To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Geometria zawieszenia

zdrzala - 19-12-2014, 14:03

Dzisiaj dowiadywałem się u kilku sprzedawców odnośnie wahaczy NTY i FEBEST. Jeden z nich powiedział, że to te same produkty tylko w innych opakowaniach, trzech zaprzeczyło stwierdzając, że Febest'y są zdecydowanie lepiej wykonane (cyt. "NTY to marka własna jednej z hurtowni, generalnie pakują wszystko co najtańsze, my ściągamy to tylno w ostateczności, jak nic innego niema lub klient bardzo chce tanio"). Myślę że je zakupie a stare będę miał na przyszłość do zregenerowania.
Hugo - 19-12-2014, 14:55

zdrzala napisał/a:
Myślę że je zakupie a stare będę miał na przyszłość do zregenerowania.
Tak Ci napisali, a Ty je jeszcze chcesz kupić? Po co robić coś 2 razy, pomyślałeś też o bezpieczeństwie swoim i innych użytkowników dróg?
zdrzala - 19-12-2014, 15:00

Tzn. chcę kupić te Febest'y.

[ Dodano: 22-12-2014, 21:20 ]
No i FEBEST'y dojechały. Niestety ale rozczarowałem się po rozpakowaniu. Ja by to ując... ktoś tu leci w kulki.

- jedno z opakowań było otwarte oraz brakuje zabezpieczenia;
- widać znaczne różnice w wykonaniu wahaczy;
- jeden ze sworzni pracuje znacznie luźniej od drugiego;
- zastosowano różne sworznie kuliste oraz tuleje metalowo gumowe.

W linku wysyłam dowody w postaci zdjęć, lewy wahacz jest znacznie dokładniej wykonany. Będę się starał wymienić prawy ponieważ uważam że jest trefny.

Zdjęcia

Z00m888 - 24-12-2014, 01:28

Witam.
Chciał bym powrócić do tematu KPK na tylnej osi. Mianowicie zastanawiam się czy zamiast stosowania dużej liczby podkładek, nie dało by sie skorygować w/w wartości poprzez korektę geometrii ramy. Chodzi i mi delikatne rozepchanie ramy w miejscu gdzie mocowany jest górny wahacz. Myślałem aby zrobić to pomocą lewarka lub windy hydraulicznej zapierając się pomiędzy mocowaniami górnych wahaczy. Co sądzicie o takim rozwiązaniu? U mnie kąty pochylenia tylnych kół wynoszą około -2,5 i -1,5 (mierzone ręcznie za pomącą poziomicy i kątomierza) wiec jedna wartość znacznie wykracza po za normatyw.

Przy okazji: Obliczyłem ze na standardowej feldze stalowej 15" (której rant ma średnice 415 mm), przesunięcia od pionu na rancie w górnym i dolnym położeniu powinni wynosić 8 mm. Wtedy KPK = 1.1

robertdg - 24-12-2014, 07:35

Zanim się weźmiesz za prostowanie i inne temu podobne zabiegi wypadaoby sprawdzić czy wahacze i karoseria sa w nienagannym/względnym stanie - zamienne wahacze niekiedy potrafią dośc znacznei wpłynać na katy, belka mocująca wahacze - może jest gdzieś uszkodzona, etc.
KsiadzRobak - 26-12-2014, 01:53

Jeśli masz negatyw, to możesz zastosować podkładki. Pamiętaj, że śruby są dość krótkie i stożkowe (początek gwintu nie trzyma) - więc jak dasz >3mm to zmień śruby na 5mm dłuższe. Nie są przesadnej twardości - 10.8 wystarczy.
Z00m888 - 29-12-2014, 11:10

W zasadzie racja. Nie ma co kombinować z ramą skoro tuleje nie są nowe a podkładki zawsze można dostosować pod nowe i stare elementy a ramy już nie. Mógł by ktoś jeszcze raz wrzucić zdjęcie z wymiarami podkładek bo stare linki nie działają. Wymiary śrub to: M12x1.25 ? A jak z długością gwintu na oryginalnych ?
KsiadzRobak - 29-12-2014, 12:34

Wykręć jedną - te śruby są przykręcane bardzo lekko, więc bez problemu się odkręcą. Długość ok. 35 mm (z pamięci)
Jaro9206 - 04-01-2015, 18:13
Temat postu: [EA2A/W 2.0] Auto nosi i slizga sie tył na oblodzonych kolei
Witam powracam z moim problemem z Galantem w którym tył na lodzie lata jak Żyd po pustym sklepie na wczesniejszym temacie napisał ktoś o kątach tak katy rzeczywiście leża tył lewa i prawa po -2°52 zbieżność sumaryczna 0°29 przód lewy PK -1°27 prawy -0°38 zbieżność sumaryczna 0°00 a ewentualnie jak można z korygować te kąty czytałem ze nie które tak mają ale dopuszczalne wartość to -1°30 do 0°30 tak mam na wydruku z geometrii sprawdzałem zachowania kół z tyłu jak delikatnie podnosi się na podnośniku parę centymetrów wtedy koła się prostują gdy się opuści perfidnie widać jak koła kładą się do środka górą
Pozdro

robertdg - 04-01-2015, 18:28

Jaro9206 napisał/a:
katy rzeczywiście leża tył lewa i prawa po -2°52 zbieżność sumaryczna 0°29
Przy takim ustawieniu to auto wiecznie będzie latać po śliskiej nawierzchni, wróć do swojego poprzedniego tematu, poczytaj tematy które Ci podstawiłem, na forum takie tematy były już mielone dziesiątki razy wystarczy poczytać
sampler - 04-01-2015, 20:26
Temat postu: Re: Auto nosi i slizga sie tył na oblodzonych kolei
Jaro9206 napisał/a:
przód lewy PK -1°27 prawy -0°38 zbieżność sumaryczna 0°00


A czy kierownica dobrze Ci odbija na zakretach? Zbieznosc sumaryczna z przody na 0 to też błąd

Jaro9206 - 05-01-2015, 21:25
Temat postu: Auto nosi i slizga sie tył na oblodzonych koleinach
Właśnie kierownica tez nie wraca na wprost po skręcie ale bez tragedii tak może nie całe ćwierć obrotu a znasz może wartości jakie powinny być na przodzie chodzi mi o te zbieżność
Zdecydowałem się na wymianę amortyzatorów z tyłu i chyba pokombinuje z tymi podkładkami dystansowymi pod wahacz górny tylko nie wiem czy mi później regulacji do zbieżność wystarczy

robertdg - 05-01-2015, 21:38

Lepiej poszukaj przyczyny nadmiernych katów pochylenia tylnych kół
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=41045

Jaro9206 - 05-01-2015, 22:05

Dlatego pokombinuje z tymi podkładkami ale nie wiem co z tego wyjdzie bo jak nie to go chyba potne na kawałki :x :x
robertdg - 05-01-2015, 22:08

To ja polecam palnik "Perun" albo tarcze do cięcia "Tyrolit"


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group