LPG - LPI VIALLE
Anonymous - 18-08-2012, 01:32
AArti napisał/a: | manieklakmech napisał/a: | jaka instalacja viale?? jak tak to rozglądaj się za pompą prawdopodobnie pasuje od jakiegoś forda paliwowa za 74zł odezwij się do gazownika łask ul. Polna tel: 603918716 |
Nie pisz kolego bzdur - naczytałeś się gdzieś na forach lub ktoś Ci coś powiedział i powielasz tylko "farmazony".
Pompa "paliwowa" siedzi w instalacji V generacji firmy ICOM JTG, a nie w VIALLE.
Firma GOMAR,do któej podałeś tel. nie naprawia sama instalacji Vialle - pompy robią wysyłkowo - są poprostu pośrednikami.
[ Dodano: 17-08-2012, 22:29 ]
90alcatraz90 napisał/a: | siemka, mam problem z przełączeniem na gaz. Zaczęło się od CE podczas jazdy na gazie (tylko na gazie) - po odczytaniu błędu wyszło na sonde. Po jakimś czasie CE przestało się pokazywac więc zlekceważyłem problem, aż w pewnym momencie zaczął szarpac na gazie i w konsekwencji nie można już przełączyc na gaz. Po przełączeniu słychac "pstryk" w butli tak jak by pompa się włączyła lecz auto gaśnie. Niedawno podczas jazdy udało mi się nawet przełączyc na gaz i przejechac ok 10 km do domu ale gdy otwierałem bramę samochód zgasł i już nie przełączył na gaz. Do Konina mam trochę daleko. Macie jakieś pomysły?? |
Jak masz Vialle nie musisz jechać do Konina - mogę dać Ci namiar na mojego kolegę w Zielonej Górze, który Ci tą instalację ogarnie fachowo.W razie czego odezwij się do mnie na vialle.lpi.garage@op.pl, ba na forum zaglądam sporadycznie. |
no to kolego doszkol się i właśnie skończ powielać "farmazony" wtedy będzie warta jaka kolwiek dalsza moja dyskusja z tobą wiele nie szukając specjalnie dla ciebie w języku chłopskim żebyś miał pojęcie minimalne skoro twierdzisz że vialle to nie instalacja Vgen. To cię oświece że są już vialle VIgen oto lektura dla ciebie :
http://gazeo.pl/lpg/techn...tykul,5802.html
A tu parę zdjęć rzekomo pompy której nie ma żebyś zrozumiał to to to co jwst w plasiku w środku i podpina się kostkę:
http://www.scs-laurowa.co..._Vialle_PTS.jpg
A tu masz konkretnie o generacjach LPG:
http://gazeo.pl/lpg/techn...tykul,5572.html
jak widzisz nie musiałem czytać na forach ani nasłuchać się gdzieś głupot wystarczy też zajrzeć do wujka Google żeby potwierdził moje słowa.
a dla twojego info jeśli chcesz się udzielać to widzę że miałeś bardzo słąbą styczność z instalacjami fazy płynnej(ciekłej) gazu skoro piszesz coś nie mając pojęcia zarzucając komuś że prawi farmazony bo sam je prawisz mimo że "je montujesz". W porównaniu do ciebie jeżdżę na takich instalacjach JTG ICOM i Vialle i uwierz mi jak rzadko kto posiadam schematy nawet instalowania takich instalacji a przede wszystkim JTG co jest rzadkością i nawet ten twój gazownik nie będzie miał.
Co do firmy GOMAR jesteś w wielkim błędzie i radzę najpierw sprawdzić swoje informacje zanim będziesz pisał takie bzdury. GOMAR był jedyną firmą która była w stanie naprawić mi JTG i to bez najmniejszego problemu. I każdy dobry fachowiec naprawiający instalacje np. Robert z Gomar właściciel nie poddaje się i ma pojęcie co się z czym gryzie, a nie tylko montuje schematowo instalacje parownikowe. Mówisz wiele jak ala fachowcy którzy kazali mi wymieniać pompe za 700zł która po wizycie właśnie w GOMAR kosztowało mnie nie całe 100. Uważam dalsza dyskusja z kolegą AArti jest zbędna
Po drugie sam sobie zaprzeczasz "Pompa "paliwowa" siedzi w instalacji V generacji firmy ICOM JTG, a nie w VIALLE." a za chwile "Firma GOMAR,do któej podałeś tel. nie naprawia sama instalacji Vialle - pompy robią wysyłkowo - są poprostu pośrednikami".
To nie ma i robią pompy wysyłkowo będąc pośrednikami??
a podajesz na swojej stronie:
"Przez wiele lat pracowała nad stworzeniem nowej technologii systemu zasilania lpg. Lata pracy i doświadczeń przyniosły w efekcie instalację sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie ciekłej - LPI (liquid propane injection) - na rynku pojawiła się V generacja instalacji lpg."
A czy przypadkiem wiesz że Od 15 lat firma Vialle jest producentem instalacji gazowych, w których wykorzystuje koncepcję wtrysku gazu w fazie ciekłej. Systemy te są cały czas rozwijane pojawiają się ich nowe odmiany, łącznie z przeznaczonymi do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Pierwszym oferowanym systemem wtrysku gazu w fazie ciekłej była instalacja LPi (Liquid Propane injection), oferowana do chwili obecnej. I wcale nie jest to że jest to nowością jaką sam podajesz??
Marcino - 20-08-2012, 08:29
Pytanie do "fachowców" bo widzę takich w temacie...
U mnie stuknęło 200kkm na LPI w peugocie. Zakładał to niemiec u siebie. Mam wszytkie papiery z instrukcją montazu do peugota 2.0 . CZy powinienem wykonac jakiś serwis tej instalacji? Jakies filterki, olej w pompie?
AArti - 22-08-2012, 01:21
manieklakmech napisał/a: | no to kolego doszkol się i właśnie skończ powielać "farmazony" wtedy będzie warta jaka kolwiek dalsza moja dyskusja z tobą wiele nie szukając specjalnie dla ciebie w języku chłopskim żebyś miał pojęcie minimalne skoro twierdzisz że vialle to nie instalacja Vgen. To cię oświece że są już vialle VIgen oto lektura dla ciebie : |
Po pierwsze nie napisałem,że Vialle to nie jest V generacja-tylko zaznaczyłem,że ICOM to V generacja.Po drugie piszesz o Vialle VI gen. - to na wyrost jest określasz LPdi mianem VI gen.
No to jak jesteś taki "oblatany w temacie" powinieneś wiedzieć,że owa pompa na fotce jest to pompa od LPfi,która to instalacja jest dostępna na naszym rynku od niedawna-natomiast kolega 90alcatraz90 ma auto z 1996 roku więc raczej ma LPi, na chyba,że poszedł "szeroko" i wrzucił instalację do swojego wozu za około 7000-8000pln(w zależności od kursu Euro i pośrednika oraz serwisu montującego).
manieklakmech napisał/a: | jeżdżę na takich instalacjach JTG ICOM i Vialle i uwierz mi jak rzadko kto posiadam schematy nawet instalowania takich instalacji a przede wszystkim JTG co jest rzadkością i nawet ten twój gazownik nie będzie miał. |
Schematy posiadasz,ale wiedzy............chyba niewiele.
manieklakmech napisał/a: | GOMAR był jedyną firmą która była w stanie naprawić mi JTG i to bez najmniejszego problemu. I każdy dobry fachowiec naprawiający instalacje np. Robert z Gomar właściciel nie poddaje się i ma pojęcie co się z czym gryzie, a nie tylko montuje schematowo instalacje parownikowe. Mówisz wiele jak ala fachowcy którzy kazali mi wymieniać pompe za 700zł która po wizycie właśnie w GOMAR kosztowało mnie nie całe 100. Uważam dalsza dyskusja z kolegą AArti jest zbędna |
Czytaj ze zrozumieniem(po raz kolejny moja prośba o to).Icom-a może naprawiają, nie wiem.Wiem,ze pomp od LPi nie robili - byli tylko pośrednikami.Bo jak to nazwać:przyjezdża samochód z niedziałajacą instalacją LPi - diagnozują pompę-demontują,dzwonią do serwisu,który te tematy ogarnia i wysyłają pompę.później dostają zrobiną na gotowo pompę, montują i kasują "swoje" od klienta.I w/g Ciebie nie jest to pośrednictwo???
manieklakmech napisał/a: | A czy przypadkiem wiesz że Od 15 lat firma Vialle jest producentem instalacji gazowych, w których wykorzystuje koncepcję wtrysku gazu w fazie ciekłej. |
To przytoczyłeś z Gazeo,a prawda jest taka,że LPi pojawiło się na rynku od 1993 roku - no to jakby nie licząc to nie jest od "15 lat",tylko od ilu.....????No policz - jak umiesz i nie jest to problemem dla Ciebie.
manieklakmech napisał/a: | I wcale nie jest to że jest to nowością jaką sam podajesz?? |
A gdzie jak tak podaję,że jest nowością????
Czytaj ze zrozumieniem, ba zaczynam mieć wrażenie.....nieważne i tak byś nie zrozumiał.
Więc jak widzisz za bardzo emocjonalnie cztasz(bez zrozumienia), ponadto mylisz instalacje Vgen z rodziny Vialle.
Generalnie nie masz żadnej wiedzy na tamat Vialle poza tym co wyczytałeś na portalu Gazeo i sam nie wiem gdzie jeszcze.
Tak apropos - nie montuję instalacji - zajmuję się tylko instalacjami(serwisowanie i naprawa) Vialle LPi i niczym innym.I dla Twojej informacji mam z nimi styczność od 2003r.
Aha - jeżeli piszesz zwracając się bezpośrednio do mnie(Ciebie,Tobie itp, itd) kultura języka polskiego i dobre wychowanie nakazują zwracać się pisemnie z wielkiej litery.
Podsumowując powyższe doszedłem do wniosku,że nie jesteś dla mnie partnerem do jakiejkolwiek dyskusji na temat Vialle(ogólnie)-bo nawet nie potrafisz przyswoić prawidłowo wiedzy na tamat Vialle - choć wszędzie jest to poopisywane w bardzo prosty i przystępny sposób.
Nie wykluczam,że może jesteś partnerem do dyskusji w jakimś innym temacie.Może......
Anonymous - 30-08-2012, 19:38
Cytat: | AArti,
manieklakmech napisał/a:
jeżdżę na takich instalacjach JTG ICOM i Vialle i uwierz mi jak rzadko kto posiadam schematy nawet instalowania takich instalacji a przede wszystkim JTG co jest rzadkością i nawet ten twój gazownik nie będzie miał.
Schematy posiadasz,ale wiedzy............chyba niewiele. | [/quote]
Otóż z wiedzą możemy polemizować gdyż dzwoniłem do Ciebie i z instalacją sobie rady nie dałeś (byłem z polecenia) Masz racje może to pomińmy....
co do:
Cytat: | manieklakmech napisał/a:
GOMAR był jedyną firmą która była w stanie naprawić mi JTG i to bez najmniejszego problemu. I każdy dobry fachowiec naprawiający instalacje np. Robert z Gomar właściciel nie poddaje się i ma pojęcie co się z czym gryzie, a nie tylko montuje schematowo instalacje parownikowe. Mówisz wiele jak ala fachowcy którzy kazali mi wymieniać pompe za 700zł która po wizycie właśnie w GOMAR kosztowało mnie nie całe 100. Uważam dalsza dyskusja z kolegą AArti jest zbędna
Czytaj ze zrozumieniem(po raz kolejny moja prośba o to).Icom-a może naprawiają, nie wiem.Wiem,ze pomp od LPi nie robili - byli tylko pośrednikami.Bo jak to nazwać:przyjezdża samochód z niedziałajacą instalacją LPi - diagnozują pompę-demontują,dzwonią do serwisu,który te tematy ogarnia i wysyłają pompę.później dostają zrobiną na gotowo pompę, montują i kasują "swoje" od klienta.I w/g Ciebie nie jest to pośrednictwo??? |
Nikogo w PL nie interesuje co kogo gdzie i jak robi... interesuje tylko że wstawia i odbiera zrobione a to wielka różnica gdyż po takich fachowcach sam skakałem z miejsca na miejsce i wyjeździłem kupę kasy zanim każdy stwierdził "nie da rady"
Cytat: | To przytoczyłeś z Gazeo,a prawda jest taka,że LPi pojawiło się na rynku od 1993 roku - no to jakby nie licząc to nie jest od "15 lat",tylko od ilu.....????No policz - jak umiesz i nie jest to problemem dla Ciebie | .
ok zapomniałem Per Pan Wie lepiej od źródeł kilku które podają to samo.... każdy może sprawdzić:D A czym Per Pan to potwierdzi??
Wiesz co w skrócie: byłem bliżej twierdząc tak, niż twierdząc że jest nowością jak Ty....
A gdzie twierdzisz... Przeczytaj najbliżej własną stronę.... Jeśli jest od dawna to aktualizuje się wiadomości na niej.
Co Do
Cytat: | Aha - jeżeli piszesz zwracając się bezpośrednio do mnie(Ciebie,Tobie itp, itd) kultura języka polskiego i dobre wychowanie nakazują zwracać się pisemnie z wielkiej litery.
Podsumowując powyższe doszedłem do wniosku,że nie jesteś dla mnie partnerem do jakiejkolwiek dyskusji na temat Vialle(ogólnie)-bo nawet nie potrafisz przyswoić prawidłowo wiedzy na tamat Vialle - choć wszędzie jest to poopisywane w bardzo prosty i przystępny sposób.
Nie wykluczam,że może jesteś partnerem do dyskusji w jakimś innym temacie.Może...... |
Zapomniałem Perr Panie
Co do przejrzystych niby wszędzie tematów na temat Vialle dziwi mnie Per Panie że ja potrafiłem przytoczyć ogólnie choćby linki
do których mogłeś się odwołać i wypowiedzieć czego Nie potrafiłeś zrobić .... Co wielu osobą tu odpowiednio da do myślenia.
Nie wykluczam że jesteś fachowcem w danej dziedzinie lecz dla mnie i wielu, osoba która nie montowała niczego i nie zna od podstaw np w tym temacie instalacji.... Pomińmy to nie ubliżając nikomu bo nie tędy droga.
Uważam że każdy jest w czymś dobry i w jakiejś danej dziedzinie, i twoja pierwsza zaczepka była nie na miejscu bo każdy tu Per Panie stara się pomóc więc tak było co nazwałeś farmazonami, trzeba było się dopisać i było by ok, a wykonanie telefonu kosztuje np 2zł a nie min 200zł ciągłego jeżdżenia z punktu A do B. Co jest dużą różnicą.
Co do zwrotów i kultur, spójrz na swoje wtedy pouczaj kogoś....
To forum jest dla normalnych ludzi, koleżanek, kolegów a nie wrażliwych Per Panów jak ty. Więc żegnam Per Pana i uważam że nie jest to miejsce dla osób tak bardzo wrażliwych i temat do zaśmiecania głupimi udowadnianiami racji kto ją ma. Poddałeś się z moją instalacją opisałem co się dzieje powiedziałeś że nic nie zrobisz... Zrobiłem chodzi nie narzekam i nie muszę mieć książkowej wiedzy żeby zajrzeć zagłębiając się w instalacje i przerabiając adoptować pompę żeby vialle nie kosztowała mnie naprawa 500zł min tylko 150zł to tyle w tym temacie. Fora VW może lubią takich Per Panów to forum jest normalne więc hulanki są zbędne z twojej strony, i uwierz mi nie mam zamiaru dalej rozwlekać tego tematu mimo twych głupich odpisów
Dorośnij do Normalnych for jak to wtedy się wypowiadaj.
Do tego co przyswoiłeś?? Wiedzę swoją z nieba nie podpartą niczym??
zastanów się wtedy odpisuj. Bądź fachowcem w czynach bez "farmazonów" Zamiast Pisać i udowadniać swoje racje słownie, bo to już przechodziliśmy telefonicznie i nic nie dało.
Pozdrawiam
A i trochę dla ciebie ponownie
W Lpi Vialle Vgen problemy , zaczynają się najczęściej od pompy. Jest to najmniej odporny na brud element instalacji LPI. Pompa umieszczona jest wewnątrz zbiornika, natomiast filtr gazu znajduje się za nią, w obudowie zaworów na zbiorniku (w mosiężnej cylindrycznej obudowie). Siłą rzeczy przez pompę przepływa wszystko to, co znajdzie się w zbiorniku. Jak ogólnie wiadomo gaz sprzedawany na polskim rynku nie należy do najlepszych. Brud zawarty w lpg, powoduje powolne niszczenie elementów mechanicznych pompy ( łożyska, sekcja pompująca etc.).Następnym wrogim pompy jest woda. Ta z kolei wypłukuje z niej olej, który ją oczywiście smaruje. Jest to specjalny olej, nie rozpuszczalny przez węglowodory, niestety rozpuszczalny przez wodę (nie ma zamiennika, musi być oryginał). W efekcie działania tych dwóch czynników po pewnym czasie zaczynają się objawy związane z obniżeniem ciśnienia gazu w układzie paliwowym lpg: utrata mocy, szarpanie silnika, wydłużony czas przełączenia pb/lpg, nierówna praca na biegu jałowym. Towarzyszy temu coraz głośniejsza praca pompy . Finał, to spalony bezpiecznik. Znajduje się on razem z trzema innymi w komorze silnika ( wszystkie 15A ). Za pracę pompy odpowiada jeden ze skrajnych
Więc sprawdź schemat przeanalizuj go i rozbierz choć raz butle wtedy dalej serwisuj
Koledzy koleżanki wpiszcie sobie np w google:
Pompa vialle Vgen, instalacja Vgen Vialle
i sami poczytajcie szkoda brudzenia tematu na głupie dyskusje
i nie mam zamiaru już udowadniać koledze AArti na tym zdaniu zakańczam jaką kolwiek dyskusję z Per Panem. Wszyscy są w erze internetu i umieją sprawdzić kto ma ile racji co jest zbędne bo i tak każdy sprawdzi wiadomości w necie i nie będzie wczytywał się w Pierdoły pisane do tej pory.
A ostatnia sprawa to sam pomogłeś koledze zuk38 twierdząc "....no chyba,że pompa głośno chodzi(początki agonii)to wtedy należy "zadziałać"" więc sam tu stwierdziłeś że jest Pompa
AArti - 30-08-2012, 23:23
manieklakmech napisał/a: | Otóż z wiedzą możemy polemizować gdyż dzwoniłem do Ciebie i z instalacją sobie rady nie dałeś (byłem z polecenia) Masz racje może to pomińmy.... |
Nie naprawiam samochodów przez telefon-taką mam zasadę i nie przypominam sobie,żebym komuś przez tel powiedział,że czegoś tam nie dam rady(no chyba,że chodzi o pierwszy typ elektroniki pompy lub sterownik LPE4 na 6 cylindrów-tych rzeczy nie mam i są prawie nieosiągalne)więc....
Póki w temacie jaki był problem z tym samochodem???
manieklakmech napisał/a: | Nikogo w PL nie interesuje co kogo gdzie i jak robi... |
Zarzuciłeś mi,że nie są pośrednikami, więc wyjaśniłem - więc.....do czego pijesz?!
manieklakmech napisał/a: | Wiesz co w skrócie: byłem bliżej twierdząc tak, niż twierdząc że jest nowością jak Ty....
A gdzie twierdzisz... Przeczytaj najbliżej własną stronę.... Jeśli jest od dawna to aktualizuje się wiadomości na niej. |
Nadal twierdzę, że czytasz bez zrozumienia,ale to już nie moje zmartwienie.
manieklakmech napisał/a: | Nie wykluczam że jesteś fachowcem w danej dziedzinie lecz dla mnie i wielu, osoba która nie montowała niczego i nie zna od podstaw np w tym temacie instalacji.... Pomińmy to nie ubliżając nikomu bo nie tędy droga. |
To,że napisałem,iż nie montuję tych instalacji(LPi) nie znaczy,ze ich nigdy nie montowałem-montowalem,ale nie jako firma lecz pracownik firmy zajmującej się Vialle.
Wiec ostrożnie z jakimikolwiek domysłami - ok?!
manieklakmech napisał/a: | Więc żegnam Per Pana i uważam że nie jest to miejsce dla osób tak bardzo wrażliwych i temat do zaśmiecania głupimi udowadnianiami racji kto ją ma. |
Poprostu irytuje mnie powielnie przez ludzi na forach różnych głupot na temat Vialle.
manieklakmech napisał/a: | twoja pierwsza zaczepka była nie na miejscu |
To nie zaczepka tylko stwierdzenie faktu.
manieklakmech napisał/a: | Poddałeś się z moją instalacją opisałem co się dzieje powiedziałeś że nic nie zrobisz.. |
Możesz rozwinąć temat - coś bliżej....?!
manieklakmech napisał/a: | Zrobiłem chodzi nie narzekam i nie muszę mieć książkowej wiedzy żeby zajrzeć zagłębiając się w instalacje i przerabiając adoptować pompę żeby vialle nie kosztowała mnie naprawa 500zł min tylko 150zł to tyle w tym temacie. |
Tego nie zrozumiałem niestety.Jakaś myśl w tym jest,ale składnia nie jest doskonała i pewnie dlatego nie rozumiem o co chodzi.
manieklakmech napisał/a: | A i trochę dla ciebie ponownie
W Lpi Vialle Vgen problemy , zaczynają się najczęściej od pompy. |
To prawda - zgadzam się.
manieklakmech napisał/a: | Pompa umieszczona jest wewnątrz zbiornika, natomiast filtr gazu znajduje się za nią, w obudowie zaworów na zbiorniku (w mosiężnej cylindrycznej obudowie). |
To dotyczy starego typu pompy(do roku 1998), a co z nowszym typem pomp MVI i MVII???
manieklakmech napisał/a: | Brud zawarty w lpg, powoduje powolne niszczenie elementów mechanicznych pompy ( łożyska, sekcja pompująca etc.). |
Akurat brud w gazie nie ma styczności z łożyskami w prawidłowo eksloatowanej pompie.
manieklakmech napisał/a: | Następnym wrogim pompy jest woda. |
Po raz kolejny(drugi) prawda - brawoooo.
manieklakmech napisał/a: | Ta z kolei wypłukuje z niej olej, który ją oczywiście smaruje. |
Zgadza się,ale tylko w przypadku przetankowywania zbiornika,kiedy to zbyt wysoki poziom gazu powoduje się jego przedostawanie do komory olejowej poprzez przewód odpowietrzający ową komorę.
manieklakmech napisał/a: | Jest to specjalny olej, nie rozpuszczalny przez węglowodory, niestety rozpuszczalny przez wodę (nie ma zamiennika, musi być oryginał). |
Olej ten to produkt Schella o nazwie Madrela T - od około półtora roku nie jest już produkowany - został zastąpiony nowym produktem Schella,a jeżeli chodzi o zamienniki jest ich conajmniej 5.Problem w tym,że 4 zamienniki są oferowane tylko w bańkach 200L,ale jeden jest dostępny w opakowaniach 20L.
manieklakmech napisał/a: | Finał, to spalony bezpiecznik. |
W wiekszości przypadków powodem nie jest już sama pompa(jej zatarcie) lecz spalona elektronika sterująca pompą.
manieklakmech napisał/a: | Znajduje się on razem z trzema innymi w komorze silnika ( wszystkie 15A ). |
To tyczy się instalacji ze starym typem pompy, bo już w LPE6.4 są 2x15A i 2x5A
manieklakmech napisał/a: | Więc sprawdź schemat przeanalizuj go i rozbierz choć raz butle wtedy dalej serwisuj |
No comments.
manieklakmech napisał/a: | nie mam zamiaru już udowadniać koledze AArti na tym zdaniu zakańczam jaką kolwiek dyskusję z Per Panem. |
Czego udowadniać? - chyba tylko swojej głupoty, bo inaczej tego nie można nazwać, kiedy ktoś z uporem maniaka brnie w swej niewiedzy ślepo przed siebie.
manieklakmech napisał/a: | A ostatnia sprawa to sam pomogłeś koledze zuk38 twierdząc "....no chyba,że pompa głośno chodzi(początki agonii)to wtedy należy "zadziałać"" więc sam tu stwierdziłeś że jest Pompa |
Czytaj posty ze zrozumieniem, a chodziło o to:
zuk38 napisał/a:
czy powinienem zrobic jakis przeglad tej instalacji albo wyczyscic filtr gazu, pomimo ze chodzi bez zarzutu czy lepiej nie ruszac?
A ja odpisałem:
"Jak dobrze chodzi to nic nie ruszać - no chyba,że pompa głośno chodzi(początki agonii)to wtedy należy "zadziałać"."
Kończę na tym, bo nie chce mi się już uświadamiać kogoś o jego braku wiedzy lub jej złym przekazie.
Przeczytałem kilka Twoich(zauważ,że napisałem z wielkiej litery,a nie tak jak....)postów i to mi uświadomiło pewną rzecz - jesteś(jeżeli chodzi o temat Vialle) powielaczem farmazonów i traktujesz temat bardzo ogólnikowo np. kolega skull
miał problem z LPI w Grandis-ie,a tu doświadczony manieklakmech pisze o pompie cyt."jak chodzi na wolnych będziesz ją słyszał, choć w viale jest zabudowana pompa w plastiku." - niestety nie w tym samochodzie - nie ma żadnej plastykowej zabudowy na pompie.
Można by mnożyć,ale szkoda mojego czasu - jak ktoś będzie chciał to sobie poczyta.
Nic mnie tak nie irytuje jak powielanie nieprawdy i wypisywanie własnych wydumek na jakiś temat,o którym niewiele się wie lub czytało bez zrozumienia.
"Kończ Waść wstydu oszczędź....."
Ps.Tak na przyszłość jedna prośba:nie powielaj na żadnym forum swojej (nie)wiedzy na temat Vialle-jak chcesz komuś pomóc - to pomagaj,ale nie pisz "farmazonów".
Bez urazy i z poważaniem Artur
Przepraszam za literówki i takie tam - jeżeli są.
Anonymous - 31-08-2012, 10:04
AArti napisał/a: | manieklakmech napisał/a: | Otóż z wiedzą możemy polemizować gdyż dzwoniłem do Ciebie i z instalacją sobie rady nie dałeś (byłem z polecenia) Masz racje może to pomińmy.... |
Nie naprawiam samochodów przez telefon-taką mam zasadę i nie przypominam sobie,żebym komuś przez tel powiedział,że czegoś tam nie dam rady(no chyba,że chodzi o pierwszy typ elektroniki pompy lub sterownik LPE4 na 6 cylindrów-tych rzeczy nie mam i są prawie nieosiągalne)więc....
Póki w temacie jaki był problem z tym samochodem???
Zrobione nie ma tematu.
manieklakmech napisał/a: | Nikogo w PL nie interesuje co kogo gdzie i jak robi... |
Zarzuciłeś mi,że nie są pośrednikami, więc wyjaśniłem - więc.....do czego pijesz?!
nic takiego nie zarzucałem, twierdziłem że znam ludzi którym zrobili dlatego podałem namiar, a czy pośredniczyli... guzik kogo to obchodzi ważne że naprawili w dobrej cenie i są zadowoleni.
manieklakmech napisał/a: | Wiesz co w skrócie: byłem bliżej twierdząc tak, niż twierdząc że jest nowością jak Ty....
A gdzie twierdzisz... Przeczytaj najbliżej własną stronę.... Jeśli jest od dawna to aktualizuje się wiadomości na niej. |
Nadal twierdzę, że czytasz bez zrozumienia,ale to już nie moje zmartwienie.
Pomińmy ten tema zbędna dalsza dyskusja kto czyta jak i bez zrozumienia.
manieklakmech napisał/a: | Nie wykluczam że jesteś fachowcem w danej dziedzinie lecz dla mnie i wielu, osoba która nie montowała niczego i nie zna od podstaw np w tym temacie instalacji.... Pomińmy to nie ubliżając nikomu bo nie tędy droga. |
To,że napisałem,iż nie montuję tych instalacji(LPi) nie znaczy,ze ich nigdy nie montowałem-montowalem,ale nie jako firma lecz pracownik firmy zajmującej się Vialle.
Wiec ostrożnie z jakimikolwiek domysłami - ok?!
Tu sorki, poprostu odbiłem piłkę na twoje inne również nie smaczne odpowiedzi.
manieklakmech napisał/a: | Więc żegnam Per Pana i uważam że nie jest to miejsce dla osób tak bardzo wrażliwych i temat do zaśmiecania głupimi udowadnianiami racji kto ją ma. |
Poprostu irytuje mnie powielnie przez ludzi na forach różnych głupot na temat Vialle.
Dla ciebie głupoty dla innych może pomóc, tym bardziej że jeśli coś takiego się przechodziło i podaje się własne doświadczenia, i nikogo nie zbawi jak np posłucha czy "w zbiorniku nie hałasuje"
manieklakmech napisał/a: | twoja pierwsza zaczepka była nie na miejscu |
To nie zaczepka tylko stwierdzenie faktu.
Jeżeli Twoje zaczepki, są twierdzeniem faktów, to dziwi mnie że nie potrafisz przyznać się do błędu. Bo odbijać sobie Piłeczki można do grudnia, lecz podejdziesz tak do klientów swoich i przyjdzie czas że.... Znasz realia siedząc na swoim. I Śmiało mogę się przyznać że taki sam byłem do roku 2006 i życie zmusiło mnie żeby zmienić się bynajmniej do ludzi.
manieklakmech napisał/a: | Poddałeś się z moją instalacją opisałem co się dzieje powiedziałeś że nic nie zrobisz.. |
Możesz rozwinąć temat - coś bliżej....?!
To było volvo S60 2.5 250 w T5 czytałem Tobie oznaczenia sterownika i pytałeś o kolory wtrysków, bo mam kawałek do Ciebie , zrozumiałeś i rozmawialiśmy nie mam za złe bo zaoszczędziłeś mi wtedy trochę kaski. Tam były dalej rozmowy ale pamiętam piąte przez dziesiąte i nie chce wprowadzać w błąd.
manieklakmech napisał/a: | Zrobiłem chodzi nie narzekam i nie muszę mieć książkowej wiedzy żeby zajrzeć zagłębiając się w instalacje i przerabiając adoptować pompę żeby vialle nie kosztowała mnie naprawa 500zł min tylko 150zł to tyle w tym temacie. |
Tego nie zrozumiałem niestety.Jakaś myśl w tym jest,ale składnia nie jest doskonała i pewnie dlatego nie rozumiem o co chodzi.
manieklakmech napisał/a: | A i trochę dla ciebie ponownie
W Lpi Vialle Vgen problemy , zaczynają się najczęściej od pompy. |
To prawda - zgadzam się.
manieklakmech napisał/a: | Pompa umieszczona jest wewnątrz zbiornika, natomiast filtr gazu znajduje się za nią, w obudowie zaworów na zbiorniku (w mosiężnej cylindrycznej obudowie). |
To dotyczy starego typu pompy(do roku 1998), a co z nowszym typem pomp MVI i MVII???
manieklakmech napisał/a: | Brud zawarty w lpg, powoduje powolne niszczenie elementów mechanicznych pompy ( łożyska, sekcja pompująca etc.). |
Akurat brud w gazie nie ma styczności z łożyskami w prawidłowo eksloatowanej pompie.
Sam znasz realia i wiesz że mało ludzi/klientów prawidłowo eksploatuje te instalacje. Każdy dopiero zaczyna coś robić jak się zaczynają problemy.
manieklakmech napisał/a: | Następnym wrogim pompy jest woda. |
Po raz kolejny(drugi) prawda - brawoooo.
Stwierdzenia takie brawooo, farmazony itp w większości mogą być uznane za złośliwości z twojej strony, i njie tylko prze zemnie, sam z tym się spotkałem. Ciebie ruszyły małe litery zwrotów mnie inne twoje teksty do mnie.
Mnie ruszyło stwierdzenie farmazony, gdyż każdy tu pisze i stara się pomóc a nie twierdziłem od początku że jestem alfą i omegą na temat instalacji, więc jeśli miałeś jakieś ale do mojej wypowiedzi itp trzeba było napisać normalny post, wyjaśniając nie ubliżając, tak jak ty że pompy były do roku 98 że w nowszej niema i .....blebleble nie było by zbędnych konwersacji, gdyż każdy gdy ma problem zaczyna od szukań sam wiesz gdzie, żeby naprawić a potem jedzie do fachowca.Tak jak z leczeniem się najpierw próbujesz sam potem jak nie pomaga dopiero idzie każdy do lekarza.
manieklakmech napisał/a: | Ta z kolei wypłukuje z niej olej, który ją oczywiście smaruje. |
Zgadza się,ale tylko w przypadku przetankowywania zbiornika,kiedy to zbyt wysoki poziom gazu powoduje się jego przedostawanie do komory olejowej poprzez przewód odpowietrzający ową komorę.
Tak masz racje sam tak robiłem bo nie odbijał zawór.
manieklakmech napisał/a: | Jest to specjalny olej, nie rozpuszczalny przez węglowodory, niestety rozpuszczalny przez wodę (nie ma zamiennika, musi być oryginał). |
Olej ten to produkt Schella o nazwie Madrela T - od około półtora roku nie jest już produkowany - został zastąpiony nowym produktem Schella,a jeżeli chodzi o zamienniki jest ich conajmniej 5.Problem w tym,że 4 zamienniki są oferowane tylko w bańkach 200L,ale jeden jest dostępny w opakowaniach 20L.
Tego nie wiedziałem. A Większość info na temat tych instalacji podawanych wszędzie twierdzą podstawy, potem szukając potrzebnych części oleji itp wchodzą realia jak w każdym zawodzie
manieklakmech napisał/a: | Finał, to spalony bezpiecznik. |
W wiekszości przypadków powodem nie jest już sama pompa(jej zatarcie) lecz spalona elektronika sterująca pompą.
Tak i w momencie powstałego obciążenia pali się bezpiecznik. (zamiast instalacji)
manieklakmech napisał/a: | Znajduje się on razem z trzema innymi w komorze silnika ( wszystkie 15A ). |
To tyczy się instalacji ze starym typem pompy, bo już w LPE6.4 są 2x15A i 2x5A
Widzisz to są wiadomości osób zajmujących się, ja podkreślam mam jakiekolwiek pojęcie, lecz książkowe, to co ktoś wspomniał - sprawdziłem, i nie zajmuję się tym jak Wiesz, gdyż nie można wszystkiego się uczyć i wszystkim się zajmować, lecz każdy prowadzący co kolwiek swojego nie ważne w jakiej dziedzinie musi mieć minimalne pojęcie na każdy temat. Więc ja podzieliłem się tą powiedzmy minimalną wiedzą , myśląc że kolega ma inst właśnie z rodzaju na pompie. Co uważam że każda ma pompę i każda pompa jest różna (coś musi podać na wtryski i cylindry)
manieklakmech napisał/a: | Więc sprawdź schemat przeanalizuj go i rozbierz choć raz butle wtedy dalej serwisuj |
No comments.
manieklakmech napisał/a: | nie mam zamiaru już udowadniać koledze AArti na tym zdaniu zakańczam jaką kolwiek dyskusję z Per Panem. |
Czego udowadniać? - chyba tylko swojej głupoty, bo inaczej tego nie można nazwać, kiedy ktoś z uporem maniaka brnie w swej niewiedzy ślepo przed siebie.
Dla Ciebie może to być niewiedza (nie jestem fachowcem siedzącym w tej branży więc masz prawo tak sądzić) lecz moja tzw niewiedza dużo mi pomogła w wielu sytuacjach.
I tu następne ubliżenie... Pomińmy
manieklakmech napisał/a: | A ostatnia sprawa to sam pomogłeś koledze zuk38 twierdząc "....no chyba,że pompa głośno chodzi(początki agonii)to wtedy należy "zadziałać"" więc sam tu stwierdziłeś że jest Pompa |
Czytaj posty ze zrozumieniem, a chodziło o to:
zuk38 napisał/a:
czy powinienem zrobic jakis przeglad tej instalacji albo wyczyscic filtr gazu, pomimo ze chodzi bez zarzutu czy lepiej nie ruszac?
A ja odpisałem:
"Jak dobrze chodzi to nic nie ruszać - no chyba,że pompa głośno chodzi(początki agonii)to wtedy należy "zadziałać"."
Kończę na tym, bo nie chce mi się już uświadamiać kogoś o jego braku wiedzy lub jej złym przekazie.
Przeczytałem kilka Twoich(zauważ,że napisałem z wielkiej litery,a nie tak jak....)postów i to mi uświadomiło pewną rzecz - Cytat: | jesteś(jeżeli chodzi o temat Vialle) powielaczem farmazonów i traktujesz temat bardzo ogólnikowo np. kolega skull
miał problem z LPI w Grandis-ie,a tu doświadczony manieklakmech pisze o pompie cyt."jak chodzi na wolnych będziesz ją słyszał, choć w viale jest zabudowana pompa w plastiku." - niestety nie w tym samochodzie - nie ma żadnej plastykowej zabudowy na pompie. |
Właśnie sam napisałeś że ogólnikowo, i masz rację po to są tzw. fachowcy jak Ty i powinny poprawić lub pomóc lecz w miły i kulturalny sposób czego Tobie tutaj brakło przy Pierwszym Poście swoim, a potwierdzając ponownie na każdym kroku wypowiedzi.
Można by mnożyć,ale szkoda mojego czasu - jak ktoś będzie chciał to sobie poczyta.
Nic mnie tak nie irytuje jak powielanie nieprawdy i wypisywanie własnych wydumek na jakiś temat,o którym niewiele się wie lub czytało bez zrozumienia.
"Kończ Waść wstydu oszczędź....."
Ps.Tak na przyszłość jedna prośba:nie powielaj na żadnym forum swojej (nie)wiedzy na temat Vialle-jak chcesz komuś pomóc - to pomagaj,ale nie pisz "farmazonów".
Bez urazy i z poważaniem Artur
Przepraszam za literówki i takie tam - jeżeli są. |
Co jak kiedy, jeszcze czas pokaże sprawdzą Ciebie Admini, Mody, koledzy itp potem okaże się dalej, kto pisze "farmazony" a kto jest naprawdę fachowcem (nie sądzę że nim nie jesteś) bez obrazy. Ja już to przechodziłem dlatego zostałem dopuszczony jako... zapewne już wiesz.
I dla twojej wiadomości będę pisał i pomagał jak chcę i w jaki sposób chcę, jeśli nie zgadzasz się z czym kolwiek, pisz to i odpowiadaj w miły sposób bez ubliżania komukolwiek, bo bynajmniej ja sobie nie życzę, gdyż nie jestem gówniarzem lub kimś z twojego otoczenia żebyś w ten sposób rzucał do mnie takie epitety.
To tyle na ten temat i twierdząc po odpowiedziach twoich po których na koniec sam sobie zaprzeczasz że:
Tak na przyszłość jedna prośba:nie powielaj na żadnym forum swojej (nie)wiedzy na temat Vialle-jak chcesz komuś pomóc - to pomagaj,ale nie pisz "farmazonów".
Bo nie ważne jakie lecz minimalne pojęcie mam, i nie czekam jak Ty aż ktoś napisze i nie staram się zrównać kogoś z błotem, tylko staram się Pomóc mimo swojej (nie)wiedzy, a Kolego AArti zrobiłeś to w sposób jaki zrobiłeś i właśnie masz racje kto chce poczyta i sam stwierdzi.
Jeśli nie potrafisz W ludzki sposób uczęszczać na forum i pomagać tylko udowadniać swoje Ja, To po prostu daruj sobie to forum i znajdź takie które to akceptuje.
Anonymous - 02-09-2012, 17:40
Po co wam ta dyskusja?
Aarti, sam pisałeś że LPI Vialle to IV gen.
Peszek chciał że ManiekLakmech ma dużo racji, bo "farmazon" o którym napisał według ciebie, że pompa pasuje ze sierry 1.6 jest prawdą. Różnica jedynie jest taka że nie nabija kasy naciągaczom w serwisach i nie wydaje 600 za naprawę pompy.
Gdzie byłeś zapytam jak z Łódzkiego Czarcik szukał w 2009 specjalisty od......o ironio VIALLE?
Gdzie byłeś jak Manieklakmech ze swoją instalką JTG obdzwonił całą polskę, bo mu pompa za "700" padła?
Trafiał do takich fachowców, którzy to się na forach rozpisywali i mieli wypasione strony internetowe, a porozłączali całą instalację i jednocześnie sigmę, bo tak się znali.
Gomar pomógł mu to podłączyć, Maniek zdobył schematy i inne niezbędne rzeczy....w tym pompę od Sierry.
Więc polecam wziąć na luz obu panom a w szczególności Aarti.
Bo wiedza wiedzą, Teoria teorią, czepianie się zwrotów grzecznościowych swoją drogą.
Wymagasz kultury, naucz się uznawać ze nie jesteś wszech wiedzącym bo masz stronę i byłeś na 2ch szkoleniach z Vialle. Takich meili z zaproszeniami mogę ci osobiście naprzysyłać.
Weźcie na luz. Maniek nie pisze nic sprzecznego z prawdą i weż poprawkę na to zanim napiszesz że ktoś pisze "Farmazony".
90alcatraz90 - 03-09-2012, 15:37
Witajcie, padł mi reduktor przy Vialle 2 gen. Gazownik powiedział ze nie zabierze sie za to może jedynie zamontowac nowy z elektronika za ok 1000zł. Regenerował ktos z Was reduktor? Warto wymieniac reduktor na nowy (włoski)?
skull - 03-09-2012, 21:20
a ja Wam drodzy koledzy napiszę,że te wszystkie instalacje gazowe o kant d.... obić,w moim aucie,które jeździ 170 000 z instalacją,wyszło że spadło już ciśnienie na trzech cylindrach.Oleju od wymiany do wymiany nie "bierze",wszystko ogólnie wskazuje na wypalone gniazda zaworowe.Zawsze miałem nastawienie anty do instalacji LPG,a jednak zrobiłem ten błąd i kupiłem auto z gazem. Jeszcze pół biedy jak ma się zdrowy silnik zakłada LPG przejeździ te 100-150tysi i pogonić do żyda niech ktoś się martwi.
Marcino - 08-09-2012, 15:34
skull napisał/a: | a ja Wam drodzy koledzy napiszę,że te wszystkie instalacje gazowe o kant d.... obić,w moim aucie,które jeździ 170 000 z instalacją,wyszło że spadło już ciśnienie na trzech cylindrach.Oleju od wymiany do wymiany nie "bierze",wszystko ogólnie wskazuje na wypalone gniazda zaworowe.Zawsze miałem nastawienie anty do instalacji LPG,a jednak zrobiłem ten błąd i kupiłem auto z gazem. Jeszcze pół biedy jak ma się zdrowy silnik zakłada LPG przejeździ te 100-150tysi i pogonić do żyda niech ktoś się martwi. |
Kolejny maruda... szkoda dyskutowac bo mylisz sie bardzo. LPG to dobre paliwo. W normalnych silnikach sprawuje sie świetnie jak masz poprawną instalację.
A w twoim przypadku to może silnik był nie przystosowany do gazu albo źle zestrojona instalacja.
Coś mi sie obiło o uszy ze MIVEC słbo znosi LPG ze wzgledu na "miękkkie" gniazda zaworowe, ale to jest do sprawdzenia. Obecnie nie robią takich trwałych silników jak dawniej, teraz na czesciach kazy musi zarobic.
A z drugiej strony przez 170kkm zarobiłeś na oszczednościąch z LPG n apewno na niejedną nową głowicę.
Pozdrawiam
skull - 09-09-2012, 11:45
małe sprostowanie pomiar sprężania został źle wykonany przez ASO,po ponownym sprawdzeniu nowym profesjonalnym manometrem wyszło 14bar na wszystkich cylindrach.
Marcino - 17-09-2012, 12:08
skull napisał/a: | małe sprostowanie pomiar sprężania został źle wykonany przez ASO,po ponownym sprawdzeniu nowym profesjonalnym manometrem wyszło 14bar na wszystkich cylindrach. |
I co dalej??? Jakieś kłopociki czy wszytko OKI??? ..:D
skull - 18-09-2012, 21:22
Marcino napisał/a: | skull napisał/a: | małe sprostowanie pomiar sprężania został źle wykonany przez ASO,po ponownym sprawdzeniu nowym profesjonalnym manometrem wyszło 14bar na wszystkich cylindrach. |
I co dalej??? Jakieś kłopociki czy wszytko OKI??? ..:D |
ogólnie jest dobrze bo wychodzi na to,że gazolina mu nie szkodzi:) a została sprawa tych drgań silnika,bo wszystko posprawdzane,teraz biorę się za rozrząd bo już strzeliło 90tys od ostatniej wymiany,a jak tu z forum kolega mi zasugerował,może już wytarty pasek balansowy.
AArti - 04-10-2012, 21:50
Widzę,że mój ostatni post został usunięty - dlaczego?Ktoś coś zrozumiał i ....?!
Panowie manieklakmech i Forest odpuszczam, bo to co piszecie i co się tu dzieje to poprostu żenada.
Brawo!
Anonymous - 13-10-2012, 21:52
AArti napisał/a: | Widzę,że mój ostatni post został usunięty - dlaczego?Ktoś coś zrozumiał i ....?!
Panowie manieklakmech i Forest odpuszczam, bo to co piszecie i co się tu dzieje to poprostu żenada.
Brawo! |
Żenadą jesteś Ty Per Panie i skończ głupie dyskusje zanim będzie bardziej nie przyjemnie. Zachowujesz się jak gówniarz 12letni któremu tata nie kupił lizaczka i wierci cały czas aby stanęło na jego zdaniu. Chłopaku ogarnij się puki jeszcze czas. Z Poważaniem i żegnam.
P.S. Racja Brawo za zrobienie z siebie chyba klauna bo brawuj ale tylko sobie.
|
|
|