Galant - Ogólne - Co kupiłbyś po Galancie?
polaff - 04-01-2016, 21:29
dmi, dmi napisał/a: | żona mówi, że gs brzydki strasznie | może Twoja żona nazwie mni bezguściem, ale mój mi się podoba:
to najładniejsze auto jakie miałem.
dmi napisał/a: | rzeczywiście tylna kanapa się nie składa ? |
nie wiem jak było w poprzednich i w nie hybrydowych, ale w moim nie składa się.
Jako bagażówkę mam 2 osobowe berlingo vat-1
Owczar - 04-01-2016, 21:37
polaff, była mowa o GS mkii
polaff - 04-01-2016, 23:09
Ni zauważyłem. Myślałem że ogólnie o GS a nie tylko mark2
dmi - 06-01-2016, 17:20
polaff spokojnie, twój rwie suty
polaff - 06-01-2016, 19:38
dmi, po prawie dwóch latach może się opatrzyć
sampler - 25-03-2016, 09:52
Coraz bardziej przekonuje się że na następcę Galanta może być też brany Citroen C5 mk3.
Zalety: gabarytowo podobny, może trochę mniej ustawny bagażnik, praktycznie brak tunelu z tyłu dla pasażerów.
Zawieszenie z hydroactive 3+ poezja, prosta i niezawodna konstrukcja. Cena części śmieszna. Dla malkontentów jest uboga wersja na tradycyjnym wielowahaczu.
Silniki 2.0 i 3.0 V6 benzyna niezawodne nadają się dobrze na gaz
Diesle HDI rzędowe 2.0 130-160 KM i 2.2 170-204 KM oraz V6 awaryjne 2.7 HDI 204 KM i za mocne 3.0 240 KM.
Skrzynia biegów manual nie do zdobycia i 6 biegowy japoński automat AISIN podobny do naszej INVECTS II z galanta ale ma 6 przełożeń.
Wyposażenie zazwyczaj dwustrefowa klima, może być z fabryczną navi ale można kupić dedykowanego chińczyka na androidze za normalne pieniądze.
Co o tym sądzicie? W tej chwili takie autko jest za 25-30 tys w górę
Najlepsza opcja to 3.0 V6 benzyna Exclusive (podwójne szyby, super wyciszenie)
Owczar - 25-03-2016, 10:59
Według mnie fajna opcja. Ja tez skłaniam się ku francuzom w ostatnim czasie. C5 i wygląda i jeździ super. Za te cenę nie kupisz nic młodszego i tak wyposażonego. Szkoda, że citroen odchodzi od tego zawieszenia.
Ja myślę czasem nad laguna 3 2.0T w wersji initiale Paris. Co prawda nie ma hydropneumatyki, ale silnik rewelacyjny i jakoś renault jest mi bliższe.
sampler - 25-03-2016, 11:10
Citroen zapowiada następcę zawieszenia Hydroactive ale o szczegółach nic nie wiadomo.
A w lagunie II co ciekawe jest ten sam silnik co w C5 3.0 V6 bo brali go od PSA. W L III jest za to też b dobry silnik V6 ale 3.5 od nissana
bialyjayz - 25-03-2016, 12:38
Cytat: |
Coraz bardziej przekonuje się że na następcę Galanta może być też brany Citroen C5 mk3. |
cooooooooo Owczar napisał/a: | a myślę czasem nad laguna 3 2.0T w wersji initiale Paris. Co prawda nie ma hydropneumatyki, ale silnik rewelacyjny i jakoś renault jest mi bliższe. |
kolejny......
nie wierzę w to co piszecie prima-aprlis przecież za tydzień ale poczucie humoru macie
eremita - 25-03-2016, 14:16
Ja po poprzednim galancie przesiadłem się do C5 co prawda pierwszej generacji, i bardzo sobie chwaliłem tyle że spalanie HDI mnie rozczarowało, ale podobno w nowszych C5 to poprawili.
Mi 2,0 HDI z automatem na 17/215 palił 10 znajomemu C5 3,0 V6 też z automatem palił trochę ponad 11,
Jeśli chodzi o przestronność to gal w porównaniu z C5 jest ciasny.
Nie wiem jak to ale pierwsza generacja cała szła na powietrzu albo ja nie trafiłem na taką która by miała amory a w MKIII jest opcją,
Jakiś pół roku temu siostra kupowała samochód namawiałem ją właśnie na C5 MKIII ale parę sztuk co nas interesowały okazało się że były na zwykłym zawieszeniu
Po C5 kupiłem Scenica z którego też jestem zadowolony ale jak bym miał wybierać miedzy renówką a cytryną brałbym cytrynę.
Mimo tego że Laguna ma zwykłe zawieszenie to w porównaniu do gala jest o wiele bardziej wygodna.
sampler - 25-03-2016, 20:28
A to ciekawe bo właśnie kupić C5 na zwykłym zawieszeniu jest chyba trudniej. Mają go zazwyczaj najsłabsze wersje 1.8 benzyna. Ale takiego auta nie warto kupowac. Po pierwsze hydraulika daje ogromne możliwości: komfort, 4 pozycje zawieszenia, automatyczna adaptacja przy dużych prędkościach w trybie sport. Po drugie jak kupowac C5 to tylko w wersji Exclusive czyli znacznie lepiej wyciszone.
Co do przestronności to mk3 nie jest dużo większe w środku. Na pewno duży plus za brak tunelu z tyłu bo w galancie to strasznie przeszkadza. Bagaźnik w Galancie sedan wg mnie większy i bardziej foremny niż w C5. C5 w pierwszej wersji to była porażka ale może to dobrze bo pojawiła się obiegowa opinia że to szajs przez co można kupić taką C5 w dobrych pieniążkach. C5 mk2 jest bardzo udanym autem natomiast mk3 to już przepaść w stosunku do galanta ale to auto z >2008 roku
2.0 HDi w mk3 jest poprawiony, najsłabszy miał 136 KM ale w wersji Exclusive już 160. Spalanie na poziomie 8l.
Miałeś automata AISIN 6 biegów czy starego 4 biegowego?
Krzyzak - 25-03-2016, 20:47
sampler napisał/a: | C5 w pierwszej wersji to była porażka | to fakt - potwierdziła to np. opinia futro86, który w poprzedniej pracy miał pełno służbowych C5 padających jak muchy późną jesienią; za to xsary były - w użyciu tych samych osób - pancerne
eremita - 25-03-2016, 20:58
sampler napisał/a: | A to ciekawe bo właśnie kupić C5 na zwykłym zawieszeniu jest chyba trudniej. Mają go zazwyczaj najsłabsze wersje 1.8 benzyna. Ale takiego auta nie warto kupowac. Po pierwsze hydraulika daje ogromne możliwości: komfort, 4 pozycje zawieszenia, automatyczna adaptacja przy dużych prędkościach w trybie sport. Po drugie jak kupowac C5 to tylko w wersji Exclusive czyli znacznie lepiej wyciszone. |
No ja też się zdziwiłem albo mieliśmy pecha ale wszystkie były na zwykłym zawieszeniu.
sampler napisał/a: | C5 w pierwszej wersji to była porażka |
Z tym się nie zgodzę, a co do opinie to właśnie zawsze jak ktoś pisze że one takie złe to dodaje bo kumpel miał ale jakoś nigdy nie słyszałem tego od osoby która miała C5
Zresztą z forum BeNek ma lub miał perę C5 i też sobie chwali
sampler napisał/a: | Miałeś automata AISIN 6 biegów czy starego 4 biegowego? |
4 biegowy.
edit Ale jak kupować C5 to tylko na powietrzu i to jest bezsporne
Hugo - 25-03-2016, 22:18
C5 MkIII jest piękny. Szczególnie kombi, jedno z niewielu aut w tym nadwoziu, które wygląda po prostu świetnie.
Marcino - 25-03-2016, 23:00
sampler napisał/a: | Najlepsza opcja to 3.0 V6 benzyna Exclusive (podwójne szyby, super wyciszenie) |
NIe widziałem takiego jeszcze.... zreszta po 2009 albo 2010 chyba jakieś śmieszna 1.6 na bezpośrednim wtrysku albo turbo było, bo 2.0PB się skonczyły...
Mi tam się podoba C5 w kombi...
|
|
|