To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galant VIII, "Wuzetka"

BartWiksa - 18-04-2019, 13:03

Powodzenia z Galem. Powoli dochodzi do siebie. Widzę że zakup podobny do mojego z tym że ja przepłaciłem :) Jednak 2.4 GDI to często początek przygód z tym modelem i najlepszy nauczyciel. Jak mówi Kickster... prawdziwa kotwica...
BartWiksa - 18-04-2019, 13:07

aha.. checkengine i falowanie przeistoczyło się u mnie w brak mocy powyżej 3k obrotów. Skończyło się wymianą 4x cewka zapłonowa, 4x świece, listwa wtryskowa z wtryskami, pompa paliwa z filtrem. Bolało :?
czemu - 19-04-2019, 10:01

W sumie falowanie obrotów ustało po wyczyszczeniu przepustnicy - teraz jest efektem odpięcia klemy z akumulatora. Przepustnica musi się na nowo zaadaptować. Jako, że nie mam 30 minut na przeprowadzenie tego - po prostu odpalam i jadę dalej, a po paru km samo się normuje.

Z obrotami natomiast czasem mam problem przy odpalaniu. Jeśli po przekreceniu kluczyka wskakują powyżej 2k - wiem, że przy 1600 będzie "strzelał z wydechu", że tak powiem. Postaram się to nagrać następnym razem. W sytuacji gdy odpalam i obroty sięgną do 1800 - wiem, ze nic więcej się nie dzieje.

Ponadto po zrobieniu hamulców i łożysk nadal mam problem następujący: samochód po puszczeniu gazu sam przyhamowuje... Jeździłem wieloma samochodami, małymi, dużymi, benzynami, dieslami... i nie jest to po prostu wytracanie prędkości - tak jak to sie w różnym stopniu dzieje zależnie od samochodu. Samochód ewidentnie przyhamowuje - czuć wręcz takie lekkie szarpnięcie. Z tym, że nie dzieje się to każdorazowo.

czemu - 13-06-2019, 12:24

Dawno mnie tu nie było...
Galant wciąż jeździ i nie zawodzi, mimo sporadycznie pojawiającego się check engine. Nawet przestał mi jakoś szczególnie przeszkadzać, zaczęliśmy się tolerować. Wystarczy na światłach zgasić silnik, jak wiem, że będzie zmiana - odpalić ponownie i już CE znika. A czasem w ogóle to olewam i na trybie serwisowym dojeżdzam tam gdzie potrzebuję. Jeżdżę w takich okolicach, że zawsze mogę awaryjnie auto gdzieś na chwilę postawić. A jak natężenie ruchu jest małe, to rozpędzam go do 80, gaszę silnik, jak zwolni do 40/50 zazwyczaj już można odpalać ponownie i jechać bez błędu.

Oczywiście to takie radzenie sobie bardzo doraźne i dobrze by było, żeby problem zniknął... Ale niestety drugi etat, przygotowania do ślubu, różne inne obowiązki skutecznie pochłaniają czas na działanie z samochodem. Jedyne co udało mi się zrobić - to wymrugać błędy. I niestety w niczym to nie pomogło - a wręcz przeciwnie - wprawiło mnie w konsternację. Wymrugało mi bowiem błąd 77 (7 długich, 7 krótkich), a takiego forum nie przewiduje. Niestety wymruguje tylko ten jeden i nic więcej, więc podejrzewam, że to kwestia pierścienia ABS na prawym przednim kole (jest pęknięty). Liczyłem na to, że dowiem się, skąd się bierze CE, bo powtarza się dość często i myślałem, że będzie w pamięci, ale niestety...

Co do poprzedniej mojej wiadomości - wciąż podtrzymuję, że samochód dużo szybciej wytraca prędkość niż inne samochody którymi dotychczas miałem okazję jeździć - ale nie aż tak drastycznie jak mi się wydawało. Po prostu efekt się potęguje przez (prawdopodobnie) poduchę silnika, która nadaje się do wymiany.


BartWiksa napisał/a:
Powodzenia z Galem. Powoli dochodzi do siebie. Widzę że zakup podobny do mojego z tym że ja przepłaciłem :) Jednak 2.4 GDI to często początek przygód z tym modelem i najlepszy nauczyciel. Jak mówi Kickster... prawdziwa kotwica...


To fakt. Na szczęście udało mi się włożyć w niego trochę mniejsze środki, więc jestem w lepszej sytuacji niż Ty. Ale w zasadzie wszystko na własne życzenie. Wszystkie problemy były jawne, tylko ja jestem dupa i nie zainteresowałem się wystarczająco. Plus zabrałem ze sobą na oględziny nieodpowiednią osobę.

Moje wydatki póki co prezentują się nienajgorzej. Spalanie również nieco spadło w stosunku do początku. Nauczyłem się nim jeździć :)




Obecnie zastanawiam się, czy robić w nim klimatyzację. 50zł sprawdzenie szczelności i 250zł nabicie. A potem dopiero się okaże, czy reszta działa... Chyba, że ktoś zna miejsce, gdzie będę w stanie sprawdzić, czy jakieś elementy działają przed nabiciem?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group