Outlander I GEN Techniczne - Poduszki i tuleje tylnego mostu / dyfra
PABLO998 - 23-05-2017, 21:43
Nie mają tu są jedne http://poliuretany.olkusz...mostu-1szt.html a tu drugie http://poliuretany.olkusz...mostu-1szt.html
[ Dodano: 23-05-2017, 21:46 ]
Ale chyba mają zbyt bo cena wzrosła z 65 do 71,5 i czas realizacji wydłużył się do 7 dni
irek45 - 30-01-2018, 15:34 Temat postu: [OTI 2,0] jak wymienić tuleje wieszaka tylnego mostu Witam.
Przymierzam się do wymiany tulei wieszaka tylnego mostu - MITSUBISHI [MAB-CU20DM1](MN100065,MR594994) . Czy jest to do zrobienia w warunkach domowych - mam kanał. Oglądałem spód i się trochę martwię czy dam rade.
Jeżeli ktoś to ostatnio robił to proszę o poradę jak właściwie do tego się zabrać i jakie części kupić.
Widziałem na allegro firmę FEBEST czy NTY nie wiem dobre mają części. Nie miałem z nimi styczności. Jestem skłonny coś z wyższej półki np. KAYABA ale nie oryginał bo cena dość duża. Ponadto będę wymieniał inne tuleje z tyłu np. wahacz krótki ten od zbieżności oraz z przodu sworznie wahacza.
Proszę o poradę.
Pozdrawiam.
kana23 - 30-01-2018, 17:35
Ja robiłem cały tył jakiś rok temu. Kupiłem wszystko z febesta - są ok do tej pory nie ma żadnych stuków i luzów. Jeśli będziesz robił wahacze od zbieżności to przygotuj się na palnik lub cięcie śrub (od razu kup nowe śruby) - na 99% nie odkręcisz ich.
Reszta to odkręcanie - wymiana tulei najlepiej na prasie i skręcanie do kupy.
Bzyk_R1 - 30-01-2018, 17:49
irek45, nie jesteś nowy, powinieneś zerknąć we wcześniejsze tematy, bylo to szczegółowo omawiane tutaj:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=100378&start=0
Zdecydowanie odradzam Febesta, w tytule tematu zaznaczyłeś O1T, jeżeli masz turbiaka to febest nie wytrzyma. Polecam Ci poliuretany z Olkusza. Za komplet (tylne żółte i przednie czerwone) zapłacisz około 300zł i masz spokój na lata. Co do wymiany jeżeli masz kanał to spokojnie sobie poradzisz. Jedynie tylny wieszak sprawia trudności przy demontażu bo słaby dostęp ale na spokojnie idzie to zrobić przy piwku. Będzie Ci potrzebne imadło do wybicia starych gum i brzeszczot do przecięcia metalowych tulei, nowe PU wchodzą lekko bez prasy. Tylny wieszak mocowany jest na 3 srubach od tyłu, a przednie wieszaki po boku dyfra 2x po 3 śruby.
PABLO998 - 31-01-2018, 21:37
Ja również mam całe tylne zawieszenie z Febesta (od jakiegoś roku) i jak na razie wszystko w jak najlepszym porządku. Zawieszenie tylnego mosty mam tak jak Bzyk na poliuretanach z Olkusza, wydaje mi się lepsze rozwiązanie, z resztą któryś z kolegów pisał, że Febest na (bodajże) tylnym wsporniku mostu nie wytrzymał nawet roku. Wybór należy do Ciebie
irek45 - 01-02-2018, 09:22
Witam.
Mój OT1 to wersja SPORT 136 KM. Znalazłem tuleje wieszaka niby oryginał 105 zł. za szt. to chyba je wezmę. Ale mam znajomych w sklepie to poszukam coś jeszcze bo zawsze zrobią mi super cenę. Jeżdżę spokojnie i nie daje autu wycisku, no chyba jak trzeba to wtedy tak, to może ten FEBEST trochę wytrzyma. Ale się jeszcze poszukam.
W@sio - 01-02-2018, 10:08
Irku, zwyczajowo O1T oznaczamy tutaj Outlandera 1 generacji w wersji Turbo, zaś inne wersje po prostu O1
Pawel1988 - 01-02-2018, 10:40
Cześć. Nie kupuj febeata właśnie ja pisałem że rozpad się po niecałym roku, po prostu popękały, zerwały się tylne. Kup poliuretany w Olkuszu na tył żółte na przód czerwone i masz pewność że drugi raz tego nie będziesz wymieniać A jak bardzo ich nie chcesz to oryginały ale poliuretany chyba taniej wyjdą .
Jaro1974 - 04-02-2018, 20:52
Ja na zawieszeniu z tulejami febesta jeżdżę do tej pory, czyli prawie cztery lata - no poza małym wyjątkiem tzn. tulejki w bananach wymieniłem na febi. Pozostała część jest na febeście łącznie z mocowaniem dyfra. To wszystko zależne jest też od stylu jazdy moim zdaniem.
Bzyk_R1 - 04-02-2018, 21:04
Jarku z tego co czytałem to wolnossące dają radę na febescie ale turbo i te jego +200Nm to nie przeżyją
Jaro1974 - 04-02-2018, 21:06
Zgoda, przy seryjnych 303 Nm trzeba się liczyć z tym że żywotność tulei będzie krótsza. Zresztą nie oszukujmy się febest nie jest jakąś super firmą
Bzyk_R1 - 04-02-2018, 21:09
Ogólnie budowa tych tulei gumowych aż prosi się o zerwanie. Poliuretanowe są pełne.
Jaro1974 - 04-02-2018, 21:14
No niestety. Podejrzewam że w oryginale wychodziły może twardsze ale jak już ktoś wymienił to nie zwracał na to zbytniej uwagi. Albo już od samego początku były takie jakie są
Bzyk_R1 - 04-02-2018, 21:24
Ja jak zwykle miałem oem i też oberwane, sytuacja podobna do pompy paliwa czy hamulców. To że obrabia najsłabsze wersje to uznali że wytrzyma w turbo i mamy efekty takiej polityki. Poniżej moje z tylnego wieszaka po 150kkm:
Jaro1974 - 04-02-2018, 21:30
No za bogate to to nie były
|
|
|