To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Lampy i ich przeróbki.

Rafik83 - 08-01-2022, 11:52

krzychu napisał/a:
Rafik83 napisał/a:
Sam sobie zaprzeczasz jeśli diagnosta nie wylapal przeróbki a raczej zawsze ustawienie świateł sprawdzą i są ustawione odpowiednio to mimo innego źródła światła jak mogą cie oślepiać


Po pierwsze sprawdzić typ źródła jest trudniej niż wyłapać angielską lampę. Po drugie taki diagnosta zawsze może powiedzieć, że na przeglądzie był ze zwykłą H7, a po wyjeździe ze stacji zmienił sobie żarówkę. To łatwiejsze i bardziej się trzyma kupy niż podmiana reflektora na zwykły, a jazda z angielskim.


Nie o tym mówię, przerobiłem lampy na HID pojechałem ustawić lampy aby były prawidłowo co cię oślepia? O tym jest mowa od kilku dni o Oślepianiu.

krzychu - 08-01-2022, 12:25

Rafik83 napisał/a:

Nie o tym mówię, przerobiłem lampy na HID pojechałem ustawić lampy aby były prawidłowo co cię oślepia? O tym jest mowa od kilku dni o Oślepianiu.


Odpowiedziałem na to pytanie kilkukrotnie na kilka sposób w tym temacie.

sla - 08-01-2022, 15:55

Rafik83 napisał/a:
nie tyle chodzi o nielegalne przeróbki tylko o to kto je zrobił

Nie obchodzi mnie kto je zrobił i kto może być potencjalnym zabójcą. Jeżeli zrobiłby to nawet mój najlepszy przyjaciel, to też powiedziałbym mu co o tym sądzę i życzył zabrania dowodu rejestracyjnego. Na szczęście nie mam w gronie znajomych, domorosłych inżynierów przerabiających stare samochody na współczesne bolidy.

Rafik83 - 08-01-2022, 16:14

sla napisał/a:
Rafik83 napisał/a:
nie tyle chodzi o nielegalne przeróbki tylko o to kto je zrobił

Nie obchodzi mnie kto je zrobił i kto może być potencjalnym zabójcą. Jeżeli zrobiłby to nawet mój najlepszy przyjaciel, to też powiedziałbym mu co o tym sądzę i życzył zabrania dowodu rejestracyjnego. Na szczęście nie mam w gronie znajomych, domorosłych inżynierów przerabiających stare samochody na współczesne bolidy.


Ja ubolewam że mamy tak mało domoroslych inżynierów na ich pracy oparta jest dzisiejsza motoryzacja, informatyka np. I dlatego jesteśmy tam gdzie jesteśmy.

robertdg - 08-01-2022, 17:26

sla napisał/a:
Może wrócimy w takim razie do sedna tematu. Czyli, czy bezpieczne jest przerabianie świateł i jeżdżenie z nimi po drogach publicznych bez uzyskania na te zmiany homologacji?
Czy popierasz takie działania i one Ci nie przeszkadzają, bo odpowiada za to tylko domorosły konstruktor?
Ja uważam że nie jest to bezpieczne, powinno być tępione z całą mocą, i nie chcę być ofiarą twórcy takich przeróbek.
Teraz poproszę o Twoją opinię na ten temat, tylko nie w stylu Morawieckiego, którego zapytano o cenę chleba.
Nie oceniam czegoś czego nie znam(już to napisałem), jezeli jest to wykonane z należytymi zasadami to sie nie czepiam, jeżeli ma to walic po oczach, to co mam zrobić? Lamp tłukł nie będe, do rozsądku raczej nie przemówie. Wystarczy? Napewno nie jest mi to obojetne, bo skoro sam wiem jaki mam odbiór na oslepianie to proszę tego nie marginalizowac
I prosżę mi to nie wyskakiwać z "wrzodami" które/y obywateli za niewolników ma.

sla napisał/a:
P.s,. porównywanie alergii na orzeszki ziemne, gdzie praktycznie na każdym towarze spożywczym jest informacja o możliwej, nawet śladowej ich zawartości, do oślepiających świateł skonstruowanych w garażu wprawiła mnie w osłupienie. Ponieważ to od konsumenta zależy czy będzie nieuważny i zje te orzeszki, a ode mnie nie zależy kto mnie oślepi i zabije.
Orzeszki ziemne są szkodliwe tylko dla alergików, dlatego inni mogą je jeść, a przerobione światła są szkodliwe dla wszystkich , bo przez nie mogą nawet zginąć. Dostrzegasz tą subtelną różnicę?
Ok, zwróć uwage że było podanych kilka innych analogii (ta może faktycznie nietrafiona), ale czepiłeś sie akurat tej, nie bawimy sie w aptekarzy - rozsądni ludzie wiedzą w czym rzecz.
sla - 08-01-2022, 19:21

Rafik83 napisał/a:
Ja ubolewam że mamy tak mało domoroslych inżynierów na ich pracy oparta jest dzisiejsza motoryzacja,
Dzisiejsza motoryzacja oparta jest na pracy wykształconych inżynierów a nie druciarzy . Spróbuj pojeździć w Oslo z takimi przeróbkami, szybko zobaczysz jak to się skończy. A najlepiej zrób tam przegląd techniczny samochodu.
robertdg napisał/a:
jezeli jest to wykonane z należytymi zasadami to sie nie czepiam
Wtedy otrzymuje homologację dopuszczającą do ruchu i ja też się nie czepiam.
robertdg napisał/a:
I prosżę mi to nie wyskakiwać z "wrzodami" które/y obywateli za niewolników ma.
Przestrzeganie prawa obowiązującego w ruchu drogowym nazywasz niewolnictwem? Ciekawa koncepcja. To może zacznij jeździć pod prąd, żeby nie być niewolnikiem.
robertdg napisał/a:
zwróć uwage że było podanych kilka innych analogii
Były tak samo merytoryczne jak te z orzeszkami ziemnymi.
apg2312 - 08-01-2022, 19:40

sla napisał/a:
Wtedy otrzymuje homologację dopuszczającą do ruchu i ja też się nie czepiam.

Podałęm linka, trzeba było skorzystać i przeczytać
Kod:
Homologacji podlega jedynie nowy pojazd, przed rejestracją, i może o nią wystąpić jedynie producent lub jego przedstawiciel

https://pl.wikipedia.org/wiki/Homologacja

Rafik83 - 08-01-2022, 20:48

Cytat:
Dzisiejsza motoryzacja oparta jest na pracy wykształconych inżynierów a nie druciarzy . Spróbuj pojeździć w Oslo z takimi przeróbkami, szybko zobaczysz jak to się skończy. A najlepiej zrób tam przegląd techniczny samochodu.

Robiłem nie jeden i jeszcze nie jeden zrobię raz na dwa lata to jest czas by się solidnie przygotować.

robertdg - 08-01-2022, 21:42

sla napisał/a:
Dzisiejsza motoryzacja oparta jest na pracy wykształconych inżynierów a nie druciarzy
Nie umniejszam wiedzy projektntów, ale powiem tak, w wielu fabrykach z którymi mam styczność panuje powszechna opinia na temat produktów ktore spełniaja kryterja symulacuyjne, ale w zyciu to już tak lekko nie idzie, a żeby poprawnie cos zaprojektowc prócz umiejetnosci obsługi programu fajnie byłoby mieć doswiadczenie w fukcjonowaniu tego co się tworzy, zatem warunek ten nigdzy nie dopełnia całosci
sla napisał/a:
Przestrzeganie prawa obowiązującego w ruchu drogowym nazywasz niewolnictwem? Ciekawa koncepcja. To może zacznij jeździć pod prąd, żeby nie być niewolnikiem.
Widać nie zrozumiałeś do jakiego wrzoda się odniosłem, no ale, jak się czyta po łebkach, to tak bywa, zamiast spytac skoro sie nie zrozumiało, lepiej wypowiedziec się bez sensu
sla napisał/a:
Były tak samo merytoryczne jak te z orzeszkami ziemnymi.
Ok, widocznie nie załapałeś, no cóż ścisłe umysły czasem komplikują prostą drogę.
Krzyzak - 08-01-2022, 22:36

sla napisał/a:
Nie obchodzi mnie kto je zrobił i kto może być potencjalnym zabójcą. Jeżeli zrobiłby to nawet mój najlepszy przyjaciel, to też powiedziałbym mu co o tym sądzę i życzył zabrania dowodu rejestracyjnego.
Ehhhh sla - nie rób mi tego - bo z niechęcią muszę przyznać ci rację i to jest właśnie powód, dla którego sam wygarnąłem pierwotnemu autorowi wątku - jestem w grupie osób, którym naprawdę przeszkadza to, że ktoś świeci w kosmos i to nawet w dzień, bo umieszczenie led lub xenon w odbłyśniku jest widoczne i przeszkadza nawet na tej zasadzie, że mocno absorbuje moją uwagę... zamiast na drogę gapię się jego lampy

nowoczesne auta faktycznie sprawiają wrażenie, że świecą wszędzie, ale zauważyłem, że gdy się zbliżą na kilkadziesiąt metrów, to całkowicie przestają oślepiać (pomijam dostawczaki z wysoko umieszczonymi lampami) - i to jest ta przewaga nad domowymi sposobami polepszenia widzenia drogi

o legalności już pisałem... do pierwszego wypadku...

Bzyk_R1 - 08-01-2022, 23:33

Krzyzak, nie ma w Polsce Outlandera Turbo z xenonem w ODBŁYŚNIKU. No chyba że ktoś wkłada do drogowych HB3. Tutaj najbardziej aktywnym w temacie brakuje podstaw niestety. Nie wiedzą jaki typ jest oświetlenia, typ żarówek. Nie wiedzą o fabrycznym systemie spryskiwaczy, nie wiedzą o fabrycznych xenonach do Outlandera i sposobie poziomowania. Nie wspominając już o przepisie 6.2.6.2.2 regulaminu dotyczącego homologacji, czy rozszyfrowaniu skrótu TDT :mrgreen:

Montaż xenonu w Outlanderze kosztuje 1500 zł najkrótszą drogą, 150zł drogą łatwą i niezgodną z homologacją klosza reflektora (oznaczenie HCR) oraz drogą sądową poprzez 4 pisma i 1 rozprawę
sporo czasu i kilometrów, kończące się wydaniem dopuszczenia do stosowania "Innych źródeł emisji światła" niestety ale bez precedensu. Każdy musi taką drogę przechodzić od nowa :roll: a i może pomóc praca dla UDT oraz znajomy w firmie Depo jak w moim przypadku.

sla - 09-01-2022, 10:24

Rafik83 napisał/a:
Robiłem nie jeden i jeszcze nie jeden zrobię raz na dwa lata to jest czas by się solidnie przygotować.
I pewnie przerobione światła miałeś i nikt nie zwrócił na to uwagi?
robertdg napisał/a:
Ok, widocznie nie załapałeś, no cóż ścisłe umysły czasem komplikują prostą drogę.
Wybacz, ja jestem prosty człowiek i takie intelektualne szpagaty trudno mi zrozumieć
Bzyk_R1 napisał/a:
Każdy musi taką drogę przechodzić od nowa :roll: a i może pomóc praca dla UDT oraz znajomy w firmie Depo jak w moim przypadku.
Rozumiem , że taką drogę przeszedłeś i zaraz nam wkleisz dokument homologacyjny z dokumentem dopuszczającym do ruchu drogowego wydanym przez TDT, oczywiście po zamazaniu danych wrażliwych, bo numer rejestracyjny możesz zostawić, prezentowałeś go na zdjęciach wielokrotnie. Myślę, że wiele osób jest ciekawych jak taki dokument wygląda. I pewnie tym wszystkim znajomym, którym przerabiałeś światła, po zakończonej pracy, również wręczyłeś stosowne dokumenty, żeby mogli bezpiecznie i bez obawy o utratę dowodu rejestracyjnego , poruszać się po drogach publicznych.
Rafik83 - 09-01-2022, 12:21

Cytat:
I pewnie przerobione światła miałeś i nikt nie zwrócił na to uwagi?


Dokladnie tak. W ostatnim Audi A6 mialem Hid Xenon I w lampach I w przeciwmgielnych i nikt mi tu problemu nie zrobił. Robiłem w niej EU-Kontroll trzy razy i taką od norka kupiłem i nawet było widać nie oryginalne przetwornice i otwory na kable w zaślepce.

[ Dodano: 09-01-2022, 12:22 ]
Ustawione były odpowiednio to było ok raz tylko warunkowo puścił przeciwmgielne bo były za wysoko ustawione.

irekmiecz - 09-01-2022, 16:47

https://www.auto-swiat.pl...my-przy/jkmwt5y
robertdg - 09-01-2022, 19:06

sla napisał/a:
Wybacz, ja jestem prosty człowiek i takie intelektualne szpagaty trudno mi zrozumieć
Dobrze, że to podkresliłes, dwukrotnie o tym wspomniałem, że błednie analizujesz moje wypowiedzi - wszystko jasne


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group