To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] [FAQ] Sprężyna gazowa podnosząca maskę

Hugo - 24-01-2013, 07:51

Też tak uważam.
marianoooo - 24-01-2013, 19:20

Dziękuję wszystkim za cierpliwość. Trwało to trochę ponieważ negocjowałem ceny i warunki sprzedaży :roll: . Znalazłem trochę tańsze siłowniki (ten sam producent co w pierwszej edycji) i jest też mniej za wykonanie mocowań. W efekcie mamy coś takiego:
- minimalna liczba kompletów mocowań jakie wykonają to 10
- cena z wykonanie 1kpl: 30zł
- za 2szt siłowników 55,7zł
- za 4szt sworzni kulowych 20zł
Razem wychodzi 106,7zł za komplecik plus wysyłka (wg cennika poczty priorytet do 2kg 13zł).
Materiał to oczywiście również stal nierdzewna. Chętni proszeni są o wiadomość na priv, a ja będę uzupełniać listę.
Nie znalazłem sworzni z gwintem M6 i kulką 10mm (na siłownik), więc zostaje rozwiercanie i gwintowanie na M8.

Hugo - 24-01-2013, 19:45

marianoooo napisał/a:
zostaje rozwiercanie i gwintowanie na M8
Albo przerobienie obecnych na gwint M6. Powinno wytrzymać, co?
robertdg - 24-01-2013, 19:50

Może nie wytrzymać, zalezy od materiału wykonania, siłowniki plus waga maski potrzebują naprawdę dobrego oparcia, zresztą, jezeli ktoś będzie chcial wrócić z M8 do M6 to zawsze mozna tulejke redukcyjną zastosować ;-)
marianoooo - 24-01-2013, 20:07

Raczej tak, ale... Przerobienie sworzni na M6 to dodatkowy koszt ponieważ tokarz musi stoczyć obecny gwint M8 i naciąć M6, a na każdy komplet potrzeba 4szt. Szacuję, że taka operacja pochłonie ok 20-30zł, a koszt gwintownika i wiertła to połowa tego. Z resztą prawie każdy majsterkowicz ma takie narzędzia w swoim arsenale- wystarczy popytać po znajomych. Osobiście odradzam przerabiania sworzni. Pamiętajmy, że podnosząc i opuszczając maskę wielokrotnie działamy na sworzeń też momentem zginającym (główka sworznia jest oddalona od końca gwintu o 12mm ), a nie tylko silą na ścinanie. Suma naprężeń jakie by działały na sworzeń z gwintem M6 z czasem (po wielu cyklach pracy) prawie na pewno doprowadzą do jego odłamania.
Hugo - 24-01-2013, 22:21

Przekonaliście mnie. Zapytam jeszcze: jakiej średnicy wiertłem rozwiercić otwór pod gwint 8 mm?
robertdg - 24-01-2013, 22:31

6,8mm
marianoooo - 25-01-2013, 07:04

Lista osób, które potwierdziły obecność na liście:
- RAFIkSierra
- WreX
- Dread87
- MarianoPL
- jAZZMAN
- gmd4f
- fabryka24

yaro1976 - 25-01-2013, 20:58

a czy można by zanabyć tylko siłowniki i sworznie?, mocowanie już mam
RAFIkSierra - 25-01-2013, 21:32

yaro1976 napisał/a:
a czy można by zanabyć tylko siłowniki i sworznie?, mocowanie już mam


Nie no....Staaaary.....nie ma łatwo .... :) :)

swinks_UK - 26-01-2013, 17:12

marianoooo napisał/a:

Nie znalazłem sworzni z gwintem M6 i kulką 10mm (na siłownik), więc zostaje rozwiercanie i gwintowanie na M8.

Sworznie kulowe od VAG'a są na M6. Pasują idealnie w mocowanie błotnika.

anwi - 12-02-2013, 10:00

Swinks ty chyba do lekkiej maski montowałeś , jak to chodzi?? zadowolony??
swinks_UK - 12-02-2013, 11:12

fiole1 napisał/a:
Swinks ty chyba do lekkiej maski montowałeś , jak to chodzi?? zadowolony??

Tak, chodzi bez problemu z lekką maską CF, deejay świadkiem :mrgreen:
Siłowniki z Fiata Uno, siła 240N, długość 550mm, tyle pamiętam.

RAFIkSierra - 12-02-2013, 12:45

marianoooo napisał/a:
Lista osób, które potwierdziły obecność na liście:
- RAFIkSierra
- WreX
- Dread87
- MarianoPL
- jAZZMAN
- gmd4f


no kto jeszcze? kto jeszcze? .... bo szaleństwa nie widać w liście, a wiosna idzie, to by się założyło to to :)

m6riano - 13-03-2013, 23:44

Ja sie dopisuje więc zostały tylko dwa komplety..;-)
ps.dałem info w warszawskim i radomskim (a może warszawskiem i radomskiem..?;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group