[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Czujnik płynu w spryskiwaczu
morosophem - 23-03-2009, 12:33
U mnie w V6 po lifcie czujka też nie działa. Nie mam psików na reflektorach.
Matik608 - 23-03-2009, 14:59
morosophem, bo po prostu go nie masz...
Marti - 24-03-2009, 08:31
strud napisał/a: | Matik608 napisał/a:
to w Wagonie jest jeden zbiorniczek od tylu i przodu?
Hmm, a czemu miały by być 2 |
U mnie na 100% (wiem bo wymieniałem) są 2 pompki - ta bliżej środka to przód a ta od błotnika to tył. Różnią się ciśnieniami a zatem i numeracją. W takim wypadku jest szansa na wsadzenie 3 i czujnika ale z tego co oblookałem zbiorniczek to trzeba w odpowiednim miejscu (oryg. zaślepionym) wyciąć otwór (jest miejsce od strony pompy kilmatyzacji jak się nie mylę).
Matik608 - 24-03-2009, 12:36
Marti, ale Ty masz kombi wiec wiadomo ze masz dwie pompki.
ja mam sedana a zbiornik tez jest od sedana i mial spryskiwacze lamp i wiem to na 100%
i czujnik tez mam, i caly bajer polega na tym jak ten czujnik podlaczyc zeby sie zapalala lampka jak nie bedzie plynu
[ Dodano: 11-04-2009, 13:09 ]
ehh chyba bedzie z tego czujnika wczoraj wyciagałem lampe bo mi zaparowala, wyjąłem aku i lampe, i zobaczyłem dwie identyczne wtyczki jak tam przy zderzaku co myslalem ze sa własnie od czujnika
wie ktoś od czego to jest?
niech ktoś wrzuci fotke kto ma spryskiwacze w galu jakie kable sa podlaczone pod czujnik.
[ Dodano: 01-12-2009, 17:30 ]
a wiec znowu napadło mnie z czujnikiem płynu i tak: czujnik mam,
Owczar napisał/a: | Bo tam na 99% nie masz żarówki. |
żarówka jest wczoraj rozkreciłem zegary i mam tam wszystkie żarówki, no i te tajemnicze kable wiszące z prawej strony
i dzisiaj meczyłem te kable pół dnia lecz niestety z bardzo negatywnym skutkiem doszedłem że oba kable są (+) miernik pokazywał 12V przy obu kablach dodając mase, czułem sie jak bym rozbrajał bombe dotykając do nich masy, po dotknieciu masy do zielonego... rozległ sie dźwięk klaksonu po zetknieciu masy z żółtym zaczeło sie spawać dałem ten żółty do czujnika i mase do drugiego kabla od czujnika ale niestety nic to nie dało i dalej iskrzyło, i tu pojawia sie problem, przestał mi działać klakson, po zapoznaniu sie z bepiecznikami spod maski wyszło mi że jest to bezpiecznik (d) to co trzymam w rece na zdjeciu, wie ktoś czy można coś takiego dokupiś? czy szukać po allegro od jakiegoś gala
wiec reasomują gal nie ma instalacji do czujnika plynu i trzeba sobie dać z tym spokój
to coś tak jak z czujnikiem zapiecia pasów, żarówke mam a nie świeci a szkoda..
jeśli ktoś ma jakieś pomysły, sugestie co do tego czujnika to piszcie, nie znam sie na prądach za bardzo a może jest jednak jakiś sposob zeby to zrobic.
pozdrawiam
QwiateQ - 08-02-2012, 22:25
Trafiłem na ten wątek przypadkowo, szukając zupełnie czegoś innego. Skoro już tu jestem:
Matik608 napisał/a: | wiec reasomują gal nie ma instalacji do czujnika plynu i trzeba sobie dać z tym spokój |
Nie widzę powodu - Dlaczego?
Jak sprawdzić?: Zewrzeć dwa piny, 3 i 4, żeńskie we wtyczce 2x2 w okolicach zbiorniczka spryskiwaczy. Zwieramy dwa cieńsze przewody z tej wtyczki! Zapala się lampka "między olejem a akumulatorem" na wskaźnikach
Czujnik od Opla Omegi na Allegro - ~20zł
Wtyczka SuperSeal komplet - 8zł
Taśma izolacyjna - 1zł
Own Time and fun - priceless
Czujnik pasuje 1:1, należy wiercić otwór ciasno pasowany i uszczelnić klejem silikonowym
Jak w zbiorniku jest resztka na kilka spryskiwań zaczyna świecić - Działa!
Pozdrawiam
Q
Matik608 - 09-02-2012, 10:31
QwiateQ, o których kablach mówisz?
u mnie nie ma innych kabli poza tymi na zdjęciach wyżej.
QwiateQ - 09-02-2012, 22:02
Cytat: | QwiateQ, o których kablach mówisz? |
O tych:
A28
Matik608 napisał/a: | u mnie nie ma innych kabli poza tymi na zdjęciach wyżej. |
To coś masz wybrakowaną wiązkę elektryczną a na pewno unikatową
krzysztof.kj5 - 11-02-2012, 16:29
Sprawdziłem dzisiaj u siebie, i znalazłem oprócz tych które pokazał Matik608 jeszcze jedną wtyczkę szczepioną razem z tymi okrągłymi i z drugą od pompki, niestety była mocno zaśniedziała i żeby złączyć te kabelki musiałem ją odciąć. Wygląda tak...
Po złączeniu tych kabli które zaznaczyłem i wymienieniu żarówki w zegarach świeci się kontrolka wiec działa. w poniedziałek kupię czujnik i zobaczę co z tego będzie... Galanta mam z 98roku w sedanie, bez spryskiwaczy świateł. może komuś się to przyda. Pozdro.
QwiateQ - 11-02-2012, 18:02
krzysztof.kj5 napisał/a: | niestety była mocno zaśniedziała |
Dokładnie tak jak u mnie.
krzysztof.kj5 napisał/a: | musiałem ją odciąć. |
Nie pochwalam, chyba że zarobisz konektory.
Ta wtyczka jest od pompki która oryginalnie ma w sobie czujnik płynu spryskiwaczy. Pompa ta służyła tylko jako napęd spryskiwaczy reflektorów.
Powodzenia.
ALEX-77 - 18-02-2012, 19:35
Właśnie jestem na etapie podmiany zbiorniczka spryskiwaczy na tego z dwoma pompkami i czujnikiem płynu,powiedzcie mi proszę czy do wymiany zbiornika muszę zdemontować zderzak czy da radę bez sciagania ?
robertdg - 18-02-2012, 21:07
Najlepiej zdemontować zderzak bo trochę ciasno
krzysztof.kj5 - 19-02-2012, 11:55
Mój patent dla mniej ambitnych
Kupiłem czujnik na allegro z kostka i kawałkiem kabli od bmw. Jednak wykręcenie zderzaka a przynajmniej halogenu żeby wyjąć zbiornik to trochę sporo czasu więc zdobiłem otwór w zbiorniku tam gdzie był dostęp bez demontażu czyli od strony silnika. spasowałem iglakiem, dla pewności czerwony silikon, złączyłem kable z wcześniej odciętej kostki, zaizolowałem i działa. Roboty na spokojnie z 15 minut.
Matik608 - 27-02-2012, 21:58
krzysztof.kj5, masz może foto tych kostek co miales w instalacji do podłaczenia czujnika? u mnie nie ma żądnych kostek
krzysztof.kj5 - 03-03-2012, 17:04
Matik608 napisał/a: | krzysztof.kj5, masz może foto tych kostek co miales w instalacji do podłaczenia czujnika? u mnie nie ma żądnych kostek |
Zdjęcie tej kostki masz kilka postów wyżej, była szczepiona razem z dwiema takimi okrągłymi nie wiem od czego. Zdjęcia nie mam, ale szukaj między zbiornikiem płynu a błotnikiem, ewentualnie przy halogenie powinna być chyba że ktoś ją wcześniej odciął.
DanielBogusz - 08-07-2012, 06:53
Na screenie widać, że 28, 31, i 32 idą z jednego źródła, na aukcji znalazłem czujnik już w tyczką i uciętym przewodem od omegi B. Jeśli nie ma kostki to można się podczepić przecież, czujnik prądożerny przecież nie jest, nawet jeśli byłyby 2 wersje, że są 2 lub 3 kostki to i tak obciążenie linii jest takie samo pewnie w obydwu wersjach.
|
|
|