontrolą zaworów, czy już czas czy jeszcze poczekać.

HUGIO - 19-02-2020, 14:49

eumaks,
Lista czynności serwisowych "nakazuje" sprawdzanie przy 100tys. km, więc decyzja należy do Ciebie, moim zdaniem lepiej sprawdzić, niż nie sprawdzić :roll: , nawet jak nie ma żadnych złych objawów.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group