To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] [FAQ] Montaż zegarów High Contrast

wolfrick - 18-12-2012, 13:47

Witam,

mam Galanta z 1998, v6v24 w automacie i pytanie jest takie:

Czy da się zamontować w nim zegary z tego wątku?

U mnie są starego typu (przekręcające się).

Jeśli tak to jak mam szukać ? Jeśli nie to proszę pogratulować mi głupoty :)

Tomek - 18-12-2012, 13:49

można

szukasz na allegro zegary/liczniki HC (High contrast do Galanta)

resztę znajdziesz w tym temacie

wolfrick - 18-12-2012, 13:51

Super, dzięki wielkie :)
Tomek - 26-12-2012, 21:59

ile roboty jest z ewentualną konwersją mil na kilometry w zegarach HC i przekręceniem stanu licznika?
chcąc wrzucić wyświetlacz od UKP do zegarów, nie chcę ciąć moich, bo lubie zmiany odwracalne

Owczar - 26-12-2012, 22:12

tomek84 napisał/a:
ile roboty jest z ewentualną konwersją mil na kilometry w zegarach HC i przekręceniem stanu licznika?


Aż tak Ci na tym zależy mając przebieg w UKP? Nie słyszałem by ktoś to robił, ale spece od liczników pewnie dają radę. Potrzebny jest wsad od EU, ale to akurat możesz bez problemu dostarczyć.

Tomek - 26-12-2012, 22:29

Owczar napisał/a:

Aż tak Ci na tym zależy mając przebieg w UKP? Nie słyszałem by ktoś to robił, ale spece od liczników pewnie dają radę. Potrzebny jest wsad od EU, ale to akurat możesz bez problemu dostarczyć.


tak, zależy mi, bo np. oddając UKP do upgradu, to w naszym przypadku jest wysyłka i tutaj już Ci km uciekają
poza tym chce mieć realny przebieg, a nie na oko

nie zakupiłem jeszcze dodatkowych HC (bo u mnie wszystko trwa), ale tak się zastanawiam jak z tą konwersją, bo taniej kupić angielskie zegarki

co do wsady od EU, to w sumie masz racje, bo wsadzając nowe tarcze i UKP to do pocięcia idzie tylko obudowa

ale gdybym chciał podłączyć wszystko co sobie założyłem w nowych tarczach to muszę trochę pomieszać w elektronice samego licznika, żeby nie grzebać we wiązkach auta
i to znowu rodzi problem odwracalności

na forum kilka osób kręciło przebieg w HC, więc może ktoś się wypowie jak, no chyba, że wszyscy robili to u profesjonalistów

fj_mike - 26-12-2012, 23:19

tomek84 napisał/a:
na forum kilka osób kręciło przebieg w HC

Nie kojarzę kto ale sam bym się chętnie dowiedział.

Z tego co się dowiedziałem, musisz połączyć się z autem kablem i nadawać sygnał z czujnika aby nabić kilometry. Sygnał oczywiście może być przyspieszony ;)

jAZZMAN - 28-12-2012, 11:01

fj_mike, sprawa zależy od licznika i metod jest kilka :) Ja czytałem kiedyś o takich:

fj_mike napisał/a:
musisz połączyć się z autem kablem i nadawać sygnał z czujnika aby nabić kilometry

Ciekawy pomysł :) a do analogowych zegarów podłączało się ponoć wiertarki :)

1. Przez złącze ODB - Nie wyciąga się nawet licznika.
2. Przez złącze systemowe licznika - Wyciągasz licznik i bez rozbierania go programujesz.
3. Programowanie bezpośrednio procesora/chipa znajdującego się w liczniku - Wyciągasz licznik, rozbierasz go i (najczęściej) wlutowujesz się do nóżek układu bądź TestPointów na płycie głównej. No chyba, że masz specjalny gadget (przystawka/klips) który to idealnie pasuje do danego układu i przykłada się go do chipa.

Jako ciekawostkę powiem jeszcze (o ile wiem nie dotyczmy naszych EA2A), że nowsze samochody mają jeszcze przebieg -nazwijmy to- zapisany nie tylko w liczniku, a czasem w innych miejscach :) nie pamiętam, ale może to być pompa wtryskowa czy coś takiego :)

Tomek - 28-12-2012, 11:35

fj_mike napisał/a:

Nie kojarzę kto ale sam bym się chętnie dowiedział.


trzeba by poszukać, kto zmieniał zegary analogowe na HC, ktoś z tej grupki mówił, że ustawiał przebieg pod oryginalny

jAZZMAN napisał/a:

Ciekawy pomysł :) a do analogowych zegarów podłączało się ponoć wiertarki :)


tia, może w polonezie, albo w skodzie, jak licznik był na lince
w Galu nawet w zegarach analogowych masz licznik sterowany sygnałem

jAZZMAN napisał/a:
Jako ciekawostkę powiem jeszcze (o ile wiem nie dotyczmy naszych EA2A), że nowsze samochody mają jeszcze przebieg -nazwijmy to- zapisany nie tylko w liczniku, a czasem w innych miejscach :) nie pamiętam, ale może to być pompa wtryskowa czy coś takiego :)


to bardzo często, np. w kompie skrzyni
niestety w EA tego nie ma, a można by wtedy weryfikować przebiegi co drugiego

swinks_UK - 28-12-2012, 12:02

Co do sygnału, to ten jest brany ze skrzyni.
Jedyną rzeźbą o jakiej słyszałem, to konwersja impulsów z mil na kilometry i odwrotnie. To załatwiał zwykły cyfrowy dzielnik wpięty za konsolą zegarów.

Co do korekcji licznika to nie słyszałem by komuś się udało :P

Anonymous - 28-12-2012, 13:06

swinks_UK napisał/a:
Co do korekcji licznika to nie słyszałem by komuś się udało :P


Rafał korygował licznik do przodu bo na HC był za mały stan.

tomrom - 28-12-2012, 13:21

A w jaki sposób to zrobił?
Rafal_Szczecin - 28-12-2012, 13:36

swinks_UK napisał/a:

Co do korekcji licznika to nie słyszałem by komuś się udało :P

to znasz juz jedna osobe :)

ja swoj licznik korygowalem do przodu, by zgadzal sie ze stanem faktycznym :)

Krzyzak - 28-12-2012, 13:47

mój HC też był przestawiany do przodu - żeby zgadzał się z faktycznym przebiegiem silnika
jeszcze za czasów pierwszego właściciela

tomrom - 31-12-2012, 08:22

Rafal_Szczecin napisał/a:

ja swoj licznik korygowalem do przodu, by zgadzal sie ze stanem faktycznym :)

A możesz się podzielić informacją jak to zrobiłeś? Po wymianie na zegary HC mam przebieg zaniżony o ponad 105 tyś km i chętnie bym go podkręcił do właściwej wartości.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group