To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Climatronic oraz Obsługa climatronica

Anonymous - 29-11-2011, 20:49

rubensixxx, to co nagrałeś to parownik od klimatyzacji, jego drożność nie wpływa na poziom grzania.

wentylator działa Ci na każdym biegu ? tzn czy zwiększa swoją prędkość gdy zwiększasz siłę nadmuchu ? auto nagrzewa się szybko ?
obstawiam problem z termostatem, jego wymieniłbym w pierwszej kolejności.

rubensixxx - 29-11-2011, 22:39

Wiec tak, silnik sie nagrzewa szybko i w w normie, wentylator sie zalacza napewno, autko lekko zaczyna grzac jak jade powyzej 2000 obr ale to i tak nie jest grzanie, mialem juz kiedys takie autko i zagrzewalo sie w srodku bardzo szybko a teraz to tragedia
wiec co powinienem zrobic ?

Owczar - 29-11-2011, 22:47

Na początek sprawdź na wyłączonym ogrzewaniu, czy przewody idące do nagrzewnicy pod maską są tak samo gorące.
rubensixxx - 29-11-2011, 22:56

chodzi o te 2 gumowe przewody pod maska po prawej strony silnika ? jesli tak to ten u gory jest bardzo goracy a ten drugi slabo, dopiero po przejechaniu 7km robi sie dosyc cieply, ale nie tak jak tamten
Owczar - 29-11-2011, 23:11

Masz LPG?

Jeśli nie, to wygląda na słabą drożność nagrzewnicy. Spróbuj przepiąć te 2 przewody na krzyż. U mnie w dieslu pomogło. Miałem identyczne objawy. Ostatecznie zrobiłem płukankę pod ciśnieniem za pomocą węża ogrodowego ;)

Pamiętaj żeby spuścić płyn z chłodnicy, ale tak czy inaczej trochę go wycieknie więc kup na dolewkę.

komarsnk - 29-11-2011, 23:29

rubensixxx, kilka dni temu miałem DOKŁADNIE te same objawy i DOKŁADNIE te same podejrzenia. Myślałem, że nagrzewnica jest zatkana, myślałem, że padnięty termostat... Nic z tych rzeczy...
Wspaniały układ samoodpowietrzający nijak nie chciał się po ludzku odpowietrzyć. Zalewałem płyn wg manuala, potem tylko podejrzewając zapowietrzenie podnosiłem przód..góra, dół, lewo, prawo... prawie nim MOTYLA NOGA obróciłem :finga:
Zaryzykowałem i pociąłem wąż od nagrzewnicy i przysposobiłem mu 20cm rurki idącej pionowo z odpowietrznikiem na końcu, przez który wlewałem płyn ściskając co chwila rurę od chłodnicy (na włączonym silniku) :twisted:
I co? I jednak udało się zmieścić jeszcze litr płynu... :axe:
Ja nie wiem co robiłem nie tak... Może to kwestia tego, że reduktor jest wpięty w ten obwód... Ale jest on jednak "nieco" niżej niż zbiornik wyrównawczy.... :evil:

To się wyżaliłem...
Oczywiście nie polecam robienia tzw. "druciarstwa" i próbujcie zrobić to po ludzku :p

[ Dodano: 29-11-2011, 23:31 ]
Aaa.. i zapomniałem dodać, że teraz grzeje aż miło :mrgreen:

rubensixxx - 29-11-2011, 23:48

Mam lpg ale niedawno zamontowane (3tyg) ale to sie dzieje juz od paru miesiecy przed zalozeniem gazu tak wiec lpg napewno nie jest przyczyna.
na krzyz przewody ???? tzn ktore i jaki to ma sens jesli moglbym zapytac ???

[ Dodano: 29-11-2011, 23:49 ]
na tym forum szybko sie dostaje odpowiedzi :) :) :)

[ Dodano: 29-11-2011, 23:50 ]
az ide jeszcze raz zobaczyc te weze bo nie daje mi to spokoju

Krzyzak - 30-11-2011, 07:01

rubensixxx napisał/a:
dzis silniczek rozebralem

są 3 silniczki w klimatroniku, więc masz pewność, że to ten od temperatury? czyli po prawej stronie panelu centralnego
termostat masz sprawny?

rubensixxx - 30-11-2011, 12:48

rozebralem dokladnie ten za popielniczką panelu centralnego, na prawo od schowka, widze tez taki na belka trzymiaca schowek bardzo latwo dostepny, ale z tego co czytalem to wlasnie tamten ktory rozbieralem sie psuje, wiec jak to jest ?
Kamil_Ziomek - 30-11-2011, 18:33

Moja skromna opinia to spróbuj wymieść ten syf z nagrzewnicy i umyć parownik albo wybierz się do dobrego zakładu na dezynfekcje klimatyzacji która nie polega jak w większości na włączeniu ozonatora na 30 minut bo te gnijące trawy z błotkiem i robalami na pewno śmierdzą w całym aucie z resztą widuje takie widoki co jakiś czas (i nawet jedna dezynfekcja nie pomoże) , a następnie zamontuj filtr przeciwpyłkowy.
Nie masz problemów z przegrzewaniem się silnika? może pompa wody ma dość.

rubensixxx - 30-11-2011, 23:03

Silnik nie rpzegrzewa sie , temperatura silnika nan-stop w normie. ale niewiem czy ma to jakis zwiazek bo sie nie znam na tyle ze po przejechaniu 100km na trasie jak otworzylem maske i otworzylem zbiorniczek wywrownawczy to plyn nie byl nawet lekko cieply (ale moze tak powinno byc , niewiem).
Dzis rozkrecillem drugi silniczek a tam wszystkie zebatki tez bylo OK, ale kolega poprzednio napisal ze sa trzy tak wiec gdzie jest ten trzeci ponizej foto ktore rozkrecilem juz.


[ Dodano: 30-11-2011, 23:10 ]
linki alternatywne bo cos sie niechce wyswietlac

http://imageshack.us/f/706/img2563r.jpg/
http://imageshack.us/f/72/img2557ff.jpg/

[ Dodano: 01-12-2011, 11:52 ]
nikt ?

Kamil_Ziomek - 01-12-2011, 18:34

ten z pierwszego to silniczek od ciepło- zimno. Sprawdź czy jak ustawisz LO to silnik przesuwa ramie gdy zmieniasz na grzanie. Jeśli nie to wina jest w nagrzewnicy ( wymienniku ciepła) lub układ jest zapowietrzony. Masz jakąś różnice w poziomie płynu w zbiorniczku na zimnym i ciepłym silniku? Odkręć korek od chłodnicy na zimnym dolej płyn na full w chłodnicy zapal silnik i czekaj aż się silnik zagrzeje do normalnej temperatury. Przód auta możesz ustawić na jakimś wzniesieniu.
Owczar - 01-12-2011, 21:21

Panowie, piszecie żeby sprawdzał silniczki, cuda robił jak przecież wyraźnie napisał, że jeden wąż od nagrzewnicy jest gorący, a drugi ma dużo niższą temperaturę. Jakim cudem robi się taki stan, skoro nie ma przepływu powietrza przez nagrzewnicę.

rubensixxx napisał/a:
Mam lpg ale niedawno zamontowane (3tyg) ale to sie dzieje juz od paru miesiecy przed zalozeniem gazu tak wiec lpg napewno nie jest przyczyna.
na krzyz przewody ???? tzn ktore i jaki to ma sens jesli moglbym zapytac ???

[ Dodano: 29-11-2011, 23:49 ]
na tym forum szybko sie dostaje odpowiedzi


Przecież napisałem co i jak zrobić, to co miałem jeszcze dodać? Ma takie zanczenie, że potrafi się zdarzyć w nagrzewnicy, że coś spowoduje zator. Odwracając obieg możesz udrożnić nagrzewnicę, ale nie ma na to gwarancji. Zajrzyj jeszcze pod korek chłodncy i zobacz w jakim stanie jest. Czy są widoczne naloty z kamienia itp. Widząc jak ktoś zasyfił parownik, to można wnioskować, że na płynie też mógł oszczędzać...

[ Dodano: 01-12-2011, 21:25 ]
Kamil_Ziomek napisał/a:
Przód auta możesz ustawić na jakimś wzniesieniu.


Nigdy takich akrobacji nie robilem. Nawet jakos specjalnie się nie przykładałem do zalewania chłodnicy. Chłodnica na full, wyrownawczy na full, jazda, a nastepnego dnia tylko do zbiorniczka.

rubensixxx - 02-12-2011, 00:25

No jakis nalot widze w kololrze rdzy(kolor), a czy zbiorniczku powinien byc plyn cieply po okolo 100km? Bo jest zimny.
Owczar - 02-12-2011, 00:32

Może być zimny. Płyn przelewa się do zbiorniczka zaraz po rozgrzaniu, a potem stygnie. Może być ciepły np po kilku km.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group