[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] [FAQ] Montaż zegarów High Contrast
swinks_UK - 30-11-2012, 07:33
mackbeth napisał/a: | Śrubki z tyłu zegarów nie tylko skręcaja je ale też łaczą elektornicznie folie z obwodem z resztą:)
|
Naprawdę?
Wyciągnij zegary i sprawdź
piotrkor1, sprawdź w takim razie kostki, bo ewidentnie coś nie łączy.
piotrkor1 - 01-12-2012, 17:04
mackbeth napisał/a: | Śrubki z tyłu zegarów nie tylko skręcaja je ale też łaczą elektornicznie folie z obwodem z resztą:)
Więc ja kwszystkie subki będą to powinno działąc:) |
Zegary nadal nie działają,przyczyna leży chyba po innej stronie.Rozebrałem je w drobny mak:
No może nie mak bo tego nie rozkręcałem:
Luty i połączenia sztywne.
Tutaj widać ikonkę świateł przeciwmgłowych tylnych:
[ Dodano: 01-12-2012, 17:17 ]
swinks_UK napisał/a: | - ifs padnięty, lub zgubił masę. |
Ten element nie jest podłączony,nie ma do niego tyczki.Coś tu ktoś namodził, tylko co w wiązce jest jakiś 20A bezpiecznik:
Pamiętam,że jak sprzątałem wnętrze auta to znalazłem 2 takie IFS-y w schowku?
Nie wiem co jest grane i za co odpowiada IFS , za wtryskiwane paliwo?
swinks_UK - 01-12-2012, 23:18
piotrkor1 napisał/a: |
Ten element nie jest podłączony,nie ma do niego tyczki.Coś tu ktoś namodził, tylko co w wiązce jest jakiś 20A bezpiecznik:
...
Pamiętam,że jak sprzątałem wnętrze auta to znalazłem 2 takie IFS-y w schowku?
Nie wiem co jest grane i za co odpowiada IFS , za wtryskiwane paliwo? |
Kurczaki pieczone... ale rzeźba! Masakra!
Ktoś, albo kombinował ze wzmocnieniem iskry, albo miał problemy z zapłonem... A zabrał sie od strony.
IFS (ignition failure sensor) odpowiada za komunikację ecu>fajkocewki>obrotomierz. Generalnie musi być wpięty, bo nawet auta nie odpalisz, chyba że masz jakąś mega rzeźbę.
No to juz wiesz dlaczego ci obrotomierz nie działa.
Prędkościomierz...
Teraz bym sprawdził wiazkę na okoliczność komunikacji speed sensor (na skrzyni)>ecu>zegary bo tu zdaje się następna mega rzeźba.
[ Dodano: 01-12-2012, 22:21 ]
Zauważyłem że kontunuujemy w dziale VR4
komarsnk - 09-12-2012, 22:31
swinks_UK napisał/a: | Zrób jak tutaj.
[url=http://i278.photobuc...007.jpg]Obrazek[/URL]
Pamiętaj, tylko bez kontrolki GDI
Żółte oznaczenia to zrobione mostkowanie. Na zdjęciu dodatkowe mostkowanie kontrolki poziomu płynu w spryskiwaczu i kontrolki od GDI. |
Wiem, że zadaję milionowy raz to samo pytanie ale wersji też jest kilka i każdy wybiera sobie najbardziej dla siebie zrozumiałą
Dawcą jest 2.5v6 z automatem, biorcą również 2.5v6 manual.
1. Czy jeśli Zrobię te dwa przecięcia oraz mostki (oprócz GDI) jak na obrazku z powyższego linka to już nie muszę przekładać pinu 5 i 11 w kostce? Sorry za pytanie ale ja bardzo kocham mój alternator i nie chcę go skrzywdzić
2. Czy kontrolki A/T będą po prostu świecić i nic tam się nie będzie działo?
3. Czy jak włożę kiedyś skrzynię z tipem to tu już nic nie trzeba tutaj będzie robić? Będzie śmigać?
sveno - 10-12-2012, 14:52
komarsnk napisał/a: | z powyższego linka to już nie muszę przekładać pinu 5 i 11 w kostce? | musisz, bo pin 4 i 5 będą zwarte, wiec na pinie 5 bedzie +12V i coś tam możesz spalić (czujnik ilości cieczy w zbiorniku spryskiwaczy)
komarsnk napisał/a: | Czy kontrolki A/T będą po prostu świecić i nic tam się nie będzie działo? | nie będą świecić, nic się nie będzie działo.
komarsnk napisał/a: | Czy jak włożę kiedyś skrzynię z tipem to tu już nic nie trzeba tutaj będzie robić? Będzie śmigać? | inna wiązka, zobaczysz ze we wtyczce B brakuje pinów które zaświecają kontrolki A/T, więc przekładka skrzyni tylko z całą wiązką, zresztą innej możliwości nie ma
komarsnk - 10-12-2012, 18:39
sveno napisał/a: | komarsnk napisał/a: | z powyższego linka to już nie muszę przekładać pinu 5 i 11 w kostce? | musisz, bo pin 4 i 5 będą zwarte, wiec na pinie 5 bedzie +12V i coś tam możesz spalić (czujnik ilości cieczy w zbiorniku spryskiwaczy) |
Heheh nie mam takowego
Ale może kiedyś będę miał więc trzeba zrobić wszystko na cacy.
Dzięki sveno za odpowiedź
[ Dodano: 11-12-2012, 12:56 ]
sveno napisał/a: | komarsnk napisał/a: | z powyższego linka to już nie muszę przekładać pinu 5 i 11 w kostce? | musisz, bo pin 4 i 5 będą zwarte, wiec na pinie 5 bedzie +12V i coś tam możesz spalić (czujnik ilości cieczy w zbiorniku spryskiwaczy) |
Ej kurza twarz :/
Trzeci raz wałkuję temat żeby wszystko było jasne...
I z tego co widzę, to są dwie wersje:
- swinks_UK daje elegancki schemat co gdzie ciąć i co mostkować ale nie pisze o przekładaniu pinów (post z 1 strony)
- trawkins pisze, że mostkuje na laminacie ścieżkę 4 i 5 i resztę przekłada w kostce
To jak to w końcu jest :/ Robiąc metodą swinks_UK mam przekładać te piny czy nie bo mi sveno zabił ćwieka :/
sveno - ale może skoro na schemacie jest mostek do czujnika płynu spryskiwaczy to może już nie trzeba przekładać tych pinów?
sveno - 11-12-2012, 22:07
Bo to sa dwie różne metody na to samo . Albo przekładasz pont albo robisz mostki. Tak czy inaczej musisz zrobić mostek miedź 4a a 5a
komarsnk - 11-12-2012, 22:35
sveno napisał/a: | Bo to sa dwie różne metody na to samo . Albo przekładasz pont albo robisz mostki. Tak czy inaczej musisz zrobić mostek miedź 4a a 5a |
To właśnie chciałem potwierdzić Tam na tym schemacie od Swinks_UK już jest mostek między 4 a 5 pinem więc luz. Chciałem się tylko upewnić czy nie upalę regulatora napięcia bo to mnie martwiło najbardziej...
OK - to jutro robię mostki, kostkę zostawiam w spokoju i dam znać co i jak
Pozdro.
[ Dodano: 12-12-2012, 16:24 ]
Zrobione Wszystko działa jak należy
Zrobione 3 mostki i jedno cięcie ścieżki - bez gmerania w kostce
Dzięki za dobry schemat swinks_UK
Dread87 - 13-12-2012, 11:20
Mam pytanie - przerabiam swoje zegary, dokladam dodatkowe uklady opozniajace zalaczenie podswietlenia, do ktorych pinow mam podpiac zasilanie, zeby podswietlenie zalaczylo sie wraz z przekreceniem kluczyka do pozycji ON?
swinks_UK - 13-12-2012, 11:38
komarsnk napisał/a: | sveno napisał/a: | Bo to sa dwie różne metody na to samo . Albo przekładasz pont albo robisz mostki. Tak czy inaczej musisz zrobić mostek miedź 4a a 5a |
To właśnie chciałem potwierdzić Tam na tym schemacie od Swinks_UK już jest mostek między 4 a 5 pinem więc luz. Chciałem się tylko upewnić czy nie upalę regulatora napięcia bo to mnie martwiło najbardziej...
OK - to jutro robię mostki, kostkę zostawiam w spokoju i dam znać co i jak
Pozdro.
|
No a ja nie miałem czasu ci odpisać bo zabiegany w pracy jestem jak osiołek.
Potwierdze, tylko, że w sumie to są 2 różne metody rozwiązujące ten sam problem. Jak robisz modyfikacje do druku, to piny w kostkach zostawiasz w spokoju. A jak mieszasz w kostkach to druk na zegarach zostawiasz nieruszony.
[ Dodano: 13-12-2012, 10:43 ]
Dread87 napisał/a: | Mam pytanie - przerabiam swoje zegary, dokladam dodatkowe uklady opozniajace zalaczenie podswietlenia, do ktorych pinow mam podpiac zasilanie, zeby podswietlenie zalaczylo sie wraz z przekreceniem kluczyka do pozycji ON? |
Podświetlenie zegarów HC jest zasilane z 2 źródeł: osobno wskazówki i moduły, osobno panel podświetlania (świetlówka).
Pierwsze zasilanie jest "live" juz w pozycji kluczyka ACC, drugie jest po przekaźniku i ecu z małym czasowym opóźnieniem, kluczyk w pozycji ON.
Generalnie w kostce A masz 2 piny z zasilaniem +12V, po ścieżkach musisz dojść który jako ogólne +12V, a który pin jest na moduł HC.
komarsnk - 13-12-2012, 12:11
swinks_UK napisał/a: | komarsnk napisał/a: | sveno napisał/a: | Bo to sa dwie różne metody na to samo . Albo przekładasz pont albo robisz mostki. Tak czy inaczej musisz zrobić mostek miedź 4a a 5a |
To właśnie chciałem potwierdzić Tam na tym schemacie od Swinks_UK już jest mostek między 4 a 5 pinem więc luz. Chciałem się tylko upewnić czy nie upalę regulatora napięcia bo to mnie martwiło najbardziej...
OK - to jutro robię mostki, kostkę zostawiam w spokoju i dam znać co i jak
Pozdro.
|
No a ja nie miałem czasu ci odpisać bo zabiegany w pracy jestem jak osiołek.
Potwierdze, tylko, że w sumie to są 2 różne metody rozwiązujące ten sam problem. Jak robisz modyfikacje do druku, to piny w kostkach zostawiasz w spokoju. A jak mieszasz w kostkach to druk na zegarach zostawiasz nieruszony. |
Lux - nie ma problemu
Już myślałem, że się pozłościłeś na mnie
Obecnie mam jeszcze problem, że nie mam tempomatu (nie mam ani kontrolki ani faktycznej funkcji) ale to zostawię na później bo gdzieś mi się tutaj przewinęła sprawa niedziałającego tempomatu po zmianie na HC więc przestudiuję forum jeszcze trochę
Dread87 - 13-12-2012, 12:19
swinks_UK, ale ja mam zwykle zegary ktore przerabiam:D
http://www.youtube.com/watch?v=6OQYYkTfxNQ
swinks_UK - 13-12-2012, 12:27
Zwykłe?
To wynocha z tematu o HC
Na serio, to tam jest 1 zasilanie. Pinu nie pamietam. Jakoś musisz rozdzielić zasilanie żarówek od wskazówek i reszty tarczy. Może jakiś niewykorzystany pin?
Dread87 - 13-12-2012, 12:36
Hehe:D z tym niewykorzystanym pinem to dobra opcja:)
komarsnk - 13-12-2012, 13:09
Dread87 napisał/a: | Hehe:D z tym niewykorzystanym pinem to dobra opcja:) |
I mostki
Mostki kabelkami na folii to jest genialny patent na zrobienie czegokolwiek
|
|
|