To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] Tulejki wybieraka, problemy z przełączaniem biegów

pawelsonx - 21-01-2011, 12:22

Cargo napisał/a:
A ile powinno się znajdować w zestawie ...?

poraz kolejny

przede wszystkim metalowe jak są pokryte korozją to mimo wyczyszczenia są chropowate i zachowują się jak papier ścierny szybciej zaczyna korodować ponieważ powierzchnia nie jest równa

siwy113 - 26-01-2011, 18:30

witam już się pogubiłem z tymi tulejkami i tym wszystkim czytałem temat już dwa razy i nie mogę dojść do jakiegoś wniosku więc czy ktoś by mógł by mi streścić co trzeba wymienić żeby w końcu wchodziła ta 1 i R zdjęcia mile widziane gdzie te tuleje się znajdują w modelu z 2002 r.
pawelsonx - 26-01-2011, 20:57

na moim schemacie podkreślone na czerwono
kosek - 27-01-2011, 16:19

Odkręć tę nakrętkę, wyjmij śrubę, odłącz widełkę, wymień tulejki


Wymontuj ten element, a wszystko stanie się jasne

http://img151.imageshack.us/i/p1100496m.jpg/
pozdrawiam

siwy113 - 27-01-2011, 21:32

dzięki chłopaki KOSEK I PAWELSONX WIDZĘ ŻE WIECIE O CO CHODZI A NIE ZA DUŻO BYM CHCIAŁ JAK BYM POPROSIŁ O NAMIARY MA TE TULEJKI no wiecie allegro czy coś innego dzięki z góry a no i oczywiście za zdjęcia kosek!
Cargo - 09-02-2011, 16:27

Witam właśnie wymieniam tulejki wybieraka , ale mam mały problem bo trochę elementów mi jeszcze zostało

W którym miejscu idą te tulejki




Tulejki kupione z tej aukcji
Kod:
http://allegro.pl/tulejki-wybieraka-skrzyni-biegow-volvo-s40-v40-i1399379915.html

M@teusz607 - 10-02-2011, 18:36

Ja też dziś wymieniłem te tulejki i też mi zostało, ale się tym nie przejmuję, bo wiem że nie wymieniłem wszystkich, zużyłem 4 elementy plastikowe, 1 guma, 4 oringi (2 łączenia na tym długim drążku) czy przez to że nie wymieniłem innych to któreś mogą się szybciej zużyć?
peeress - 15-02-2011, 19:08

witam. dzisiaj przed wizytą na forum byłem u lokalnego mechanika z opisanym w wątku problemem. potrzymali auto dwa dni a po dwóch dniach oświadczyli, ze zajechane są plastikowe tulejki które kosztują UWAGA 1500zł to nie pomyłka tysiąc pięćset złotych

o co chodzi? wspominali jeszcze ze 1500zł to wymiana wraz z trzpieniem którego konieczności wymiany nie są pewni. bez trzpienia 1000zł.

O co chodzi? skąd taka cena? to pomyłka dostawcy części?

problem był taki jak u wszystkich 1 i wsteczny ciężko wchodziły

robertdg - 15-02-2011, 19:18

peeress, jeżeli masz francuską skrzynie, to zestaw tulejek do skrzyni oryginalnych kosztuje w okolicach 60-70zł także nie wiem, ale może pomyliłes zakład mechaniki pojazdowej z piekarnią :D
peeress - 15-02-2011, 19:47

mowa o space star'ze 1.6 z 2002 po FL. tam jest skrzynia ta sama co w renault według mechaników. czyli jakieś głupoty mi mechanicy nagadali?

Kupie więc tulejki na allegro i ruszę do innego mechanika
http://allegro.pl/tulejki...1417548378.html

rubenn33 - 15-02-2011, 19:57

http://allegro.pl/mitsubi...1432090267.html

Mechanicy mieli na myśli zestaw z drążkiem. na podstawie doświadczenia zestaw tego allegrowicza jest w/g mnie najlepszy. Ma tez inne części.

grzesiopol - 15-02-2011, 20:58

Zgadza się ja też brałem od tego allegrowicza i to cały komplet. Wszystkie tulejki. Z doświadczenia wiem, że jeżeli wymienia się tylko te na samym drążku pod spodem samochodu to i tak długo nie wytrzymają.
Link do tego allegrowicza.
http://allegro.pl/show_us...php?uid=7942949

DarthMario - 25-02-2011, 19:18
Temat postu: Zmiana biegów
Witam forumowiczów,

Przyznam szczerze, że nie przeczytałem wszystkich 29 stron, więc jeśli się powtarzam to z góry przepraszam.

Mam od tygodnia Carismę 1,8 GDI i zauważyłem problem z biegiem II.

Większość postów dotyczy I, V i R.

Czy odnośnie biegu II, sposób rozwiązania jest taki sam? Problem występuje zarówno podczas zmiany z I na II, jak i redukcji z III na II. Dość opornie wchodzi ten bieg - ale co ciekawe tylko podczas jazdy; przy wyłączonym silniku biegi wchodzą bez najmniejszego trudu.

Wydaje mi się też, że zaraz po odpaleniu silnika, po kilkugodzinnym postoju, gdy ruszam to dwójka wchodzi łatwiej. Ale to może być tylko moje złudzenie.

Z góry dziękuję za odpowiedź,
Pozdrawiam

robertdg - 25-02-2011, 19:19

DarthMario, temat ten nie dotyczy wogóle typu skrzyni jaką masz.
Saqu - 25-02-2011, 19:21

te tulejki i cały ten temat dotyczy skrzyni biegów jakie było montowane w wersjach cari z silnikiem 1.6 i 1.8 SOHC gdzie wsteczny wrzuca się podnosząc "grzybka". To są skrzynie francuskie.

Zaś w cari GDI (1.8 DOHC) masz skrzynie i silnik japońskie i tutaj biegi są zmieniane za pomocą linek. Całkiem inna konstrukcja niż w przypadku tych z tego tematu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group