To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI

emfranc - 19-02-2008, 12:28

Koledzy, czy ktoś z Was spotkał się z filtrami firmy CHAMPION i ma z nimi jakieś doświadczenie? Może któryś z Was używa takiego w swoim GDI. Prosiłbym o opinie jak się sprawuje. Gdzieś na forum wyczytałem, że GDI nie lubi Filtrona (chyba Saphire o tym pisał :wink: )
turek61 - 19-02-2008, 16:53

TESTER napisał/a:
W Twoim przypadku zamieniłeś półsyntetyk na pełny i zaczęło się wypłukiwanie osadzonego nagaru i innego badziewia naniesionego przez lata. Można wlać mineralny i już na nim jeździć albo kontynuować ten co był ale takich zamian jak w Twoim przypadku się nie robi. Każdy Fachowiec Ci to powie, tym bardziej jeśli auto chodziło na tym że oleju już jakiś czas.

Kolego no nie wiem czy masz racje.Nawet Mobil na swojej firmowej stronie poleca olej półsyntetyczny jako olej do przejścia między mineralnym a ful sytetykiem.
Co do tych mechaników to chyba sie mylisz :roll:
Mój mechanik, dobry kolega, który nie jest laikiem i siedzi w tej branży odkąd pamiętam twierdzi, ze nie są to czasy Fiatów 125 i nowe silniki nie są już tak wrażliwe na przejście miedzy klasami oleju wzwyż.Najważniejsze, co zresztą było już nie raz pisane na tym forum aby nie przechodzić od razu o dwie klasy wyżej.
TESTER dziękuje Ci za porady ale mam pytanko:
Czy ty jesteś mechanikiem ew. fachowcem w tej branży ? Czy tylko powtarzasz utarte slogany ?

Robson86 - 19-02-2008, 18:09

Tez uwazam ze w dobie dzisiejszej technologi mozna zmienic olej z pol na synetetyk lub z minerala na pol syntetyk :)
Czasy sie zmieniaja, kiedys remonty silnikow robiono po 100 000km w maluchach teraz samochody przejezdzaja nawet 400-500 000km bez remontu
Pozdroo

czekoladka_1981 - 19-02-2008, 18:24

Moim zdaniem należy stosować- taki jaki zaleca producent silnika, najpierw poczytaj, popytaj a potem zalewaj. Raczej nie cofamy się, czyli nie zalewamy syntetyka po półsyntetyku, czy też po mineralnym.
turek61 - 19-02-2008, 18:51

czekoladka_1981 napisał/a:
najpierw poczytaj, popytaj a potem zalewaj

He..he zabrzmiało to tak jak w reklamie tel. zupy w proszku :lol:
A czy myślisz koleżanko, że nie pytałem i nie czytałem ?
Czytałem też wiele Twoich postów i podziwiałem Cię za wiedzę jaka posiadasz.
To forum od kiedy tylko sie zarejestrowałem przeczytałem chyba w całości.Uważnie czytałem informacje dotyczące tej tematyki tu i w necie.
Np.
Cytat:
Olej półsyntetyczny, choć tańszy, posiada wiele właściwości zbliżonych do oleju syntetycznego, a także może stanowić dobry pomost przy przejściu od oleju mineralnego do syntetycznego.


Źródło:
http://www.mobil.pl/polan...l_Selection.asp

A to czytał prawdopodobnie TESTER:
Cytat:
6. Czy do każdego silnika dobry jest olej syntetyczny?

Należy uważać ze stosowaniem wysokojakościowych (syntetycznych) olejów do silników, które uprzednio pracowały na niskiej jakości oleju mineralnym gdyż prawdopodobnie są one wewnątrz pokryte nagarem. Oleje wysokiej jakości posiadają zaś silne własności "myjące" - co oznacza że cały ten nagar zostanie wypłukany i silnik może się "rozszczelnić" co zaowocuje głośną pracą, zwiększonym zużyciem oleju i spadkiem mocy. Niezależnie od tego może dojść do zablokowania filtra i kanałów olejowych przez wypłukany nagar, a co za tym idzie do zatarcia silnika.

źródło:
http://www.castrol.com/ca...ntentId=7001110

Reasumując:
"Punkt widzenia zależy od punktu wiedzenia "
Wszystko zależy od kondycji silnika(czy "bierze" olej) i jak długo pracował i na jakiej jakości oleju itd. itp.Popisałbym jeszcze ale widzę że ta strona forum jest "moja" wiec to tyle.

TRUTIL CARI GDI - 21-02-2008, 19:34

Panowie moja cari jak klepala tak klepie zalany jest olej 5W40 Castrol GTX dzisiaj kupilem wszystkie filtry paliwa powietrza i oleju i 4L. oleju Castrol GTX 10W40 dzwonilem do mechanika powiedzial ze zmiana przy 150,000 moze mu pomoc jesli chodzi o to klepanie co myslicie na ten temat czy zejsc z 5W40 na 10W40 czy gesciejszy olej moze jej pomuc jesli chodzi o prace silnika
Moomin - 21-02-2008, 19:41

Może, ale nie musi. Przyzwyczaj się, taki urok tego silnika. W czasie jazdy też klepie czy tylko na luzie?
TRUTIL CARI GDI - 21-02-2008, 19:44

tylko jesli schodzi na wolne obroty w czasie jazdy jest cicho nieraz tylko slychac lekkie klepianie ale jak wzrosna obroty ginie kupilem dzisiaj ten olej jeszcze jest w butelce no i wlac czy nie chyba ze go oddam do sklepu ale bede wygladal hehehe
Moomin - 21-02-2008, 19:46

TRUTIL CARI GDI napisał/a:
tylko jesli schodzi na wolne obroty w czasie jazdy jest cicho nieraz tylko slychac lekkie klepianie ale jak wzrosna obroty ginie kupilem dzisiaj ten olej jeszcze jest w butelce no i wlac czy nie chyba ze go oddam do sklepu ale bede wygladal hehehe

Nie wiem, żaden ze mnie ekspert, niech się inni wypowiedzą. Faktem jest, że Shell specjalnie do GDI to też półsyntetyk 10W40. Ale jak nie stuka przy większych obrotach niż jałowy to jest w normie.

TRUTIL CARI GDI - 21-02-2008, 19:48

no tak mechanik mowil ze 10W40 dla niej bedzie zajebisty trudno strace 120zl za olej a jesli nie pomoze z klepaniem napewno polsyntetyk 10W40 nie zaszkodzi silnikowi mojej cari
Moomin - 21-02-2008, 19:55

Sorki, ten Shell to jest 10W30.
Morfi - 21-02-2008, 20:08

Też bede na wiosne zmieniał olej. Teraz jest wlany 10w40 mobil1 S.
Ciągle sie zatanawiam jaki wlać, ale zrobie cos czego nikt nie próbował.
Zaleje silnik Cari Motulem 300v 10w40 olej dadykowany to Subaru STI oraz Lancera EVO :lol: 130 zł za 2 l.

turek61 - 21-02-2008, 20:11

Cytat:
napewno polsyntetyk 10W40 nie zaszkodzi silnikowi mojej cari

Nie wiem czy pomoże ale na pewno nie zaszkodzi :idea:

saphire - 21-02-2008, 20:13

A nie taniej wlać działkę ceramizera? Ja jestem z jego działania bardzo zadowolony :)
turek61 - 21-02-2008, 20:37

saphire napisał/a:
A nie taniej wlać działkę ceramizera? Ja jestem z jego działania bardzo zadowolony :)

Bartek ja już zamówiłem Knechta OC230, ceramizer dotrze lada dzień i pozostaje jeszcze kupno oleju.Chyba MIDLAND tym razem tylko nie wiem na który sie zdecydować bo zalecają trzy i to pełne syntetyki:
MIDLAND SYNOVA SAE 5W-30
MIDLAND AVANZA SAE 5W-40
MIDLAND SYNOVA SAE 5W-40


Np. AVANZA 5W40

Cytat:
Właściwości

Syntetyczny olej silnikowy spełniający najwyższe wymagania. Wysokiej jakości bazowe oleje syntezowe są przetworzone przy zastosowaniu najnowocześniejszych metod przetwórczych w wysokowydajny olej silnikowy. Dodatki uszlachetniające "Unique Technology" gwarantują absolutne bezpieczeństwo w dzisiejszych utrudnionych warunkach, w jakich wykorzystywane są wszystkie nowoczesne silniki. Olej ten charakteryzuje się odpornością na starzenie i optymalną czystością silnika.

* Znakomite właściwości przy rozruchu na zimno i szybkie smarowanie hydropopychaczy, popychaczy zaworowych i wałków
* Najlepsze właściwości smarowania we wszystkich zakresach temperatur
* Wysoka stabilność smarowania i idealnie czyste silniki, także w przypadku wymiany oleju w dłuższych odstępach czasu
* Syntetyczne oleje bazowe gwarantują niskie zużycie oleju i małe straty w wyniku odparowania
* Minimalny opór tarcia i mniejsze zużycie wszystkich części ruchomych
* Mniejsze zużycie paliwa


http://www.midland.pl/produkty/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group