To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Climatronic oraz Obsługa climatronica

rubensixxx - 02-12-2011, 07:23

po kilku km to rozumie, ale ja zrobilem ponad 100km droba szybkiego ruchu, i nadal byl zimny, a co do chlodnicy to jest taki chyba brazowy nalocik w plynie chyba. co do zamiany tych rur gumowych to na ile mam to przelozyc i of ktorej strony???
polaff - 02-12-2011, 08:35

Owczar napisał/a:
Płyn przelewa się do zbiorniczka zaraz po rozgrzaniu, a potem stygnie

kolego czytaj ze zrozumieniem, OWCZAR wyraźnie Ci napisał, że płyn w zbiorniczku stygnie, a stygnie dlatego, że wymiana cieczy pomiędzy chłodnicą a zbiorniczkiem występuje tylko przy znacznej zmianie temperatury - objętości plynu

Owczar - 02-12-2011, 13:18

rubensixxx napisał/a:
co do zamiany tych rur gumowych to na ile mam to przelozyc i of ktorej strony???


Możesz nie przekładać tylko je np odpiąć i zapiąć wąż ogrodowy, a potem zapuścić wodę pod ciśnieniem. Tylko wtedy na odpływie załóż wąż bo zalejesz cały silnik. Potem ten sam zabieg w drugą stronę i zobacz czy jest opór w przepływie.

Ja zamieniłem na stałe, bo nie chciało mi się przekładać. Przy swapie silnika założyłem tak jak było pierwotnie i jest ok. Miałem ten sam problem z grzaniem.

A reszta jak napisał polaff....

komarsnk - 02-12-2011, 17:31

Owczar napisał/a:

Możesz nie przekładać tylko je np odpiąć i zapiąć wąż ogrodowy, a potem zapuścić wodę pod ciśnieniem. Tylko wtedy na odpływie załóż wąż bo zalejesz cały silnik. Potem ten sam zabieg w drugą stronę i zobacz czy jest opór w przepływie.
A reszta jak napisał polaff....

Lub możesz spróbować dmuchnąć w tego węża i zobaczysz czy jest opór i wylecą syfy czy nie :)
Możesz zalać trochę "czegoś" i wtedy dmuchnąć - może się coś wypłucze :)

rubensixxx - 02-12-2011, 21:07

A czym mam dmuchnac i co najlepiej i gdzie zalac zalac ??? Jestem zielony w tych sprawach
komarsnk - 02-12-2011, 21:20

rubensixxx napisał/a:
A czym mam dmuchnac i co najlepiej i gdzie zalac zalac ??? Jestem zielony w tych sprawach

Heheh... Jak ściągniesz rurki od nagrzewnicy (wyleje się dużo płynu) to załóż na jedną końcówkę kawałek jakiegoś węża ogrodniczego i dmuchnij... Czym? Powietrzem :D Takim z płuc ;)
Wyleci trochę płynu, może nawet z syfami. Potem przełóż rurkę na drugą końcówkę, wlej trochę płynu lub wody do nagrzewnicy i znów dmuchnij. Tak żeby dobrze ją (dosłownie) przedmuchać :D Czasem w nagrzewnicy osadza się taki szlam więc przedmuchaj tak kilka razy.
Jak już skończysz to zalewasz chłodnicę płynem, zbiorniczek na MAX i odpalasz silnik (można sobie pogazować trochę) lub jedziesz na przejażdżkę ;)
Jak ostygnie to ewentualnie dolewasz do chłodnicy jak brakuje i modlisz się, żeby nagrzewnica się nie zapowietrzyła jak to było u mnie :) (opisane kilka postów wyżej)
Powodzenia :)

Owczar - 02-12-2011, 22:18

Dmuchnąć to sobie można na poparzony palec :) Polecam jednak płukankę...
komarsnk - 02-12-2011, 23:04

Owczar napisał/a:
Dmuchnąć to sobie można na poparzony palec :) Polecam jednak płukankę...

U mnie pomogło :rolleyes:
A są jakieś specjalne płukanki do układów chłodzenia?

QwiateQ - 02-12-2011, 23:06

Szwagroz napisał/a:
sorki że zmienię trochę temat rurek itp. na ostatnim spocie "QwiateQ" pokazał mi coś takiego i zabił mi tym niezłego ćwieka
[url=http://img685.images...nic.jpg]Obrazek[/URL]

Uploaded with ImageShack.us

czy ktoś wie o co chodzi z tymi wskaźnikami?

1- co to jest "FULL AUTO"?
2- dlaczego nie wyświetla się ST CELCJUSZA, zapala się tylo przy włączeniu outside?
3- CO TO I DO CZEGO?
4- i ta FALA?

Czy ktoś wie jak to ruszyć?


Wiedziałem że gdzieś czytałem.
Ad.3. A-P to Air Purifier - ozonowanie wnętrza - ustawione na ilestam godzin pracy po tym czasie wyskakiwał alert

Hugo - 03-12-2011, 11:19

QwiateQ napisał/a:
ozonowanie wnętrza - ustawione na ilestam godzin pracy po tym czasie wyskakiwał alert
Jak to włączyć i czemu służy?
komarsnk - 03-12-2011, 11:57

Hugo napisał/a:
QwiateQ napisał/a:
ozonowanie wnętrza - ustawione na ilestam godzin pracy po tym czasie wyskakiwał alert
Jak to włączyć i czemu służy?

No ozonowanie teoretycznie zabija grzyby i przykry zapach. Ale szczerze wątpię, żeby nasze Galanty były wyposażone indywidualnie w jakieś oprzyrządowanie do tego :)
Może w autoryzowanym serwisie coś wepną w obwód i do tego dadzą sygnał (nie wiem po co) jakąś kostką sygnałową to się to aktywuje. Ale po co? Może climatronik sam wtedy wie jakie ustawienia ma sobie wczytać (temp, kierunek i siła nadmuchu), żeby ozonowanie było najbardziej efektywne... Dziwna sprawa ;)

fj_mike - 03-12-2011, 15:41

Air Purifier to po prostu filtr pyłkowy (kabinowy). Tu nie chodzi o ozonowanie powietrza.
Przeczytajcie dokładnie co jest napisane na obrazku który zapodał QwiateQ :wink:

QwiateQ - 04-12-2011, 12:32

fj_mike napisał/a:
Air Purifier to po prostu filtr pyłkowy (kabinowy). Tu nie chodzi o ozonowanie powietrza.

Ciężko mi się wypowiedzieć bo nie widziałem tego.
Ale: http://en.wikipedia.org/wiki/Air_purifier
Cytat:
Ionizer purifiers use charged electrical surfaces or needles to generate electrically charged air or gas ions. These ions attach to airborne particles which are then electrostatically attracted to a charged collector plate. This mechanism produces trace amounts of ozone and other oxidants as by-products.[1] Most ionizers produce less than 0.05 ppm of ozone, an industrial safety standard. There are two major subdivisions: the fanless ionizer and fan-based ionizer. Fanless ionizers are noiseless and use little power, but are less efficient at air purification. Fan-based ionizers clean and distribute air much faster. Permanently mounted home and industrial ionizer purifiers are called electrostatic precipitators.


Meritum:

Puenta:
Według mnie to jest ozonowanie ale jest wykluczone z uwagi na szkodliwość na organizmy żywe, itd. Obrazek drugi od lewej = OIDP, wyładowaniu elektrostatycznemu towarzyszy powstawanie ozonu.

fj_mike - 05-12-2011, 10:54

QwiateQ, masz rację ;)
Moja nadinterpretacja. Filtr kabinowy jest jednym z elementów systemu uzdatniania powietrza ale nie jedynym.
Zresztą o tym jest w twoim linku ;)

QwiateQ - 05-12-2011, 20:11

fj_mike napisał/a:
QwiateQ, masz rację ;)
Moja nadinterpretacja. Filtr kabinowy jest jednym z elementów systemu uzdatniania powietrza ale nie jedynym.
Zresztą o tym jest w twoim linku ;)

Zwyczajnie poszukałem trochę o znalezionych na wyświetlaczu ikonkach.
Dobra, mamy 1 z 4, a reszta?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group