To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem ze sprzęgłem, wymiana sprzęgła

Owczar - 29-04-2009, 11:44

Spróbuj zrobić sposobem Marcino. Tylko Ty musisz wykręcić tą nakrętkę. Jeśli przy gwałtownym dodaniu gazu sprzęgło sie nie ślizga, to jeszcze sie nie kończy.
Owczar - 29-04-2009, 14:30

Kolor zielony-nakrętka kontrująca która musisz poluzować, nie widać jej tutaj ale tam powinna być. Kolor żółty nakrętka którą musisz kręcić aby zmienić długość dźwigni. W Twoim przypadku musisz wkręcić ten czarnyh popychacz (skrócić go). Strzałka czerwona oznacza w którą stronę musisz przemieścić ten czarny popychacz.
Dodatkowo może być konieczne wyregulowanie włącznika sprzęgła, to ta śruba po lewej, jego będziesz musiał wkręcić w kierunku jak na strzałce, aby później się włączał.
Więcej masz w service manualu Rozdział clutch>21-1 do 21-3.



Rób to stopniowo i sprawdzaj jak zmienia się punkt wysprzęglania.

pablo diablo - 29-04-2009, 23:40

niedługo sie tym zajmę jakie przyniesie efekty opisze jak zrobię
Owczar Respekt za wskazówki już kolejny raz mi pomagasz
jak tak dalej pójdzie to będę ci już winien 2 butelki egzotycznego likieru :)
Dzieki

Owczar - 30-04-2009, 00:56

Nie ma sprawy, daj znać czy się udało :)
dOOb - 01-05-2009, 22:09

Witam Wszystkich przy okazji pierwszego posta, jestem Jakub i poszukuję reperaturki pompki sprzęgła.

Przepraszam że podpiąłem się pod czyjś temat, ale to był jedyny aktualny temat dotyczący sprzęgła, a nie chciałem otwierać nowego.

Mój problem ze sprzęgłem polega na tym iż czasem biegi 2 i 3 wchodzą ze zgrzytem, zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Wymiana sprzęgła nie pomogła, w dodatku pedał nadal, tak jak i przed wymianą, ma luz na ok. 1/3 skoku. Skrzynia jest w idealnym stanie, olej byl jak nowy.

Wydaje mi się, że przyczyna może leżeć w pompce albo w wysprzęgliku. Cena nowej pompki przekracza moje możliwości, poszukuję zatem reperaturki.

Mój Galant to 2.0 GLS '98 benzyna (EA2A)

Proszę o kontakt jeśli ktoś ma/wie gdzie można kupić, będę zobowiązany.

j13mk - 02-05-2009, 07:51

dOOb napisał/a:
olej byl jak nowy.

Ciekawi mnie sposób w jaki stwierdziłeś, że olej jest OK.
Ten sam problem, ciężko wchodzące biegi ze zgrzytem - wymiana oleju, do tego odpowietrzenie i jest teraz OK.
dOOb napisał/a:
przyczyna może leżeć w pompce albo w wysprzęgliku.
Przyglądnij się tym elementom. Czy nie ma wycieków. Zestawy naprawcze są dostępne, bynajmniej do wysprzęglika.
dOOb - 02-05-2009, 11:47

j13mk napisał/a:
Ciekawi mnie sposób w jaki stwierdziłeś, że olej jest OK.


Organoleptycznie (może poza smakiem:)) - wizualnie wyglądał jak nowy, nie śmierdział tak jak przepracowany olej czasem śmierdzi, po tych wszystkich zgrzytach spodziewałem się znaleźć jakieś opiłki, osad, cokolwiek - nic, czysty jak łza, w dodatku poziom nienaruszony.

Masz rację, trzeba przyglądnąć się pompce i wysprz. tylko chciałem zrobić to mając już reperaturkę w garści, żeby nie robić 2 razy.

Wiem że ciężko z reperaturką pompy, ale gdzieś tutaj na forum wyczytałem wczoraj, że gość miał (nie mogę teraz znaleźć tego posta), więc pomyślałem, że ktoś będzie wiedział gdzie to można zdobyć. Jest reperaturka do starszego Galanta więc czemu nie miałoby być do tego.

Anonymous - 03-05-2009, 21:41

Reparaturka wysprzęglika do V6 w ASO coś koło 75 zł, reparaturka pompy coś koło 180 zł - również w ASO. Jednak raczej myśle że to nie tu tkwi problem
Owczar - 04-05-2009, 09:43

Dokładnie. Co z tego olej wygląda ok, jak może mieć niewłaściwe parametry etc.
Jeśli wysprzęglik lub pompa nie wydają to stań na pierwszym biegu na równej nawierzchni, żeby był przdewszystkim poziom. Wciśnij sprzęgło tylko raz. Odczekaj ze 3min i delikatnie przegazuj sprawdzając czy auto nie zaczyna się delikatnie toczyć. W tym samym miejscu czynność powtórz na wstecznym aby wykluczyć ewentalny błąd poziomu powierzchni. Jeśli wysprżeglik rzeczywiście popuszcza to auto będzie się toczyło.

Na początek odpowietrz sprzęgło. Przy wysprzęgilku masz zawór, odpowietrzanie jak hamulcy. Ktoś musi podpompować...

Jeśli to nie pomoże to zalej skrzynię Redline mt90 lub texaco 75W80 (inaczej rover mtf 94)

dOOb - 05-05-2009, 23:26

Super, dzieki za wszystkie porady, jak znajde chwilke to zerkne na to i dam znac co i jak, dzieki jeszcze raz.
pipi_ja - 06-05-2009, 17:07

No fajne te teorie z nie takim olejem. Tylko jak sie ma zły olej w slrzyni do luzu na pedale sprzegła????? Przerabiałem to w ubiegłym tygodniu i winny był wysprzeglik.
Tu jest mój temat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=36516

Owczar - 06-05-2009, 17:20

pipi_ja tylko dOOb ma troszkę inny problem niż Ty. I nikt tu nie napisał, że olej ma wpływ na luz pedału sprzęgła tylko na trudności z wbijaniem biegów. Napisałem koledze, żeby sprawdził czy rzeczywiście problem tkwi w sprzęgle, bo on sam tego nie wie. Luz na pedale sprzęgła to pojęcie względne. Gdyby rzeczywiście był problem ze sprzęgłem to największy problem byłby z wbiciem jedynki i wstecznego. W lancerze 1 czasem mi zazgrzytała jak wycieraczka się podsunęła, a biegi kolejne wchodziły także na półsprzęgle. A wymianę oleju polecam każdemu nowemu użytkownikowi Galanta, ponieważ to jest słaby punkt tych aut, a ludzie różne cuda leją do tych skrzyń, w tym oleje mineralne, które są w stanie zabić skrzynię po kilku tysiącach.
pipi_ja - 06-05-2009, 18:01

No własnie z tymi skrzyniami jest słabo jakoś w mitsubishi. W moim poprzednim też miałem skrzynie delikatnie mówiąc zajechaną przez poprzedniego właściciela.
Co do problemów kolegi z postu wyżej to oczywiście, że za problemy z biegami może odpowiadać olej ale wg mnie nie bez powodu autor napisał o luźnym pedale sprzegła. U mnie własnie to rzucało sie najbardziej w oczy, zwyczajnie pedał wpadał bez oporu prawie do połowy i tez były problemy z biegami(choć nie zawsze). Najdziwniejsze jest to, że wysprzeglik miałem z wierzchu suchy.Nie puszczał płynu na zewnątrz lecz zasysał powietrze podczas cofania się. Stąd moje kłopoty.
Może jestem uparty,ale nadal bedę obstawał, że winny jest wyprzęglik. Olej mozna wymienić zawsze,ale ja bym spróbował tańszej próby. Jeśli sie okazę, że jestem w błedzie publicznie sie do tego przyznam i przeproszę za swój upór ;)

Owczar - 06-05-2009, 18:10

pipi_ja ja nie upieram się przy żadnej z przyczyn dopóki dOOb nie sprawdzi podstawowych rzeczy o których pisałem. Jeśli odpowietrzenie sprzęgła pomoże choć na chwilę, to wysprzęglik jest jak najbardziej głównym podejrzanym. I nikogo nie trzeba przepraszać za upór ;) Za równo poprzednicy, Ty jak i ja staramy się pomóc na tyle ile jest to możliwe poprzez internet. Zanim postawię jakąkolwiek diagnozę to zadaje dodatkowe pytania i czekam. Podaliśmy możliwe przyczyny, a teraz czekamy na odpowiedź.
Do mojego auta jak ktoś wsiądzie to też mówi że mam luz na pedale, bo bierze dopiero przy podłodze, dlatego napisałem, że to pojęcie względne.

pipi_ja - 06-05-2009, 20:14

hm................... jest sens w tym co piszesz. Jak sobie tak pomyślałem, to w poprzednim autku też kto wsiadł mówił o dziwnym sprzegle a miałem zupełnie nowe i biegi jakoś chodziły. :oops:
Straciłem troche na pewności ;) , najlepiej jak sam zainteresowany sie wypowie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group