To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tempomat, problem z tempomatem

fj_mike - 29-07-2013, 21:09

Zhan napisał/a:
Ktoś się orientuje w którym miejscu jest sterownik tempomatu?



Zhan - 29-07-2013, 21:12

Kurde, głęboko... dzięki

[ Dodano: 05-08-2013, 11:25 ]
Czy ktoś mógłby zweryfikować tę informację? Albo naprowadzić mnie gdzie szukać sterownika tempomatu zanim rozbiorę pół samochodu? Bo ten rysunek taki mało precyzyjny jest. Na ścianie grodziowej w tym miejscu nie znalazłem, może to gdzieś w konsoli środkowej, za radiem jest?

DanielJ - 25-04-2014, 09:32

Witam. Podepnę się pod temat.
Dziś sprawdziłem gruszkę od tempomatu tak jak to było opisane gdzieś powyżej,zdjęty wężyk i próbowałem zrobić podciśnienie. Nie do końca wiem jak to powinno działać, czy podciśnienie powinno się utrzymywać po zatkaniu??

Bury - 23-07-2014, 14:19

Czy w aucie bez tempomatu są wszystkie niezbędne elementy instalacji elektrycznej,potrzebne do jego podłączenia??

Bardzo szybkie oględziny potwierdzły,że coś tam jest,bo jest kostka do włącznika głównego(zaślepiona) i kostka pasująca pod pedał sprzęgła.Pytam bo chciałbym sobie zamontować,mam wszystkie klamoty,a nie chce rozebrać tyle auta,żeby dowiedzieć się,że nie ma np do czego podłączyć sterownika :roll: :D

fj_mike - 23-07-2014, 15:00

Bury, poczytaj
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39570

Bury - 23-07-2014, 15:18

fj_mike, dzięki :D


Przepustnice mam od tego samego modelu z tempomatem.
Sterowniki mam wszystkie,więc i ten sie znajdzie.
Kierownice mam.
Włącznik pod sprzęgło mam.
Włącznik zasilania mam.
Sterowanie przepustnicą mam.

Kwestia tylko podłączenia sterowania przepustnicą(nie widze kostki) taśmy pod kierownicą(czy jest z podłączeniem pod manetke(tu się odkręci airbag i zobaczy) i kwestia podłączenia sterownika.
Pożyjemy zobaczymy :D

matklasa - 31-10-2014, 09:28
Temat postu: problem
Witam. Jak w temacie. Mam problem z tempomatem, w ogóle nie reaguje:( Sprawdziłem wężyk jak w tematach powyżej jest cały. Jaka może być inna przyczyna niedziałającego tempomatu??
Wajcheusz - 09-12-2014, 23:24

Witam.

Od jakiegoś czasu mam problem ze sprzęgłem (ok 1,5 tyg) a dopiero jutro, może czwartek jadę do mechanika sprawdzić co ze sprzęgłem, ale wróćmy do czegoś, czego mój mechanik nie wie.

Podczas jazdy 80km/h wrzuciłem tempo, wszystko fajnie działało, do momentu, jak nie wrzuciłem luz (żeby nie przeciążać sprzęgła, bo prawie 2 tyg na wizytę musiałem poczekać, ale normalnie przez wciśnięcie sprzęgła), zapominając o tym całkiem zjechałem z górki i przede mną pojawiła się droga pod górkę, więc przywróciłem tempomat, zupełnie zapominając, że nie mam biegu, a tu obroty sru w górę.

Boje się, że coś się gdzieś delikatnie mówiąc popsuło, no bo jak inaczej wyjaśnić możliwość zapięcia tempomatu na luzie, co wcześniej nie było możliwe (przy prawidłowym działaniu sprzęgła)

sveno - 09-12-2014, 23:43

Wajcheusz napisał/a:
Boje się, że coś się gdzieś delikatnie mówiąc popsuło, no bo jak inaczej wyjaśnić możliwość zapięcia tempomatu na luzie, co wcześniej nie było możliwe (przy prawidłowym działaniu sprzęgła)
nic się nie zepsuło. Tempomat nie "widzi" manualnej skrzyni, a widzi wciśnięte sprzęgło lub hamulec (są czujniki przy pedałach) i teraz jak wyrzuciłeś na luz to tempomat o tym nie wie, bo równie dobrze mogłeś zmienić bieg.

Wszystko ok, ja też tak kilka razy zrobiłem i po za czerwonym polem na obrotomierzu nic się nie stało.

Jako ciekawostkę dodam, że w Vianie jest jeszcze gorzej. Tam jadąc na tempomacie jak wyrzucisz na luz to nie musisz dotykać manetki od tempomatu, a silnik i tak po jakiś 3sec wejdzie na maksymalne obroty.

Wajcheusz - 09-12-2014, 23:49

sveno napisał/a:
a widzi wciśnięte sprzęgło lub hamulec


Wszystko dzieje się w momencie, jak wcisnę sprzęgło, wrzucę luz, puszczę sprzęgło (podczas jazdy)
w tym momencie "przywrócę" prędkość z tempomatu, albo ją "zapnę", to odrazu wkręcają się obroty,
kiedyś tak nie było (przed awarią sprzęgła).

Czyli mówisz, że to normalne? Mimo, że tak się nie działo?

sveno - 10-12-2014, 00:45

Wajcheusz napisał/a:
Czyli mówisz, że to normalne? Mimo, że tak się nie działo?
tak to normalne, bo zastanów się jak tempomat ma widzieć zapięty bieg? Nie widzi!
Wyrzucasz na luz, tempomat się dezaktywuje, bo wcisnąłeś sprzęgło, prędkość spada, każesz mu manetką wrócić do poprzedniej prędkości (manetka w górę) , lub definiujesz nową prędkość (manetka w dół) i tempomat dodaje gazu bo próbuje dążyć do tej prędkości, a że silnik nieobciążony to się rozbiega.

W automatach tego zjawiska nie będzie.

Wajcheusz napisał/a:
kiedyś tak nie było (przed awarią sprzęgła).
jesteś pewny? Bo idę w zakład o dużą flaszkę, że tak było.
polaff - 10-12-2014, 06:40

Wajcheusz, przełączacie na "luz" bez wciśnięcia sprzęgła, a później piszecie na forum opinie, że MMC produkowało do galanta beznadziejne skrzynie.
Poza tym co daje jazda na "luzie"? Ani nie ma to nic wspólnego z ekonomią ani z bezpieczeństwem....

komarsnk - 10-12-2014, 10:06

sveno napisał/a:
tak to normalne, bo zastanów się jak tempomat ma widzieć zapięty bieg? Nie widzi!

Mógłby np. widzieć pozycję przepustnicy w pozycji 0% - tak sobie gdybam tylko ;)

sveno - 10-12-2014, 11:19

polaff napisał/a:
Wajcheusz, przełączacie na "luz" bez wciśnięcia sprzęgła
a gdzie tak napisał.

polaff napisał/a:
Poza tym co daje jazda na "luzie"? Ani nie ma to nic wspólnego z ekonomią ani z bezpieczeństwem....
zdziwiłbyś się ile daje jazda "wybiegami".

komarsnk napisał/a:
Mógłby np. widzieć pozycję przepustnicy w pozycji 0% - tak sobie gdybam tylko ;)
dobry pomysł, o tym nie pomyślałem, ale MMC chyba też nie.
polaff - 10-12-2014, 11:23

sveno napisał/a:
a gdzie tak napisał
sorry, źle zrozumiałem treść postu.
sveno napisał/a:
zdziwiłbyś się ile daje jazda "wybiegami".
z tego co wiem to hamowanie silnikiem jest bardziej skuteczne, gdyż układy wtryskowe podczas tego zjawiska w silnikach ZI do około 1200RPM nie podają w ogóle paliwa.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group