Carisma - FAQ - [Carisma] Tulejki wybieraka, problemy z przełączaniem biegów
ttomek550 - 02-04-2011, 18:09
Witam wszystkich,
Dziś zakupiłem 23- elementowy komplet tulejek do skrzyni biegów, zabrałem się za wymianę i... No i mam problem Otóż wymieniłem na kanale te dwie tulejki, które są widoczne pod autem i na tym koniec, bo nie mam pojęcia jak się zabrać za wymianę tych tulejek w samym lewarku. Po wymianie tych dwóch tulejek jeszcze stała się dziwna rzecz, ponieważ lewarek jest na każdym biegu lekko przesunięty w prawo, nie jest idealnie na środku. Co się mogło stać i jak to naprawić? Mógłby mi ktoś pomóc?
Pozdrawiam wszystkich
kosek - 02-04-2011, 21:37
Nie bardzo rozumiem Twój problem.
Musisz zdemontować cały lewarek i wszystko stanie się jasne.
Rozkręcaj po kolei wszystkie przeguby i wymieniaj tulejki.
Pamiętaj o właściwej sile skręcenia i delikatnym przesmarowaniu.
pozdr
johny09990 - 10-04-2011, 15:19
witam Wszystkich! mam problem. wymieniłem tulejkę przy skrzyni biegów( 2 x plastik 2 x oring 1x tulejka metalowa). nadal nie wchodzi mi 1 i wsteczny. dziwne, ponieważ jak zawsze wymieniałem tę tulejkę wszystko było ok. wbijając bieg ręką pod samochodem biegi wchodzą. Co może być przyczyną? dodam że przed wymianą żeby wrzucić 1 i 2 musiałem podnosić wybierak.wsteczny nie wchodził.
[ Dodano: 10-04-2011, 18:42 ]
sprawdziłem dzisiaj również, że tulejka przy drążku ma luzy. czy może przez to wybierak nie działać?
pitu90 - 11-04-2011, 21:15
Tak dla formalności zapytam czy mogą być te tulejki ? :
http://allegro.pl/mitsubi...1553874726.html
Jeżeli mam problem z biegiem wstecznym i I oraz na każdym biegu mam luzy??
Z góry dziękuje za odpowiedź.
johny09990 - 13-04-2011, 11:23
Tak to są te tulejki. Ja w serwisie Mitsubishi za tulejkę, która jest przy skrzyni, przy lewarku oraz tulejkę łożyska wybieraka zapłaciłem 180 zł. Na drugi raz zamówię przez Allegro. Biegi wchodzą jak w masło.
lukasz_19 - 01-05-2011, 15:43
Mam dokładnie ten sam problem co ttomek550. Wymieniłem wczoraj komplet (tulejka + 2 plastiki + 2 oringi) pod lewarkiem i (tulejka + 2 plastiki + 2 oringi) bliżej skrzyni i teraz siedząc w aucie lewarek jest bardziej po prawej stronie. Poza tym lewarek ciężej chodzi (kwestia czasu?) i wteczny wchodzi elegancko ale nadal nic się nie zmieniło z jedynką:(
Wszystko nasmarowałem smarem grafitowym.
Macie może jakieś pomysły bo mi już się wyczerpały...
jolly69 - 01-05-2011, 21:22
zdejmowałeś zupełnie drążek ?? jeżeli tak to może go przekręciłeś przy zakładaniu ( jest wygięty w jedną stronę) i stąd lewarek w prawo poszedł, choć nie wiem czy jest możliwe założenie go w ten sposób ??
lukasz_19 - 01-05-2011, 23:32
Witam! Rozumie że chodzi Ci o ten drążek który zaznaczyłem strzałką ?
http://www.fotosik.pl/pok...0eaaa366f4.html
Specjalnie patrzyłem przy zakładaniu żeby był tak samo jak wcześniej ale spróbuje założyć odwrotnie.
jolly69 - 02-05-2011, 18:57
tak o ten mi chodzi, tylko on ma chyba tak końcówki ustawione że sie tak łatwo nie da tulejki włożyć gdy jest odwrotnie, ale w sumie dla chcącego...
ttomek550 - 04-05-2011, 00:37
lukasz_19 to, że lewarek chodzi ciężej to nie jest kwestia czasu tylko kwestia dokręcenia śruby lewarka do wodzika (tam gdzie wymieniałeś te elementy pod lewarkiem). Poluzuj trochę tą śrubę i na wyczucie, najlepiej niech ktoś pod autem kręci tą śrubą, a Ty w środku sprawdzaj kiedy jest wg Ciebie najlepiej I jeśli masz problemy z jedynką to spróbuj jeszcze raz do wszystko zdemontować i na nowo założyć aha, nie wiem, czy mi się wydawało, czy tak jest, ale te metalowe tulejki są w różnych długościach i o ile pamiętam krótszą dawałem do przodu, ale mogę się mylić, więc jeśli założysz ponownie i nadal będzie problem to zamień je miejscami, może akurat to coś da
A to odchylenie to albo się zniwelowało, albo się przyzwyczaiłem i już mi nie przeszkadza tak bardzo, ale jeszce to jutro sprawdzę dla pewności i tego wodzika raczej nie da się założyć na odwrót
mikadorek - 05-05-2011, 17:13
Czy te śruby muszą być dokręcane zgodnie z rysunkiem odpowiednimi momentami - czyli przy użyciu klucza dynamometrycznego? Czy też można dokręcać na oko?
Może ma tu właśnie miejsce wyższość zlecenia tej roboty mechanikowi z kluczem dynamometrycznym (nie każdy ma takie coś w domu) nad domowym wymienianiem? Na chłopski rozum siła dokręceń takich elementów ruchomych może mieć tutaj kolosalne znaczenie do prawidłowego działania drążka biegów.
Jak myślicie?
[ Dodano: 24-05-2011, 23:34 ]
Tulejki wymienione u mechanika, który notabene na dzień dobry powiedział: "Mogę panu to wymienić ale to nie pomoże". Poczym wymienił na moje polecenie wszystkie ale tylko te od dołu pod drążkiem i przy skrzyni i był zdumiony. "No nie wierzyłem ale jest o niebo lepiej". Biegi chodzą mi jak w nowym aucie.
Acha kazałem mu przykręcać kluczem dynamometrycznym i smarować tak jak jest zaznaczone na rysunku.
Stare tulejki chwiały się dramatycznie i to dlatego były kłopoty z 1 R i 5.
kamir - 03-07-2011, 21:51
Powiedzcie mi Panowie czy do silnika 1.8 SOHC też będą pasować te tulejki??
link
Mam problem z wrzucaniem 1-ki i czasem wsteczny potrafi się "odezwać" ( tzn coś zgrzytnie )
Anonymous - 03-07-2011, 23:22
Tak. Te same tulejki są do 1.6 SOHC, 1.8 SOHC i 1.9 TD.
tom1312 - 03-07-2011, 23:52
Dokładnie tak jak napisał Kolega kuzi. Były jeszcze dostępne na allegro tulejki z mosiądzu dużo bardziej odporne na wycieranie ale widzę, że użytkownik który je wystawił nie ma teraz żadnych aukcji. Musiałbyś się ewentualnie z nim skontaktować. Link do jego konta:
http://allegro.pl/show_user.php?uid=6191434
kamir - 04-07-2011, 11:13
Wielkie dzięki za szybkie odpowiedzi.
[ Dodano: 04-07-2011, 21:51 ]
Powiedzcie mi jeszcze panowie, to są skrzynie od renault, tak??
Z tego co wiem od Laguny, czy zna ktoś model skrzyni w moim samochodzie??
Salon Renault mam jakieś 150 m od domu więc mógłbym jeszcze u nich zapytać o tulejki do konkretnego modelu skrzyni...
|
|
|